Show simple item record

dc.contributor.advisorOrhon, Günseli
dc.contributor.authorTuramberk, Serra
dc.date.accessioned2020-12-03T09:29:36Z
dc.date.available2020-12-03T09:29:36Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40314
dc.description.abstractBu araştırma, sosyal medyanın ve sosyal paylaşım ağlarının İngilizce öğretiminde kullanılmasıyla ilgili İngilizce öğretmenlerinin görüşlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada örneklem kapsamındaki öğretmenlerin, İngilizce öğretiminde, sosyal medyayı kullanma amaçları, sosyal medyanın İngilizce öğretiminde kullanılmasının avantajları ve dezavantajlarına yönelik görüşleri değerlendirmeye alınmaktadır.Çalışma grubunu, 2016-2017 Eğitim- Öğretim yılında Antalya'nın Muratpaşa ilçesine bağlı ilkokul, ortaokul ve lise düzeyinde eğitim veren okullarda çalışan 65 İngilizce öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında nitel ve nicel yöntem karma olarak kullanılmıştır. Veri toplama tekniği olarak anket ve yarı yapılandırılmış mülakat yönteminden faydalanılmıştırÇalışmada, uygulanan anket ile elde edilen veriler, nicel analiz kapsamında, Kolmogorov- Simirnov tekniği ile incelenmiş ve ankette yer alan maddelerin normallik varsayımlarını sağlamaması sebebiyle non-parametrik analiz yöntemlerinin uygulanmasına karar verilmiştir. Çalışmanın nitel analizleri kapsamında yapılan görüşmelerden elde edilen veriler ise, NVIVO 11 programında içerik analizi uygulanarak analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda İngilizce öğretmenlerinin sosyal paylaşım ağlarını İngilizce öğretiminde kullanmaları cinsiyet ve hizmet verilen okul düzeyi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermemesine rağmen yaş, deneyim ve uyruk değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Çalışmada yaş değişkeni bakımından İngilizce öğretmenlerinin yaşları arttıkça İngilizce öğretiminde sosyal paylaşım ağlarını kullanımının da artacağı belirlenmiştir. Benzer şekilde öğretmenlerin mesleki deneyimleri arttıkça sosyal medya kullanımının da artacağı sonucunu ulaşılmıştır. Çalışmada son olarak uyruk değişkeni bakımından Türk öğretmenlerin İngilizce öğretiminde sosyal medya ağlarını kullanımı konusunda `Katılıyorum` düzeyinde görüş bildirdikleri, diğer uyruktaki öğretmenlerin ise `Katılmıyorum` düzeyinde görüş bildirdikleri sonucuna ulaşılmış ve elde edilen bu farklılık anlamlı bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: İngilizce öğretimi, sosyal medya, sosyal paylaşım ağları.
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to research the English language teachers' views on social media and social networks and their impact on the process of English language teaching. As a part of the sample, English language teachers' views on the benefits of using social media and the advantages and disadvantages of using social media in teaching English were taken into consideration.The study group was comprised of 65 English language teachers who have been working in primary, secondary and high schools in Muratpaşa province in Antalya, Turkey. As a part of the research, quantitative and qualitative analyses were incorporated. A questionnaire and a semi-structured interview were used as a data gathering technique.The data obtained by the applied questionnaire were researched via the Kolmogorov- Simirnov technique and as there is an abnormal distribution, non-parametric analyses were introduced. The data obtained during the interviews, as part of the qualitative analysis study, were analyzed by applying content analysis via NVIVO 11. At the conclusion of the study, it was determined that the views of English language teachers on the use of social media in teaching English do not show a significant difference according to the `gender` and `grades of their students` factors. Rather, it shows a significant difference per the `age`, `work experience` and `nationality` factors. The study observed that, as English teachers get mature, the use of social networks in teaching English will increase according to the `age` factor. Similarly, as the English language teachers gain more experience, the usage of social networks in teaching English will increase as well. Lastly, according to the `nationality` factor, it can be concluded that Turkish language teachers express the opinion of `I agree` to the benefits of using social media to teach English, while English language teachers of different nationalities express the opinion `I don't agree` on this topic. This was analyzed and it was determined that there was a significant difference.Key Words: English language teaching, social media, social networks.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİngilizce öğretmenlerinin sosyal medyanın İngilizce öğretiminde kullanılmasıyla ilgili görüşleri
dc.title.alternativeRemarks of English language teachers on the usage of social media in English language teaching
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmSocial networks
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmCommunicative language teaching
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid10153713
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid471765
dc.description.pages180
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess