dc.contributor.advisor | Coşkuner, Zeki | |
dc.contributor.author | F.Mohammed, Mohammed Khalid F.Mohammed | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:35:58Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:35:58Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2019-05-22 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/403349 | |
dc.description.abstract | Sözlük anlamı olarak tatmin `İstenen bir şeyin gerçekleşmesini sağlama, gönül doygunluğuna erme, doyum` olarak tanımlanmaktadır. Çalışma tatmini, bir kişinin bir çalışma, ortak çalışanlar ve çalışma ortamı hakkında kişinin olumlu ve olumsuz duygularını yansıtan bir tutumdur. İş ve çalışma tecrübelerinin değerlendirilmesi sonucunda oluşan hoş ve pozitif ruh hali olarak da tanımlamaktadır.Üniversite `Bilimsel özerkliğe ve kamu tüzel kişiliğine sahip yüksek düzeyde eğitim- öğretim, bilimsel araştırma, yayın ve danışmanlık yapan; fakülte, enstitü, yüksekokul ve benzeri kuruluş ve birimlerden oluşan bir yükseköğretim kurumudur.` Çalışmanın evreni üniversite öğrencileri olup örneklimi ise Fırat Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi öğrencileri ile yine aynı üniversitenin farklı fakültelerinde öğrenim gören öğrencilerin öğrenim gördükleri fakülteler/bölümlerden memnuniyet ve tatmin olma düzeyini belirlemeye yönelik bir çalışmadır. Fakülteler arasındaki bu farkı belirlemek için Judge ve arkadaşları (2003) tarafından geliştirilen İŞ TATMİN ÖLÇEĞİ kullanılmıştır. Araştırmaya toplamda 400 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Araştırma sonucundaki istatistiki sonuçlara göre `Katılımcılar arasında Öğrenim gördüğüm okul ile aramdaki bağlar son derece güçlüdür`, ` Eğer çalışacağım isin iyiliği için gerekli ise bireysel iyiliğimi feda edebilirim Mezun olunca yapacağım ise şimdiden çok az bağlılık duyuyorum`, `Bazen kendimi üzgün veya kederli hissediyorum` gibi maddelerde istatistiki olarak anlamlı farklılıklar bulunmuştur.Sonuç olarak, Spor bilimleri fakültesi öğrencileri eğitim gördüğü alan dolayısıyla daha mutlu, daha fedakar, daha iyiliksever ve mesleğine daha güçlü bağlarla bağlandığı, Spor bilimleri Fakültesi öğrencilerinin gelecek kaygılarından dolayı daha karamsar ve güvensiz görülürken, mesleğinin verdi takım ruhu ve fairplay kuraları gereği daha fedakar, daha iyiliksever ve mesleğine bağlığı diğer bölümlere göre daha güçlü olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | In lexical meaning, Satisfaction is defined as `Fulfillment of something desired, reaching contentment and gratification`. Job satisfaction is an attitude that reflects positive and negative feelings of an individual about a work, colleagues and work environment. It is also defined as the pleasant and positive mood that results from the evaluation of job and work experiences.A university is `A higher education foundationwhich consists of faculties, institutions, academies and similar establishments and units which have scientific autonomy and public entity and performs education at a high level, scientific research, publishing, and consulting`.The population of the study consists of university students and the sample group consists of students of Faculty of Sport Sciences of Fırat University and students of different faculties of the same university in order to determine the satisfaction levels of the students with their faculties/departments. In order to determine this difference among faculties, The JOB SATISFACTION SCALE, which was developed by Judge et al., was utilized. A total of 400 students participated in the study voluntarily. According to the statistical results at the conclusion of the study, statistically meaningful differences were observed among the participant on the matters such as `The bond with my school and me is quite strong`, `If it is necessary for the benefit of the job I will work, I can sacrifice my own benefit`, `I feel a weak bond with the job I will do when I graduate`and `Sometimes, I feel sad or depressed`.As a result, it was concluded that students of faculty of sport sciences, thanks to their field of education, were happier, more self-sacrificing, more charitable and had a stronger bond with their jobs while students of faculty of sport sciences were more pessimist and insecure about their future concerns, by the nature of team spirit and fair play rules of the job, they were observed to be more self-sacrificing, more charitable and had more bonds to their jobs, compared to the students of other departments. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Investigation of satisfaction levels of students of sport sciences and other faculties with their faculties | |
dc.title.alternative | Spor Bilimleri Fakültesi ile diğer fakülte öğrencilerinin öğrenim gördükleri fakülteden tatmin olma düzeylerinin incelenmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-05-22 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Faculty | |
dc.subject.ytm | Job satisfaction | |
dc.subject.ytm | Satisfaction level | |
dc.subject.ytm | Physical education and training | |
dc.subject.ytm | Sports | |
dc.subject.ytm | Sport education | |
dc.identifier.yokid | 10147918 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 468928 | |
dc.description.pages | 111 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |