Show simple item record

dc.contributor.advisorDoğru, Mustafa
dc.contributor.authorÇamloğlu, Nejla
dc.date.accessioned2020-12-03T09:30:43Z
dc.date.available2020-12-03T09:30:43Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40375
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, Fen ve Teknoloji dersinde 'Yaşamımızdaki Elektrik', 'Dünya, Güneş ve Ay' ve 'Canlılar Dünyasını Gezelim, Tanıyalım' ünitelerinin yavaş geçişli animasyon tekniği ile işlenmesinin; ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, motivasyonlarına ve akademik özyeterliliklerine etkisini incelemektir.Bu araştırma, 2012-2013 eğitim öğretim yılının II. döneminde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Antalya ilinde bulunan bir ilköğretim okulunda öğrenim gören 5. sınıf öğrencilerine on iki hafta (48 saat) boyunca uygulanmıştır.Araştırmada 5/A sınıfında öğrenim gören 25 öğrenci kontrol grubunu, 5/B sınıfında öğrenim gören 24 öğrenci deney grubunu oluşturmaktadır. Kontrol grubunda MEB'in kullanmakta olduğu ders kitaplarına göre ders anlatımı yapılmış, deney grubunda Yavaş Geçişli Animasyon tekniği uygulanmıştır.Araştırmada nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sürecinde Kazmazoğlu (2010) tarafından geliştirilen 'Yaşamımızdaki Elektrik Başarı Testi', araştırmacı tarafından geliştirilen 'Dünya, Güneş ve Ay Başarı Testi', 'Canlılar Dünyasını Gezelim, Tanıyalım Başarı Testi', Özerbaş (2010) tarafından geliştirilen 'Motivasyon' ölçeği, Öncü (2012) tarafından uyarlaması yapılan 'Akademik Özyeterlilik' ölçeği ve araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen nicel veriler bağımsız grup t-testi, nitel veriler frekans hesabı ile analiz edilerek değerlendirilmiştir.Araştırmanın nicel veri analizlerine göre yavaş geçişli animasyon tekniği ile işlenilen derslerde öğrencilerin akademik başarı, motivasyon ve akademik özyeterlilik puanlarında artış olduğu görülmüştür. Akademik başarı puanları arasındaki farkın Canlılar Dünyasını Gezelim, Tanıyalım ünitesinde ve akademik özyeterlilik ölçeği alt boyutu olan eğitim kalitesinin deney grubu lehine anlamlı olduğu tespit edilmiştir. Nitel veri analizleri de nicel analizleri destekler niteliktedir.Anahtar kelimeler: Fen ve Teknoloji Eğitimi, Animasyon, Yavaş Geçişli Animasyon Tekniği, Akademik Başarı, Motivasyon, Akademik Özyeterlilik.
dc.description.abstractMain aim of this research is to investigate effects of lecturing the units, `Electricity in Our Life`, `Earth, Sun and Moon` and `Let's Wander and Learn Alive World`, by slow motion animation technique on academic success, motivation and academic self-efficacy of 5th grade students.This research was performed for two weeks (48 hours) in 5th grade students in a public elementary school in Antalya at second semester of 2013-2013 academic years.In this research; control group is formed with 25 students of class 5/A, experimental group is formed with 24 students of class 5/B. In control group lecturing is done with lesson book of MEB, in experimental group lecturing is done by slow motion animation technique.Mixed research method which qualitative and quantitative research method both used is used in this research.`Electricity in Our Life Achievement Test` developed by Kazmazoğlu (2010), `Earth, Sun and Moon Achievement Test` and `Let's Wander and Learn Alive World Achievement Test` developed by researcher, `Motivation Scale` developed by Özerbaş (2010), `Academic Self-Efficacy Scale` adapted by Öncü (2012) and `Half-Structured Interview Form` developed by researcher are used in this research.Quantitative data is evaluated with independent group t-test, qualitative data is evaluated with frequency calculation.There has been observed an increase in students' academic success, motivation and academic self-efficacy through the courses that were taught via slow transition technique according to quantitative data analysis of the research. The difference between academic success points has been confirmed as meaningful on behalf of the experimental group of education quality, that is the sub dimension of academic self-efficacy scale, and in the unit of Let's Walk into the world of the living and Know them. Also, qualitative data analyses support the quantitative data analyses.Keywords: Science and Technology Education, Animation, Slow Motion Animation (Slowmation) Technique, Academic Success, Motivation, Academic Self-Efficacy.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYavaş geçişli animasyon tekniğinin öğrencilerin akademik başarılarına, motivasyonlarına ve akademik özyeterliliklerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of slowmation technic on academic success, motivation and academic self efficacy of the students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAnimation
dc.subject.ytmAnimation techniques
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmScience and technology course
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.identifier.yokid10039107
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid372185
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess