Ödevin akademik başarıya etkisi: Bir meta analiz çalışması
dc.contributor.advisor | Bıçak, Bayram | |
dc.contributor.author | Üstünel, Mehmet Fatih | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T09:29:54Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T09:29:54Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40339 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, 2006-2015 yılları arasında uluslararası dergilerde yayınlanmış ödev ile ilgili deneysel ve ilişkisel araştırmaların ortak etki büyüklüğünü meta analiz yöntemi ile değerlendirilmesidir. Ödev ile ilgili, araştırmanın sınırlılıkları doğrultusunda ödevin akademik başarıya etkisini inceleyen, 31 araştırmanın, alt grup çalışmalarıyla birlikte 51 çalışmayı kapsamaktadır. Araştırmada etki büyüklüğü indeksi olarak Hedges'in g etki büyüklüğü kullanılmıştır. Araştırmada ortalama etki büyüklüğü belirlenmiş; buna bağlı olarak akademik başarının çalışmaların yapıldığı yıl, ders, ödev türü ve eğitim kademesine göre aracı değişkenlere göre analizi yapılmıştır. Ayrıca yayın yanlılığı ve duyarlılık analizine yer verilmiştir. Meta analize dahil edilen bireysel çalışmalar birleştirilmiş ve yapının heterojen olduğu görülmüştür. Bundan dolayı, genel etki büyüklüğü rastgele etkiler modeli kullanılarak hesaplanmıştır. Analiz sonucunda, ödevin akademik başarıya etkisi E++=0,54 etki büyüklüğü pozitif yönde ve orta düzeyde bir etkiye sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Yapılan meta-analizde elde edilen kritik p değeri, ödev çalışmalarının birleştirilebileceğini ve öğretmenler tarafından ödev verilmesinin daha fazla tercih edilmesi sonucunu vermektedir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine common effect size of the experimental and corelation researches about homework published in international journals between 2006-2015 with meta analysis method. This study includes 31 research and 51 subgroup examine effects of homework to academic achievement because of the study limits. In this study Hedges's g was used for effect size. According to the year of the study, course, type of homework and the level of education moderator analysis was performed. Also it is included publication bias and sensitivity analysis. Individual studies combined and it is seen that structure is heterogeneous. Therefore general effect size was calculated random effect model. Analysis result, it is found effects of homework to academic achievement E++=0,54 positive and middle effect size. In the meta analysis, obtained critical value of p show that homework studies can be combined and used by teachers. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ödevin akademik başarıya etkisi: Bir meta analiz çalışması | |
dc.title.alternative | The Impact of homework on academic achievment: A meta analysis study | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Meta analysis | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Homework | |
dc.identifier.yokid | 10104645 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 421504 | |
dc.description.pages | 95 | |
dc.publisher.discipline | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Bilim Dalı |