Amaç-araç dengesi açısından hafız adayları, velileri ve öğreticilerin hafızlık algıları
dc.contributor.advisor | Şenat, Fatma Asiye | |
dc.contributor.author | Şahin, Fatma | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:35:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:35:15Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-07-13 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/403205 | |
dc.description.abstract | İnsan anlam arayışı içinde duygu, düşünce ve davranışlarını anlamlandırmanın peşindedir. Vahiy zincirinin son halkası Kur'ân-ı Kerîm de bu arayış esnasında insanın yolunu aydınlatan cevaplar içerir. Kur'an'ın insana sunduğu bu cevapları bulmak/kavramak için onunla yakın bir ilişki kurmak, okumak, anlama gayreti içinde olmak, anlaşılanlar üzerinde ince ince düşünceler geliştirmek gerekir. Bu iletişimin yollarından biri olan hafızlık da Kur'an öğretiminin önemli basamaklarından birini teşkil eder. Ayetlerin ezberlenerek zihinde her an hazır bulunması anlamına gelen hafızlık, aynı zamanda içerdiği değerlerin hayata ışık tutması anlamında bir araç değer olarak nitelendirilebilir. Kur'an'ın engin dünyasına dalarak onunla hemhal olmayı sağlaması gereken hafızlığı, sadece ezberden ibaret bir faaliyet haline getirmek, ilk düğmenin yanlış iliklenmesine benzetilebilir. Bu durumda başlangıçta hata yapıldıktan sonra buna bağlı olarak atılacak adımların doğru sonuca götürmesi mümkün değildir. Bu anlamda sorunun ne olduğunu tespit etmekle birlikte, nereden kaynaklandığını da bilmek çözüme daha kolay ulaşmak açısından önem arz etmektedir. Bu çalışmada, hafızlığa çalışan öğrencilerin ezberledikleri Kur'an'ın anlamını da okumak/öğrenmek için ne kadar çalıştıklarına ve hafızlık eğitiminin üçlü sacayağını oluşturan bireylerin (hafız adayı-öğretici-veli) hafızlık algılarının ne yönde olduğuna dair mevcut durumun bir fotoğrafını çekmek amaçlanmıştır. Bu amaçla Eskişehir'de hafızlık eğitimi veren Kur'an kurslarındaki öğrenci, öğretici ve velilere yönelik uygulanan anket verilerinin analiz ve değerlendirmeleri gerçekleştirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Kur'an, Okuma, Anlama, Hafızlık, Amaç, Araç. | |
dc.description.abstract | In the pursuit of meaning, man seeks to make sense of emotions, thoughts and behaviors. al-Qur'an al-Karim, which is in the last ring of the revelation chain, contains answers that provide support to the person who questions during the search. It is necessary to establish a close relationship with the activities such as reading and understanding to find/comprehend these answers provided by the Qur'an. al-Hıfth, which is one of the ways of communication, is one of the important steps of Qur'an teaching. al-Hıfth, which means that the verses are memorized and present in the mind at any time, can also be considered as a tool in the sense that the values contained in it shed light on life. Making al-Hıfth that needs to be absorbed into the vast world of the Qur'an and providing it to be associated with it can only be compared to the wrong button of the first button. In this case, it is not possible to take the correct result after the initial error. In this sense, while determining what the problem is, knowing where it originates is important for reaching the solution more easily. In this study, it is aimed to draw a picture of the current situation in which al-Hıfth perception of the students who read the meaning of the Qur'an is studied and how much they work in al-Hıfth and al-Hıfth perception of the individuals who make up the triple sheet of al-Hıfth education (students, instructors and parents). For this purpose, analyzes and evaluations of questionnaires applied to students, instructors and parents in Qur'an courses giving al-Hıfth education in Eskişehir are included.Keywords: Qur'an, Reciting, Comprehension, al-Hıfth, Purpose, Tool. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Amaç-araç dengesi açısından hafız adayları, velileri ve öğreticilerin hafızlık algıları | |
dc.title.alternative | Al-haafith candidates, to their families and their instractive's perception according to balance of purpose and facility | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-07-13 | |
dc.contributor.department | Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Memorization | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Religious education | |
dc.subject.ytm | Educators | |
dc.subject.ytm | Koran | |
dc.subject.ytm | Parents | |
dc.subject.ytm | Master instructors | |
dc.identifier.yokid | 10272017 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 554468 | |
dc.description.pages | 151 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |