Show simple item record

dc.contributor.advisorKayıkçı, Kemal
dc.contributor.authorAksoy, Bariş
dc.date.accessioned2020-12-03T09:30:05Z
dc.date.available2020-12-03T09:30:05Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40354
dc.description.abstractBu çalışma, öğrencilerin, velilerin, yöneticilerin ve öğretmenlerin temel lise uygulamalarına ilişkin görüşlerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Çalışma nitel araştırma modellerinden fenomenoloji deseninde gerçekleştirilmiştir. Amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yönteminin kullanıldığı bu çalışmada, çalışma grubunu temel liseleri tercih eden 10 öğrenci, 8 veli ve hala resmi liselerde çalışmakta olan 6 yönetici ve 8 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme sorularına dayanan katılımcı türüne uygun bireysel görüşme formları uygulanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır.Elde edilen verilerin analizi sonucunda öğrenci, veli, yönetici ve öğretmen görüşlerine göre öğrencilerin temel liseleri üniversite sınavına daha iyi hazırlanabilmek için tercih ettikleri söylenebilir. Öğrenciler ve veliler temel lise öğretmenlerinin öğrencilerin ders ve kişisel sorunlarıyla daha yakından ilgilendiklerini düşünmektedirler. Öğrencilerin çoğu temel lisede rehberlik hizmetlerinin daha etkili olduğunu düşünmektedir.Öğrenci, veli, yönetici ve öğretmen görüşlerine göre resmi liselerin Kapsamlı, Koşullara Uygun ve Kapsayıcı Bir Müfredat boyutunda temel liselerden daha nitelikli olduğu, temel liselerin ise Haklara Dayalı Öğrenme ve Değerlendirme boyutunda resmi liselerden nitelikli olduğu ifade edilebilir. Çocuk Dostu, Güvenli ve Sağlıklı Çevre boyutunda ise hem resmi liselerin hem de temel liselerin olumlu ve olumsuz yanları olduğu söylenebilir. Bu boyutuyla temel liselerin çocuklar için daha temiz dolayısıyla daha sağlıklı bir ortam sunması nedeniyle daha nitelikli olduğu, resmi liselerin ise öğrencilere sağladığı eğlence ve dinlenme mekanlarıyla temel liselerden nitelikli olduğu, ifade edilebilir. Veli görüşlerine göre temel lise uygulamasının resmi liseler üzerinde öğrenci sayısının azalmasına bağlı olarak öğretmenleri rahatlattığı, yönetici ve öğretmen görüşlerine göre temel lise uygulamasının öğretmenleri ve okul yönetimini olumsuz etkilediği ifade edilebilir. Ayrıca veli, yönetici ve öğretmen görüşlerine göre temel lise uygulamasının kamusal eğitimi ortadan kaldırmanın bir adımı olduğu söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Nitelikli Eğitim Hakkı, Temel Lise, Resmi Lise, Dershane Dönüşümü, Sınav
dc.description.abstractThe objective of this study is to argue the opinions of students, parents, administrators and teachers about the basic high school implementation. The study was performed by using phenomenology which is one of the qualitative research methods. In this study in which criterion method is used from the purposive sampling methods,the sample group consists of 10 students and 8 parents who prefer basic high schools, 6 administrators and 8 teachers who are currently working in public high schools. Individual interview forms, which are suitable for the participants type that depend on the semi structural interview questions, are employed in the study. Data analysis was done using content analysis technique.The results of data analysis indicate that, according to the students, parents, administrators and teachers, it can be said that students prefer basic high schools in order to prepare themselves better for the university entrance exam. The students and the parents think that the teachers in basic high schools are more concerned about students' personal problems, and problems related to classes. Most students also think the counselling service in basic schools is more effective.According to the student, parents, administrator and teacher views we can say that in the context of a broad, relevant and inclusive curriculum, public schools are more qualified than the basic schools whereas basic schools are more qualified in the context of rights-based learning and assessment. However in the regard of a child-friendly, safe and healthy environment both public and basic high schools have positive and negative aspects. From this point it can be said that by providing a cleaner and a healthier environment for the students basic high schools are more qualified than the public high schools on the contrary public high schools are more qualified than the basic high schools by providing students entertainment and resting places.According to the parents' view, while basic high school imlementation on the public high schools comforts the teachers by reducing the number of the students; to the administrators and teachers basic high school implementation has negative effects on teachers and school administration. Moreover according to the views of parents, administrators and teachers it can be said that basic school implementation is a threat for the public education system.Key Words: The Right to Quality Education, Basic High School, Public High School, Course Transformation, Examen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleNitelikli eğitim hakkı temelinde öğrencilerin, velilerin, yöneticilerin ve öğretmenlerin temel lise uygulamasına ilişkin görüşleri
dc.title.alternativeThe opinions of the students, parents, administrators and teachers on the implementation of basic high school based on the right to quality education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBasic high school
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.subject.ytmParents
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmTransformation
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmPrivate courses
dc.identifier.yokid10117835
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid436737
dc.description.pages186
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess