İngilizce öğretmeni adaylarının Fatih Projesine yönelik öz-yeterlikleri
dc.contributor.advisor | Uygun, Selçuk | |
dc.contributor.author | Akinci, Muhammed | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T09:29:44Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T09:29:44Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40324 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada Eğitim Fakültesi, İngilizce Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarının FATİH Projesi teknolojilerini kullanmaya yönelik öz-yeterlik inançlarının, YÖK'ün İngilizce Öğretmenliği programları için hazırladığı ders içeriklerinin MEB tarafından bu bağlamda belirlenen öğretmen yeterliklerini karşılama durumunun belirlenmesi ve öğretmen adaylarının projeyle ilgili görüşlerinin ortaya konulması amaçlanmıştır.Araştırma karma araştırma desenlerinden Eşzamanlı Desenin kullanıldığı betimsel nitelikte bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngilizce Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 422 lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel verileri gönüllü 296 kişiden `FATİH Projesi Teknolojileri Öz-Yeterlik Ölçeği` aracılığıyla toplanmıştır. Nitel veriler ise doküman incelemesi ve 296 kişi arasından amaçlı örnekleme ile seçilen 24 katılımcıdan görüşme tekniğiyle toplanmıştır. Toplanan ölçek verileri normal dağılım gösterdiği için İlişkisiz Örneklemler İçin Tek Faktörlü Varyans Analizi (One-Way ANOVA) ve İlişkisiz Örneklemler İçin T Testi ile analiz edilmiştir. Araştırmada doküman incelemesi ile toplanan veriler `Var veya Yok` tekniği ile analiz edilmiş, görüşmelerden elde edilen veriler ise kodlanarak temalar halinde analiz edilmiştir.Verilerin analizi sonucunda çalışma grubunda yer alan bireylerin FATİH Projesi teknolojilerini kullanmaya yönelik öz-yeterlik inançlarının yüksek düzeyde olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca İngilizce öğretmeni adaylarının FATİH Projesi kapsamında internet ve bilgisayar teknolojilerini kullanmaya yönelik öz-yeterlik inançları sınıfa göre anlamlı bir farklılık göstermezken, cinsiyete göre erkekler lehine anlamlı farklılık göstermektedir. Doküman incelemesinden elde edilen bulgulara göre YÖK tarafından İngilizce Öğretmenliği Lisans Programında belirlenen derslerin içerikleri MEB'in İngilizce Öğretmenlerinden beklediği FATİH Projesi teknolojilerinin kullanımına yönelik yeterlikleri %92,85 karşılamaya olanak tanımaktadır. Ayrıca görüşme bulguları öğretmen adaylarının FATİH Projesi hakkında genel düzeyde bilgi sahibi olduklarını, fakat bu bilgilerin büyük oranda rastgele edinilen bilgiler olduğunu yine de proje hakkında olumlu düşüncelere sahip olduklarını göstermektedir.Araştırma sonuçlarına göre eğitim teknolojileri FATİH Projesi olsun ya da olmasın İngilizce öğretmeni adaylarının bir şekilde kullanma fırsatına sahip olduğu ve kullanması gereken unsurlardır. Genel olarak öğretmen adaylarının FATİH Projesine yönelik öz-yeterlik inançları yüksek düzeyde olsa da proje bağlamında daha somut ve düzenli bir eğitimin verilmesi ve öğretmen yetiştiren programlara projenin amacı, kapsamı ve beklentilerine yönelik farkındalığı artıracak içeriklere sahip bir öğrenme modülünün eklenmesi uygulanabilirlik adına faydalı olabilir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine teacher candidates' self-efficacy beliefs towards the usage of FATİH Project technologies who study in Faculty of Education, English Language Teaching Department, if the course contents prepared by HEC meet the designated teacher qualifications by MONE in this context and to reveal teacher candidates' views about the project.The research is a descriptive study in which one of the mixed research designs (Convergent Parallel Design) was used. The study group consist of 422 undergraduate students who study in Akdeniz University, Faculty of Education, English Language Teaching Department, Quantitative data of the study was collected through `FATİH Project Technologies Self-Efficacy Scale` from volunteer 296 students. The qualitative data was also collected through document analysis and interviews carried out with 24 participants who were selected with purposive sampling among 296 students. As the collected scale data normally distributed it was analyzed through One-Way ANOVA and Independent Sample T Test. Furthermore, the research data collected through document analysis was analyzed through `Yes or No` technique and the data obtained from the interviews was analyzed as themes after coding.The results of the data analysis show that participants in the study group have high level of self-efficacy beliefs towards the usage of FATİH Project technologies. While teacher candidates' self-efficacy beliefs towards the usage of FATİH Project technologies do not significantly differ according to class, their beliefs significantly differ according to gender in favor of male participants. According to findings gathered from document analysis the course contents prepared by YÖK %92,85 allow the teacher qualifications designated by MEB in this context. Moreover interview findings show that teacher candidates have general knowledge about FATİH Project. This knowledge is randomly acquired however they have positive ideas about the project.According to research results educational technologies are the items that teacher candidates have opportunity to use or supposed to be used whether FATİH Project exist or not. Although teacher candidates in general have high level of self-efficacy beliefs towards FATİH Project, carrying out a concrete and regular training and adding a learning module that have contents to increase the awareness towards the aim, scope and expectations of the project can be useful on behalf of applicability. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İngilizce öğretmeni adaylarının Fatih Projesine yönelik öz-yeterlikleri | |
dc.title.alternative | English teacher candidates' self-efficacy towards Fatih Project | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Self-efficacy | |
dc.subject.ytm | Fatih Project | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.identifier.yokid | 10121915 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 436741 | |
dc.description.pages | 129 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |