Ortaokul sosyal bilgiler derslerinde çevre gezilerinin etkililiği üzerine öğretmen görüşlerinin incelenmesi (Antalya ili örneği)
dc.contributor.advisor | Sarı, Cemali | |
dc.contributor.author | Şan, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T09:30:07Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T09:30:07Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40357 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, Ortaokul Sosyal Bilgiler derslerinde çevre gezilerinin etkililiği üzerine öğretmen görüşlerini incelemek amacıyla hazırlanmıştır. Araştırma Antalya merkez ve ilçelerinde görev yapan 20 kadın, 44 erkek olmak üzere toplam 64 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Tarama modelinin kullanıldığı araştırmada, verilerin toplanması amacıyla uzman görüşleri alındıktan sonra araştırmacı tarafından geliştirilen ölçek kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde SPSS paket programı kullanılmış ve verilen cevapların yüzde, frekansları çıkartılmıştır.Araştırma bulgularından elde edilen sonuçlara göre: Araştırmaya katılan öğretmenlerin çoğu Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu olup, çevre gezilerini çoğunlukla yaşadığımız bölge konusunda, eğitim-öğretim yılı sonunda ve konu işlenirken eş zamanlı olarak kullanmaktadırlar. Öğretmenler çevre gezileri öncesinde gezilecek yerlerin planlanmasının gerekliliğine inanmaktadır. Öğretmenler çevre gezileri sürecinde; kalabalık sınıfların, yoğun ders programının, gezi sırasında kazaların ve tehlikelerin olmasını büyük zorluk olarak görmektedirler. Sosyal Bilgiler öğretmenleri yaşanılan öğrenim sürecinde; öğrencilerin yaparak yaşayarak öğrendikleri, derse aktif katılım sağladıkları, öğrendiklerini diğer alanlara transfer edebildikleri ortak görüşünü belirtmişlerdir. Sosyal Bilgiler öğretmenleri çevre gezilerinin öğrenciler üzerindeki etkililiğinde; öğrenilenlerin daha kalıcı olduğu, gezilerde öğrenilenleri kendi hayatlarında uygulamaya koydukları, çevreye karşı sorumluklarının arttığı, çevre ve yurt sevgisinin geliştiği ortak görüşünü belirtmişlerdir. Sosyal Bilgiler öğretmenleri çevre gezileri sonrasında; çevre gezilerinin hedeflerine ulaşıp ulaşmadığının sınıf içinde tartışılması gerektiğini, gezi sırasında yapılan gözlemlerin günlük yaşamda kullanılması gerekliliğini ve gezi sonrasında öğrencilere meslek yönlendirmesi yapılması gerekliliğini ortak görüş olarak belirtmişlerdir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Çevre Gezileri, Öğretmen Görüşleri, Antalya. | |
dc.description.abstract | This research is intended to examine the views of the teachers on the effectiveness of field trips related to the Social Studies. The research was carried out with 64 teachers, consist of 20 female and 44 male, who serve in the centre and central provinces of Antalya. In this research in which survey model is used, the scale which is developed by the researcher was used after getting the opinions of the experts for collecting the datas. For the analysis of the datas obtained in this research SPSS Package Programme was used and percentage frequencies of replies were obtained.According to the results obtained from the researh findings, most of the teachers, who participated in the research, are graduated from the Social Studies Teaching Department, and they use field trip at the end of the educational year or simultaneously with the subject at school while taking into consideration of the region. Before the field trip, teachers belive in the necessity of planing of the places which are going to be visited. Teachers are aware of the great difficulties of crowded classes, intense course programmes and the possibility of the accidents during the trip. Social Studies teachers are all express the common view that, during the educational process, students learn by the way of live and learn, they participate in lesson actively and transfer their learnings to the other areas. Within the effectiveness of field trip on students, social studies teachers express the common view that, the learnts are more permanent, students practise their leanings in their real life, their responsibilities to the environment increase and their patriotism develop. Social Studies teachers also express the common view that, after the field trip it should be argued whether the purposes of the trip are reached or not, the observations during the trip should be used within the daily life and guidance of jobs should be done after the trip.Keywords: Social Studies, Field Trip, Teacher Opinions, Antalya. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul sosyal bilgiler derslerinde çevre gezilerinin etkililiği üzerine öğretmen görüşlerinin incelenmesi (Antalya ili örneği) | |
dc.title.alternative | The examination of middle school social studies teachers' views on the effectiveness of field trip (A sample of Antalya) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Environmental education | |
dc.subject.ytm | Environmental knowledge | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Social studies | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Trip-observation method | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Environment | |
dc.identifier.yokid | 10117555 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 436755 | |
dc.description.pages | 84 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |