Show simple item record

dc.contributor.advisorKarataş, Süleyman
dc.contributor.authorEşberk Başyayla, Yeşim
dc.date.accessioned2020-12-03T09:30:05Z
dc.date.available2020-12-03T09:30:05Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40355
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Antalya merkezdeki resmi liselerde öğretmenlik yapmakta olanların bireysel ve örgütsel uyumlarına ilişkin algılarını çeşitli değişkenler açısından incelemek ve değerlendirmektir.Birey-örgüt uyumuna ilişkin alanyazın incelendiğinde, bireysel ve örgütsel değerlerin uyumlu olmasının bireysel ve örgütsel performansı, örgütsel bağlılığı, iş doyumunu arttırdığı, stres oluşturacak etkenleri azalttığı görülmektedir. Bu nedenle okullarda öğretmenlerin bireysel ve örgütsel değerlerinin uyumlu olması, eğitim ve öğretim kalitesini arttıran önemli bir unsur olarak değerlendirilebilir.Araştırma verilerinin toplanması amacıyla 'Bireysel Değerler Ölçeği' ve 'Örgütsel Değerler Ölçeği' kullanılmıştır.Araştırmanın alt problemlerinin çözümlenmesi amacıyla lise öğretmenlerinin bireysel değerleri ile örgütsel değerleri arasındaki uyum düzeyi için Pearson momentler çarpımı korelasyonu analizi yöntemi , kurumsal ve bireysel değerler cinsiyete göre ilişkisiz ölçümler için t-test , kurumsal ve bireysel değerler yaş ilişkisiz ölçümler için tek faktörlü varyans analizi (ANOVA) , kurumsal ve bireysel değerler çalışma yılı ilişkisiz ölçümler için tek faktörlü varyans analizi (ANOVA) , kurumsal ve bireysel değerler eğitim durumu ilişkisiz ölçümler için tek faktörlü varyans analizi (ANOVA) testleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre lise öğretmenlerinin bireysel değerleri ile çalıştıkları kuruma yönelik örgütsel değerleri arasında orta düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir. Lise öğretmenlerinin bireysel değerler ölçeğinden aldıkları puan ortalamaları, cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermemektir. Lise öğretmenlerinin kurumsal değerler ölçeğinden aldıkları puan ortalamaları, cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermektedir. Lise öğretmenlerinin bireysel değerler ölçeğinden aldıkları puan ortalamaları, yaş değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. lise öğretmenlerinin kurumsal değerler ölçeğinden aldıkları puan ortalamaları, yaş değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Lise öğretmenlerinin bireysel değerler ölçeğinden aldıkları puan ortalamaları, kurumda çalışma süresi değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermektedir. Lise öğretmenlerinin kurumsal değerler ölçeğinden aldıkları puan ortalamaları, kurumda çalışma süresi değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermektedir. Lise öğretmenlerinin bireysel değerler ölçeğinden aldıkları puan ortalamaları, eğitim durumu değişkenine göre istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık göstermemektir.. Lise öğretmenlerinin kurumsal değerler ölçeğinden aldıkları puan ortalamaları, eğitim durumu değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermemektir. Anahtar Kelimeler: Öğretmen Değeri, Bireysel Değerler, Kurumsal Değerler, Değer Uyumu
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the perceptions of teachers' working at official high schools in the centre of Antalya, about individual and organizational congruence according to some variables.According to the research findings in the field of person- organization fit; when individual and organizational congruence increases, individual and organizational performance, organizational commitment and job satisfaction increases, too. This congruence decreases the factors causing stres in organization. Therefore the congruence between teachers' individual values and organizational values of schools can be regarded as a factor which improves education quality. This study is descriptive and a total of 355 teachers working at 54 high schools (Kepez, Konyaaltı, Muratpaşa) were selected as the study sample by using simple random sampling method. In order to collect data, 'Questionnaire of Individual Values' and 'Questionnaire of OrganizationalValues' were used. To solve the sub-problems of the research Pearson Correlation Analysis has been used for the value congruence of the individual values and organizational values of high school teachers. T-test has been applied for independent variable gender. For independent variable age one-way anova has been applied. One-way anova has been used fort he variable of length of working time and education status. According to the results of the study a meaningful and positive relation at medium level has been found between the individual and organizational values of the high school techers. There isn't a meaningful difference of individual values according to the gender. There is a meaningful difference of organizational values according to the gender. There isn't a meaningful difference of individual values and organizational values according to the age. There is a maningful difference of individual values and organizational values according to the length of working time. There isn't a meaningful difference of individual and organizational values according to the education status. Keywords: Teacher Values, Individual Values, Organizational Values, Value Congruenceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLise öğretmenlerinin bireysel ve örgütsel değerlerinin uyumu (Antalya ili örneği)
dc.title.alternativeValue congruence of the individual values and organizational values of high school teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmPersonal values
dc.subject.ytmOrganizational values
dc.subject.ytmHigh schools teachers
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid10114927
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid436736
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess