Show simple item record

dc.contributor.advisorCourse, Simla
dc.contributor.authorAkyol, Tuğçe
dc.date.accessioned2020-12-03T09:30:44Z
dc.date.available2020-12-03T09:30:44Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40376
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, sınıf içi iletişimde İngilizce'yi ana dili ve yabancı dil olarak konuşan İngilizce öğretmenleri arasındaki farklılıklara ve benzerliklere ışık tutmaktır. Böylelikle, bu çalışma, başarılı bir sınıf etkileşiminin yollarını bulmayı amaç edinmiştir. Bu çalışmanın nitel bir çalışma olması yanı sıra, araştırma verilerinin toplanabilmesi için kullanılan diğer bir yaklaşım da söylem analizidir. Araştırma verileri, Türkiye'deki özel bir üniversitenin İngilizce Hazırlık Okulu'nda görev yapan üç yabancı ve üç de yerli öğretmen olmak üzere toplam altı kişiden elde edilmiştir. Araştırmanın başlıca veri kaynakları, sınıf gözlemleri, öğrenci ve öğretmen görüşmeleri ve bilgilendirme anketinden oluşmaktadır.Elde edilen verilerin analizi aşamasında, başlıca üç model kullanılmıştır. Bu sistemlerden ilki, Sinclair ve Coulthard'ın (1975) ortaya attığı IRF (soru – cevap – geri dönüt) modelidir. Diğer bir model ise, Barnes (1969), Long ve Sato (1983) tarafından geliştirilen dört farklı soru tipidir ( açık uçlu, kısa cevap, öğretmenin cevabı bildiği ve cevabının sadece öğrenciye bağlı olduğu sorular). Bu çalışmanın verilerinin analizinde kullanılan bir diğer model ise, Walsh'ın ürettiği SETT (öğretmen dilinin öz değerlendirmesi) modelidir (2006).Çalışmanın sonuçlarına bakıldığında, her iki öğretmen grubunun da öğretmenin sorusu, öğrenci cevabı ve öğretmen onayı olarak devam eden modelin, özellikle materyal ve dil yapısı çalışmaları sırasında düzenli olarak birbirini izlediği konusunda benzerlikler görülmüştür. Buna ek olarak, her iki öğretmen grubunun da sınıf içi iletişimi arttırmak adına büyük oranda öğretmenin sorunun cevabını bildiği kısa cevaplı ve açık uçlu soruları kullandıkları saptanmıştır. Bu sonuçlar, öğretmen görüşmelerinden elde edilen verilerle de desteklenmiştir. Diğer bir bulgu ise, İngilizce'yi ana dil olarak konuşan öğretmenlerin açık uçlu ve öğretmenin de cevabını bilmediği soruları daha çok kullandığı belirlenmiştir. Bu tür soruların, öğrenciden gelen cevabın daha anlamlı ve uzun olmasını sağladığı belirtilmiştir. Bu soru tipi, öğrenci iletişimini arttırması açısından büyük önem taşımaktadır. Buna ek olarak, öğretmenlerin soru sorduktan sonra bekleme sürelerinde farklılıklar ortaya çıkmıştır. Sonuçlara bakıldığında, yabancı öğretmenlerin daha fazla bekleme süresi kullandıkları ortaya çıkmıştır. Bu durum, bekleme süresinin yabancı hocaların sınıf iletişimlerinde olumlu bir etkisi olduğunu göstermiştir. Son olarak, Walsh'ın SETT modeli ışığında, her iki öğretmen grubunun da farklı amaçlarla değişik soru tiplerini kullandıkları görülmüştür. Bu sonuçların ışığında, söylem çözülmesi yardımıyla, özellikle birkaç soru tipinin diğerlerine göre daha çok kullanıldığı ortaya çıkmıştır. Diğer bir önemli fark ise, yabancı öğretmenlerin dil yapısından çok mesajın içeriğine yönelik sorular sorması, önceki sorunun tekrar edildiği soruların fazlalığı ve bir önceki cevapla ilgili açıklamanın istendiği soruların sayıca fazlalığı dikkat çekmiştir. Ayrıca, yabancı öğretmenler tarafından, daha çok mesaja yönelik ve anında düzeltmenin yapıldığı soruların daha fazla kullanıldığı saptanmıştır.Bu çalışma, öğretmenin sadece bir bilgi aktarıcısı olmadığını; ancak öğretmen – öğrenci etkileşiminde, öğretmenin anlamlı iletişimi desteklediği ve kolaylaştırdığı ortaya çıkarmıştır. Bu çalışmanın sonuçları, amaç dili ana dil olarak kullanmayan yabancı dil öğretmenlerinin, sınıf içinde kullanılan dili kontrol edebilmek için farkındalıklarını arttırmaları açısından önem taşımaktadır.Anahtar kelimeler: öğretmen – öğrenci etkileşimi, söylem analizi, yabancı öğretmen, yerli öğretmen
dc.description.abstractThe purpose of the study is to shed light on the differences and similarities of native and non-native teachers of English in their classroom interaction. The study aims to put forward the keys to the successful classroom instructions. Together with qualitative approach, a discourse analysis approach were carried out to collect data from three native and three non-native speaking teachers working at a private university's language preparatory school in Turkey. Classroom observations, conversation analysis, teacher and student interviews, questionnaire were the main data sources. As regard with the analysis of the data, three main frameworks were employed to analyze the data. Sinclair and Coulthard's IRF (initiation-response-feedback) pattern (1975), four different question types, i.e., open, closed, display and referential first provided by Barnes (1969), Long and Sato (1983), and Walsh's SETT (self-evaluation teacher talk) framework (2006) helped the researcher analyse the native and non-native teachers' questioning habits.The results of the study revealed that the NS and NNS teachers had similar patterns of IRF sequence going on with a regular teacher initiation, student response and teachers' corrective feedback especially during materials and form-focused activities. Additionally, it was found out that both group of teachers utilized a lot more closed and open display questions to extend the classroom interaction which was also supported by the teacher interviews. The findings also show that, the NS teachers used more open-referential questions compared to the NNS teachers. This type of teacher questions also produced more extended output from the learners. Besides, the data show that the NS teachers have longer wait time following teacher questions for the student turn and this caused a positive effect on students' comprehensible output. Lastly, both groups of teachers were compared for the use of different types of questions with several purposes in the light of Walsh's SETT framework. Being in line with the interview results of teachers, the findings of the discourse analysis showed that each group of teachers attempted to use more scaffolding, form-focused feedback, and teacher echo and clarification questions. As another important difference between the teachers, the NS teachers were observed to use more content feedback, direct repair and turn completion questions.It can be concluded that the teachers are not just transferring knowledge, but they can also support, facilitate and negotiate the meaningful input and output in teacher – student interaction. The results of this study suggest that foreign language teachers should have awareness of the use of language in classroom to improve teaching and learning.Keywords: teacher – student interaction, discourse analysis, questioning, native speaker teachers, non-native speaker teachersen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİngilizceyi anadil ve yabancı dil olarak konuşan öğretmenler arasında öğretim davranışları ve sınıf içi iletişim farklılıklarının incelenmesi
dc.title.alternativeAn analysis of teaching practices and classroom interaction of native and non-native teachers of English
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Dil Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmClassroom communication
dc.subject.ytmIn-class interaction
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmTeacher behavior
dc.subject.ytmForeigners
dc.subject.ytmDiscourse analysis
dc.subject.ytmTeacher-student interaction
dc.subject.ytmTeacher-student comminication
dc.identifier.yokid10043782
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid372194
dc.description.pages488
dc.publisher.disciplineİngilizce Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess