Show simple item record

dc.contributor.advisorErcan, İlay
dc.contributor.authorŞahin, Erkan
dc.date.accessioned2020-12-03T09:29:50Z
dc.date.available2020-12-03T09:29:50Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40333
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, veli ziyaretleri konusunda yöneticilerin, öğretmenlerin, öğrencilerin ve velilerin beklenti, görüş ve önerilerini belirlemektir. Araştırma, bütüncül tek durum deseninde nitel bir çalışma olmuştur. Bu duruma uygun olarak çalışma Boztepe İlkokulu'nda gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini, Antalya'nın Aksu ilçesinde bulunan Boztepe İlkokulu'ndaki görevli 2 okul yöneticisi, 4 sınıf öğretmeni ile bu okulda eğitim gören 78 öğrenci ve bu öğrencilerin velileri oluşturmuştur. Araştırmanın çalışma grubunu bu ölçüte uyan ve gönüllülük esasına dayanan 2 okul yöneticisi, 4 sınıf öğretmeni, 12 öğrenci ve 12 veli oluşturmuştur.Bu çalışmada veri toplama yöntemi olarak bireysel görüşme ve doküman analizi kullanılmıştır. Veri toplama araçları olarak, açık uçlu sorulara dayanan yarı yapılandırılmış bireysel görüşme formları ve doküman analizi için öğrencilerin veli ziyaretine ilişkin çizimleri kullanılmıştır. Araştırmada yöneticiler veli ziyaretlerini, veli ile okul arasındaki sorunlarının çözümüne katkı sağlaması, velilere kendini değerli hissettirmesi, öğrenci öğretmen ilişkisini yakınlaştırması nedenlerinden ötürü gerekli bulmaktadır. Öğretmen görüşlerine göre veli ziyaretleri, öğretmene öğrencisinin yaşadığı yer hakkında bilgi vermesi, öğretmen ile öğrenci, veliyi birbirine yakınlaştırması, öğrenciyi daha iyi tanımaya imkân sağlaması, aradaki ilişkiyi daha iyi hale getirmesi gibi nedenlerden ötürü gereklidir. Öğrenci görüşlerine göre, sessiz ve sakin görüşme ortamının sağlanması, öğrencinin kişisel konularda kendini daha rahat ifade edebilmesi, öğretmeniyle bireysel zaman geçirmesi öğrenciler tarafından en çok belirtilen, veli ziyaretini tercih nedenleri olmuştur. Veli görüşlerine göre veli ziyaretlerinin, veli ile öğretmen arasındaki iletişimi arttırma, veliye ve öğrenciye olumlu katkılar sağlama, veliye öğrencinin akademik başarısı hakkında bilgi sunma, öğrencinin akademik başarısını arttırma gibi faydaları vardır.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to determine school administrators', teachers' , students' and parents' expectations, opinions and suggestions regarding the parents visit. The study was a qualitative case study in a single integrated design. In accordance with this case study was carried out in Boztepe Primary School located in Antalya, Aksu district. Two school administrators, 78 students studying at the school, four teachers and parents of these students has created the population of the research. Working group of the research has consisted two voluntary school administrators, 4 teachers, 12 students and 12 parents whom were all voluntary and suitable for the criterion.In these study data collection methods such as, individual interviews and document analysis have been used. As data collection tools, semi-structured individual interview forms based on open-ended questions have been used and for document analysis students' drawings about parents visit have been used. In this study, administrators, have expressed the opinion that parents visiting is a necessity because it solves parent-school issuesthougt that parents visiting are necessary because parents visiting solves parent- school issues, it helps parents feel themselves valued and improves the student-teacher relationship. As regard to teachers, parents visitings are necessary because they inform the teachers about where the students live, get the teacher the student and the parents closer and give more detailed information about the student. According to the students' opinions, the reasons of choosing parents visiting are a quiet and calm counselling place for meeting, expressing themselves about personal subjects more comfortable, spending individual time with their teacher. According to parents' opinions, making parents visitings has the advantages like; increasing communication between teacher and parents, providing positive additions to students and parents, increasing students' school success.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleVeli ziyaretleri hakkında yönetici, öğretmen, öğrenci ve velilerin beklenti, görüş ve önerileri: Bir durum çalışması
dc.title.alternativeSchool administrators', teachers', students' and parents' expectations, opinions and suggestions regarding to parents visit: A case study
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmPrimary school teachers
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmTeacher-parent cooperation
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmParents
dc.subject.ytmTeacher-parent relations
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid10103706
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid421501
dc.description.pages221
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess