Show simple item record

dc.contributor.advisorArıkan, Arda
dc.contributor.authorYurtsever Bodur, Gözde
dc.date.accessioned2020-12-03T09:30:25Z
dc.date.available2020-12-03T09:30:25Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40382
dc.description.abstractTürkiye'de dil öğrenimi uzun yıllardır çözülemeyen bir sorun olarak algılanmıştır. Öğrencilerin İngilizce dilini etkili bir şekilde kullanamamaları birçok araştırmacı, öğretmen ve hatta İngilizce öğrenenler tarafından vurgulanmıştır. Bu çalışmanın amacı da İngilizce öğrenen bireylerin İngilizce öğrenememelerinin nedenlerini sosyal, bireysel ve eğitimsel açılardan bulmaya çalışmaktır. Bu amaç doğrultusunda nicel bir araştırma modeli uygulanmıştır. Veri toplamak için araç olarak ilgili alan yazını kullanılarak, İngilizce hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce öğrenememelerinin nedenlerini sorgulayan açık uçlu bir sorudan alınan veriler dikkate alınarak ve alan uzmanlarının görüşlerine başvurularak bir anket geliştirilmiştir. Anket Akdeniz Üniversitesi'nin farklı fakülte ve okullarında okuyan öğrencilere uygulanmıştır (n=1414). Elde edilen veriler SPSS 21.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir ve betimsel istatistik, frekans, ortalama, yüzdelik hesaplama ve standart sapma kullanılarak raporlanmıştır. Çalışma sonuçlarına göre, öğrencilerin genel olarak toplumsal ve bireysel nedenlerden çok eğitimsel sebeplerden dolayı İngilizce öğrenemedikleri sonucu ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractLanguage learning in Turkey has been perceived as an irresolvable problem for many years. It has been emphasized by several researchers, teachers and even English learners that learners cannot use English effectively. Therefore, the purpose of this study is to find out underlying social, personal and educational reasons for learners' failure in learning English. With this purpose in mind, a quantitative approach was employed. To collect data, a questionnaire as a data collecting instrument was developed by using related literature, considering field experts' opinions and the data obtained from an open-ended question examining English preparatory school students' opinions on their failure in learning. The questionnaire was distributed to students from different faculties and schools at Akdeniz University (n=1414). The collected data was analyzed using SPSS 21.0 and the results were reported with the help of descriptive statistics, frequency, mean, percentage and standard deviation. According to the results of the study, it is evident that students generally do not learn English mostly due to educational reasons rather than personal and social reasons.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleWhy can`t we learn English? : Students` opinions at Akdeniz University
dc.title.alternativeNeden İngilizce öğrenemiyoruz? Akdeniz üniversitesi öğrencilerinin görüşleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmAchievement in learning
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmFailure
dc.identifier.yokid10068149
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid394934
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess