Why can`t we learn English? : Students` opinions at Akdeniz University
dc.contributor.advisor | Arıkan, Arda | |
dc.contributor.author | Yurtsever Bodur, Gözde | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T09:30:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T09:30:25Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40382 | |
dc.description.abstract | Türkiye'de dil öğrenimi uzun yıllardır çözülemeyen bir sorun olarak algılanmıştır. Öğrencilerin İngilizce dilini etkili bir şekilde kullanamamaları birçok araştırmacı, öğretmen ve hatta İngilizce öğrenenler tarafından vurgulanmıştır. Bu çalışmanın amacı da İngilizce öğrenen bireylerin İngilizce öğrenememelerinin nedenlerini sosyal, bireysel ve eğitimsel açılardan bulmaya çalışmaktır. Bu amaç doğrultusunda nicel bir araştırma modeli uygulanmıştır. Veri toplamak için araç olarak ilgili alan yazını kullanılarak, İngilizce hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce öğrenememelerinin nedenlerini sorgulayan açık uçlu bir sorudan alınan veriler dikkate alınarak ve alan uzmanlarının görüşlerine başvurularak bir anket geliştirilmiştir. Anket Akdeniz Üniversitesi'nin farklı fakülte ve okullarında okuyan öğrencilere uygulanmıştır (n=1414). Elde edilen veriler SPSS 21.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir ve betimsel istatistik, frekans, ortalama, yüzdelik hesaplama ve standart sapma kullanılarak raporlanmıştır. Çalışma sonuçlarına göre, öğrencilerin genel olarak toplumsal ve bireysel nedenlerden çok eğitimsel sebeplerden dolayı İngilizce öğrenemedikleri sonucu ortaya çıkmıştır. | |
dc.description.abstract | Language learning in Turkey has been perceived as an irresolvable problem for many years. It has been emphasized by several researchers, teachers and even English learners that learners cannot use English effectively. Therefore, the purpose of this study is to find out underlying social, personal and educational reasons for learners' failure in learning English. With this purpose in mind, a quantitative approach was employed. To collect data, a questionnaire as a data collecting instrument was developed by using related literature, considering field experts' opinions and the data obtained from an open-ended question examining English preparatory school students' opinions on their failure in learning. The questionnaire was distributed to students from different faculties and schools at Akdeniz University (n=1414). The collected data was analyzed using SPSS 21.0 and the results were reported with the help of descriptive statistics, frequency, mean, percentage and standard deviation. According to the results of the study, it is evident that students generally do not learn English mostly due to educational reasons rather than personal and social reasons. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Why can`t we learn English? : Students` opinions at Akdeniz University | |
dc.title.alternative | Neden İngilizce öğrenemiyoruz? Akdeniz üniversitesi öğrencilerinin görüşleri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Opinions of students | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Achievement in learning | |
dc.subject.ytm | Study of languages | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Failure | |
dc.identifier.yokid | 10068149 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 394934 | |
dc.description.pages | 88 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |