Show simple item record

dc.contributor.advisorGürbüz, Hüseyin
dc.contributor.authorSari, Burak
dc.date.accessioned2020-12-29T11:35:10Z
dc.date.available2020-12-29T11:35:10Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/403185
dc.description.abstractGünümüzde ihtiyaç kavramı değişerek, gereksinimlerin sosyal, psikolojik, ekonomik ve kişisel faktörler tarafından belirlendiği bir süreç haline gelmiştir. Farklılaşan tüketim anlayışıyla birlikte klasik ihtiyacı belirleme süreci dönüşüme uğrayarak; kullanımdaki mevcut ürünlerin işlevsellik ve performansları ihtiyaçları karşılamasına rağmen, bir üst modelin piyasaya sürülmesiyle birlikte yeni ürünün satın alınması yoluna gidilmiştir. Yeni ürün satın alma veya mevcut ürünün yenisi ile değiştirilmesinde öncü etken olan teknoloji hızla gelişirken, günlük ve iş hayatında yoğun bir şekilde kullanılan kitle iletişim araçları da bu gelişimden önemli oranda etkilenmiştir. Bu çalışmada, tüketicileri yeni bir akıllı telefon satın almaya yönelten etkenlerin neler olduğu, değişen tüketici davranışlarının gelmiş olduğu son noktayla birlikte oluşan tüketim tercihleri analiz edilmiştir. Çalışma evrenini Ankara ilinde yaşayan 18 yaş üstü akıllı telefon kullanıcıları oluşturmaktadır. Anketler basit tesadüfi örnekleme yolu ile 392 kişiye uygulanmıştır ve anketin güvenilirlik oranı %92 olarak tespit edilmiştir. Çalışmanın sonucunda akıllı telefon satın almaya yönelten etkenler marka sadakati, müşteri memnuniyeti, kullanım kolaylığı, marka imajı, kalite ve fiyat olarak belirlenmiş, kurulan hipotezlerle oluşturulan model desteklenmiş ve sadece teknik özellikler değişkeni kabul görmemiştir.
dc.description.abstractToday, by changing the concept of need, it has become a process where requirements are determined by social, psychological, economic and personal factors. With the concept of differentiating consumption, the process of defining the classical need has been transformed; Although the functionality and performance of existing products in use meet the needs, the purchase of the new product was made with the introduction of a new model. While the technology, which is the pioneer in buying new products or replacing the existing product with a new product, is developing rapidly, the mass media which are used intensively in daily and business life have been affected by this development significantly. In this study, the factors that led consumers to purchase a new smartphone were analyzed and the consumption preferences formed with the end point of changing consumer behavior were analyzed. The study population consists of smartphone users over the age of 18 living in Ankara. The questionnaires were applied to 392 people by simple sampling and the reliability rate of the questionnaire was 92%. As a result of the study, brand loyalty, customer satisfaction, ease of use, brand image, quality and price of the factors that led to the purchase of smart phones were determined, the model formed by the hypotheses supported was supported and only the technical features variable was not accepted.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAkıllı telefon kullanıcılarının marka sadakatini etkileyen faktörler
dc.title.alternativeFactors affecting brand loyalty of smartphone users
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-04
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10277063
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid573803
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess