Show simple item record

dc.contributor.advisorArseven, Tülin
dc.contributor.authorTirak, Arzu
dc.date.accessioned2020-12-03T09:30:37Z
dc.date.available2020-12-03T09:30:37Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40366
dc.description.abstractTürk Edebiyatının yeni kuşak şair ve öykücülerinden olan Betül Tarıman, Anadolu'nun birçok şehrinde öğretmenlik yapmış, günümüzde de Antalya'da görevini devam ettiren bir tarih öğretmenidir. Görev yaptığı şehirlerde sürekli edebiyat çalışmalarıyla gündeme gelen, eserleriyle edebiyat ödüllerine layık görülen bir eğitimci olarak kültürel, sosyal, ahlaki değerlere sahip nesiller yetiştirmeyi amaçlayan şairden yola çıkarak hazırlanan çalışmanın birinci bölümünde araştırmanın problem durumu, amacı, önemi, sınırlılıkları üzerinde; ikinci bölümünde literatür tarama ve kavramsal çerçeve üzerinde durulmuştur. Çalışmanın yöntemi üçüncü bölümde ele alınırken, dördüncü bölümde ana hatlarıyla sanatçının eserleri ve görüşleri doğrultusunda eğitim anlayışı belirlenmeye çalışılmıştır. Sonuç, tartışma ve önerilerle birlikte beş bölümden oluşan bu tez çalışmasının kapsamı; şairin bugüne kadar yayımladığı eserlerine ve edebi hayatına eğitimciliğinin nasıl yansıdığını araştırmakla sınırlıdır. Betül Tarıman'ın eğitim hayatına girişinden günümüze kadar geçen zamanda yazdığı eserleri, öğrencileriyle iletişimi, toplumu eğitme çabasına yönelik çalışmaları, bir sanatçı olarak eğitime bakışı ve bir eğitimci olarak edebiyata katkıları tezin kapsamı içerisindedir. Her öğrenci, görev yapılan her şehir, bir eğitimcinin tanık olduğu her hayat bir edebiyat ürününe kaynaklık eder düşüncesinden yola çıkarak hazırlanan bu tez çalışması eğitimci şair ve yazarların eğitime ve sanata sağladıkları katkıları anlatması yönüyle önem taşımaktadır. Çalışma mülakat, arşiv taraması ve doküman analizi yöntemleriyle yapılmıştır. Bu yöntemler çerçevesinde Betül Tarıman'ın eğitimci kişiliğinin eserlerine nasıl yansıdığı, şiirlerinde ve öykülerinde eğitim unsurlarını nasıl verdiği incelenmiştir. Anahtar Kelimeler: Betül Tarıman, Eğitimci Şair ve Öykücü, Eğitim-Edebiyat İlişkisi
dc.description.abstractBetül Tarıman, one of the poets and story writers of the new generation, has worked as a teacher in most of the cities of Anatolia and carried on her work in Antalya as a history teacher currently. In the first part of the study which is prepared by starting out to present poet who has come to the fore with her literature works in the cities where she has worked, and has been granted literature prizes with her works as an educator, who aims to bring up generations having cultural, social and ethic merits, statement of problem, purpose and significance of the study, assumption and limitations were dealt. In the second part of the study literature review and conceptual framework were handled. While method was examined in the third part of the study, in the fourth part, the artist's point of view to education was attempted to be determined in general terms through her works and views. The inclusion of this study consisting of five sections, together with result, discussion and suggestions was limited to search how her being an educator, was reflected to her literay life and her works which had been published up to now. Betül Tarıman's works, written from her early educational life to nowadays; her communication with the students; her works intended to educate the community; her education perspective as an artificer; and as an educator, her contributions to the education were part of the study. This study which was prepared with the idea that each student, each city where has been worked, each life which an educator knows, supply resources for a literature product, is critically important in that it explains educators, poets and artists' contributions to education and art. This study was used with the methods of interview, archives lining, document analysis and analysis of works. In accordance with these methods, it was analysed that how Betül Tarıman's educator personality reflected to her works and how she discussed elements of education in her poems and stories.Key Words: Betül Tarıman, Educationalist Poet and Story Writer, Education-Literature Relationshipen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleEğitimci şair Betül Tarıman`ın edebi kişiliği ve eserlerinde eğitim anlayışı
dc.title.alternativeLiterary of educationalist poet Betul Tarıman and her own education concept in her works
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducators
dc.subject.ytmTarıman, Betül
dc.subject.ytmPoem
dc.subject.ytmTurkish poem
dc.subject.ytmPoets
dc.subject.ytmTurkish literature
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmStory
dc.identifier.yokid10051407
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid372191
dc.description.pages155
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess