Fen günlükleri kullanımının akademik başarı, bilginin kalıcılığı ve günlük yaşamla ilişkilendirilmesine etkisi
dc.contributor.advisor | Aslan, Aziz | |
dc.contributor.author | Aydin, Ayşe | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T09:30:47Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T09:30:47Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40380 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, fen bilimleri dersi kapsamında bireysel bir öğrenme tekniği olan günlüklerin öğrenmedeki önemini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırma kapsamında ortaokul yedinci sınıf öğrencilerine fen günlükleri tutturularak, fen günlüklerinin öğrencilerin akademik başarılarına, bilgilerin kalıcılığına ve günlük yaşamla ilişkilendirme açısından etkisi araştırılmıştır.Araştırma, 2012-2013 eğitim-öğretim yılının birinci döneminde, Antalya'nın Kepez ilçesinde bulunan Alirıza Altıntaş Ortaokulu'nun iki şubesinde yürütülmüştür. Araştırmaya, 7/A ve 7/B şubelerindeki 53 öğrenci katılmıştır. 7/B deney grubu, 7/A kontrol grubu olarak seçilmiştir.Araştırmada öntest, sontest ve tekrar testli yarı-deneysel desen kullanılmıştır.Öğrencilerin akademik başarılarını ölçmek için Aydoğuş (2009)'un tezinde kullandığı `Akademik Başarı Testi` ve araştırmacı tarafından günlük yaşamla ilişkilendirme düzeylerini ölçmek için oluşturulan açık uçlu sorular veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Akademik Başarı Testi her iki gruba da uygulanmıştır. Elde edilen veriler Mann-Withney U ve Wilcoxon İşaretli-Sıralar Testleri (Wilcoxon Signed-Ranks Test) kullanılarak değerlendirilmiştir.Araştırma bulgularına göre fen günlüklerinin kullanıldığı deney grubu öğrencilerinin akademik başarı ve kalıcılık düzeylerinde, kontrol grubu öğrencilerine göre önemli farklılıklar saptanmamıştır. Ancak bilgilerin günlük yaşamla ilişkilendirme düzeylerinde olumlu etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak, fen günlüklerinin öğrencilerin akademik başarılarını ve kalıcılığı artırmadığı fakat öğrendikleri bilgilerin günlük yaşamla ilişkilendirme düzeyleri üzerine etkisi olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Fen Günlükleri, Fen Bilimleri, Günlük Yaşamla İlişkilendirme,Akademik Başarı, Kalıcılık. | |
dc.description.abstract | The aim of this study was to determine the importance of the student diaries representing a type of individual learning as a part of the science lesson. Within the framework of the research, secondary school students of the seventh grade were asked to keep science diaries in order to find out their impacts on the academic performance and the permanence of knowledge as well as to ascertain their effects on students' association of knowledge with daily life. The research was carried out in the first semester of the 2012-2013 academic year with two classes at Alirıza Altıntaş Secondary School situated in the district of Kepez, Antalya. 53 students from 7/A and 7/B participated in the study. 7/B students were formed as an experimental group and 7/A students were decided to be a control group. In this research, pretest-posttest-retest control group semi-empirical design was used. In the study, `Academic Achievement Test` used by Aydoğuş (2009) in his work, and open-ended questions, developed by the above-mentioned researcher in order to assess the level of the relation between academic achievement and daily life, were used for data collection. Academic Achievement Test was applied to both the experimental and control groups. Data collected via tests and questions were analyzed with the aid of Mann-Withney U and Wilcoxon Signed-Ranks tests.According to the data gathered, no significant differences have been found regarding the academic performance and the permanence of knowledge between the students from the experimental group where science diaries were used and the students from the control group. But as far as the association of knowledge with daily life is concerned, there have been detected positive effects. In conclusion, the study has shown the meaningful differences between the control group and the experimental group in terms of association of knowledge with daily life, as opposed to the indicator of academic performance.Key Words: Science Diaries, Science, Association with Daily Life, Academic Achievement, Permanence of Knowledge | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fen günlükleri kullanımının akademik başarı, bilginin kalıcılığı ve günlük yaşamla ilişkilendirilmesine etkisi | |
dc.title.alternative | The effects of keeping science diaries on students' academic performance, the permanence of knowledge and the integration of scientific knowledge into everyday life | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Science lesson | |
dc.subject.ytm | Learning techniques | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Daily life | |
dc.subject.ytm | Permanence | |
dc.subject.ytm | Daily | |
dc.subject.ytm | Diary keeping | |
dc.identifier.yokid | 10039555 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 372186 | |
dc.description.pages | 90 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |