Show simple item record

dc.contributor.advisorCourse, Simla
dc.contributor.authorPartal, Gözde
dc.date.accessioned2020-12-03T09:29:39Z
dc.date.available2020-12-03T09:29:39Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40318
dc.description.abstractBu çalışma, Türkiye'de bir özel üniversitedeki Türk ve yabancı öğrencilerin ikinci dil öğrenme motivasyonu benlik sistemlerini ve bu sistemlerin akademik başarılarıyla arasındaki ilişkisini incelemektedir. Öğrencilerin sahip oldukları farklı gelecek benlik sistemlerini açıklamak üzere Dörnyei (2009) tarafından ileri sürülen İkinci Dil Motivasyonu Benlik Sistemleri teorik çerçeve olarak alınmıştır. Bu çalışmada 120 Türk, 37 yabancı üçüncü düzey İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen öğrenciler yer almıştır. Bu çalışma için karma yöntem seçilmiştir. Öğrencilerin benlik sistemlerini bulmak için 32 maddelik 5li likert ölçek Dörnyei'nin Motivasyon Anketi'nden adapte edilmiştir. Ayrıca, yarı yapılandırılmış görüşmeler yürütülmüştür. Analiz sonuçları, hem Türk hem de yabancı öğrencilerde ikinci dil ideal benlik sistemleri, olması gereken benlik sistemleri, kültürel ilgi, İngilizce öğrenmeye yönelik davranışlar ve araçsal yükselme motiflerinin yüksek olduğunu göstermiştir. Ancak, Türk ve yabancı öğrencilerin araçsal önlem motifleri arasında anlamlı farklılık olduğu gözlemlenmiştir. Bu sonuç, Türk öğrencilerin dil öğrenme yolunda araçsal önlemlerin güçlü bir motivasyon kaynağı olduğu gerçeğini gösterir. Aynı zamanda, yüksek akademik başarı oranına sahip olan öğrencilerde, yüksek oranda, olması gereken benlik sistemi ve araçsal önlem motifleri bulunmuştur. Ancak, yabancı öğrencilerin motivasyonlarıyla akademik başarıları arasında herhangi bir ilişki bulunmamıştır.
dc.description.abstractThe present study investigates the relationship between Turkish and International students' L2 motivational self systems and its relationship with their academic achievement at a private university in Turkey. Motivational Self System, which was proposed by Dörnyei (2009) was utilized as theoretical framework in order to explain different future selves that the students have. 120 Turkish and 37 international tertiary level EFL students took part in the study. Mixed methods research was adopted for this study. In order to find out motivational self systems of the students, a questionnaire with 32 Likert type scale items was adapted from Dörnyei's Motivation Questionnaire. Also, semi-structured interviews were conducted. Results of the analysis suggest that both Turkish and International students have strong ideal L2 self, ought to L2 self, cultural interest, attitudes to learn English and instrumental promotion motives. However; there is a significant difference between Turkish and international students' instrumental prevention motives. This result demonstrates that preventive motives are strong incentives in Turkish students' language learning process. It is also found that Turkish students with higher academic achievement have strong ought to L2 self and instrumental prevention motives. However, there is not a relationship between international students' academic achievement and their motivational state.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn investigation into relationship between Turkish and international students` l2 motivational self systems and their achievement level in foreign language learning
dc.title.alternativeTürk ve yabancı öğrencilerin yabancı dil öğrenimlerindeki benlik motivasyonu sistemleri ve bu sistemlerin akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmSelf congruity
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmSelf perception
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmSelf perception
dc.subject.ytmTurkish students
dc.subject.ytmForeign domestic students
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.identifier.yokid10156778
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid471771
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess