Ortaöğretim 10. sınıf Türk edebiyatı dersinde Türk halk hikâyelerinin öğretiminde yaratıcı drama yönteminin öğrencilerin akademik başarısına etkisi
dc.contributor.advisor | Yılmaz, Adile | |
dc.contributor.author | Pektaş, Esra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T09:30:10Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T09:30:10Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40362 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada ortaöğretim 10. Sınıf Türk Edebiyatı Dersinde yer alan Türk halk hikâyesi metinlerinin öğretilmesinde, Yaratıcı Drama yönteminin öğrencilerin akademik ders başarıları ve hatırda tutma düzeyleri üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Aynı zamanda gruplara uygulanan yöntemlere ilişkin öğrenci görüşleri alınmıştır.Araştırmada karma desenli yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunu araştırmanın deneysel uygulama süreci, nitel boyutunu ise yarı yapılandırılmış görüşme oluşturmaktadır.Çalışma Antalya ili Kepez ilçesinde bulunan resmi bir devlet okulunda öğrenim gören 45 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırma kapsamında belirlenen üç Türk halk hikâyesi metni, yıllık plana uygun zamanda deney grubu öğrencilerine yaratıcı drama etkinlikleri ile uygulanmıştır. Aynı metinler kontrol grubunda mevcut öğretim programına göre anlatılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak akademik başarı testi ve öğrenci görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde, yapılan deneysel uygulamanın öğrencilerin akademik başarılarına etkisini incelemek için kovaryans analizi (ANCOVA) kullanılmıştır. Öğrenilen bilgilerin hatırda tutulmasına ilişkin, ön test, son test ve hatırda tutma test ortalamalarının gruplara göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için Tekrarlı Ölümler için Varyans (ANOVA) analizi yapılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise; toplanan veriler betimsel analiz tekniği kullanılarak çözümlenmiştir.Araştırma sonucunda, Türk edebiyatı dersinde, yaratıcı drama yönteminin uygulandığı deney grubu ile mevcut programa yönelik ders işlenen kontrol grubundaki öğrenciler arasında akademik başarı ve öğrenilenlerin kalıcılığı bakımından deney grubu lehine anlamlı fark olduğu tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Türk Edebiyatı öğretimi, Türk halk hikâyeleri, yaratıcı drama | |
dc.description.abstract | The purpose of the present study is to examine the effects of using drama technique in teaching folk stories that took place in 10th grade Turkish Literature courses both on the academic success of the students and retention of the stories by the students. Additionally, students opinions related to the process were gathered in order to examine students' perceptions in detail. The mixed method research design was adopted in the present study. Thus, the qualitative aspect of the study was the experimental design and its data, whereas, qualitative aspect of the study was the analysis of the semi structured interviews. The participants of the present study were 45 students who enroll in a 10th grade of a state high school in Kepez district of Antalya. In the process of the study, 3 folk stories in the 10th grade Turkish Literature course were selected and they were performed in experimental group through using creative drama technique concordantly with the curriculum. Throughout the process, the same stories were taught in traditional ways in the control group. The academic achievement test and interview forms were used as the data gathering instruments of the present study. Covariance analysis (ANCOVA) was used in order to examine the effects of experiment on students' academic success. Additionally, in order to define the retention levels, pre, post and delayed post test results were compared by means of a repeated measures analysis of variance (ANOVA). The qualitative data of the present study was examined by means of descriptive analysis technique. The result of the present study revealed that when the creative drama technique is used in teaching folk stories in 10th grade Turkish Literature courses there is a significant difference on behalf of experiment group in terms of academic success of the students and the retention of the stories. Key words: Teaching Turkish Literature, Turkish Folk Stories, Creative Drama | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim 10. sınıf Türk edebiyatı dersinde Türk halk hikâyelerinin öğretiminde yaratıcı drama yönteminin öğrencilerin akademik başarısına etkisi | |
dc.title.alternative | The effects of using creative drama technique on student success in teaching folk stories in 10th grade Turkish literature course | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Creative drama | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Folk tales | |
dc.subject.ytm | Turkish folk stories | |
dc.subject.ytm | Turkish literature | |
dc.subject.ytm | Literature lesson | |
dc.identifier.yokid | 10122814 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 436762 | |
dc.description.pages | 116 | |
dc.publisher.discipline | Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Bilim Dalı |