Sınıf öğretmeni adaylarının otantik öğrenme yaklaşımının uygulanabilirliği ile ilgili görüşleri: Fen ve teknoloji laboratuvar uygulaması örneği
dc.contributor.advisor | Aslan, Aziz | |
dc.contributor.author | Gürdoğan, Melike | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T09:30:38Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T09:30:38Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40367 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, yapılandırmacılığa ek olarak kullanılabilecek ve tamamlayıcı bir öğrenme yaklaşımı olan otantik öğrenmenin Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları Dersi II kapsamında uygulanabilirliğinin belirlenmesine dayanmaktadır.Çalışmanın örneklemini 2013-2014 eğitim - öğretim yılının bahar döneminde Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Anabilim dalı Sınıf Öğretmenliği 2. sınıfında okuyan öğretmen adayları oluşturmaktadır. Çalışmada İlkokul 4. sınıf Fen Bilimleri ders müfredatı kullanılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasının bütüncül tek durum deseni kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının otantik öğrenme yaklaşımı hakkındaki görüşleri çevresel durumlar ile öğrenenler ve derse yönelik beklentiler üzerine etkileri çerçevesinde belirlenmeye çalışılmıştır. Doküman analizi, ses kayıtları ve gözlemci notları ile toplanan veriler, betimsel ve içerik analizi ile çözümlenmiştir. Otantik öğrenme yaklaşımına göre işlenen derslerde etkinliklerin uygulanması sırasında sınıf mevcudunun çok olması, sınıf öğretmeni adaylarının laboratuvarı yeterince tanımamaları, materyallerin bazı etkinlikler için yetersiz kalması, yönteme getirilen sınırlılıklar ve öğrencilerdeki güven eksikliği nedeni ile sunumlarında zorlanmaları, çalışmayı etkileyen olumsuz faktörler arasındadır. Diğer yandan otantik etkinliklerle işlenen derslerde; motivasyonun arttığı, öğrenmenin daha eğlenceli hale geldiği ve öğrencilerin sorumlulukduygusunu kazanmasına imkan tanıdığı görülmüştür. Derse yönelik beklentiler olumlu yönde değişime uğramıştır.Farklı bakış açılarını ve problemleri merak edip araştırmayı öğrenen öğretmen adayları, bu düşünce ve becerilerini geliştirip, ileri ki meslek hayatlarına aktararak, yeni neslin daha iyi yetişmesi için yol gösterebileceklerdir. Elde edilen bulgular otantik öğrenme yaklaşımının uygulanabilirliği yönünde olduğunu belirtmektedir.Anahtar Kelimeler: Otantik öğrenme, Otantik etkinlikler, Otantik fen bilimlerieğitimi, Öğretmen adayları, Nitel araştırma | |
dc.description.abstract | The study is on the authentic learning approach that can be used in addition to constructivism. The purpose of this study and this approach is to investigate the applicability of laboratory science and technology course.The participants of the study consisted of classroom teaching students who were studying at Akdeniz University. The study was conducted in the spring semester of 2013 – 2014. In the study, elementary school science books were used. Qualitative research methods were used in an integrated single case study. The data was collected and it consisted of recording, documents and observer notes. Descriptive and content analysis were used. Student's views on authentic learning activities and environmental conditions were studied to determine if they have an effect on authentic learning approach. Also, students' expectations of the lesson were looked at determine if they could change after trying authentic learning approach. When the authentic learning approach is used sometimes negative side effects are met. These include: the existence of too many students in the class, incomplete materials for some activities, student being unfamiliar with the laboratory, work rules and a lack of confidence seen in students. On the other hand, sometimes positive side effects are met. These include: an increased motivation in the experimental group,learning becoming fun the students having a higher sence of responsibility, students having gained different perspectives and their creativity has been enriched.This new way of thinking that they learned from authentic learning approach will not only effect their future careers, but also may effect their future kids. The findings show us that this approach can be applied in the field of education.Keywords: authentic learning, authentic activities, authentic science education, qualitative research, teacher students | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmeni adaylarının otantik öğrenme yaklaşımının uygulanabilirliği ile ilgili görüşleri: Fen ve teknoloji laboratuvar uygulaması örneği | |
dc.title.alternative | Classroom teacher students points of view on applicability of the authentic learning approach: A case of researching the science and technology laboratory | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Authentic learning | |
dc.subject.ytm | School teachers | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Laboratory studies | |
dc.subject.ytm | Science and technology course | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Opinions of students | |
dc.identifier.yokid | 10059533 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 385908 | |
dc.description.pages | 129 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |