Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirkaya, Hilmi
dc.contributor.authorKaracan, Hamide
dc.date.accessioned2020-12-03T09:29:34Z
dc.date.available2020-12-03T09:29:34Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40310
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Ortaokul Sosyal Bilgiler ders kitaplarında kullanılan Coğrafya görsellerinin öğrencilerde Coğrafya algısı yaratmadaki etkisini belirleyebilmektir. Araştırmanın uygulaması 2016-2017 eğitim öğretim yılında Burdur ili Gölhisar ilçesinde bulunan Yusufça Ortaokulu'nda öğrenim gören 66 öğrenci ile gerçekleşmiştir.Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu, anket ve soru formu ile toplanmıştır. Ortaokul Sosyal Bilgiler ders kitabında yer alan Coğrafya görsellerinin öğrencilerde Coğrafya algısı yaratmasını belirlemeye yönelik formlara ve ankete verdikleri cevaplar değerlendirilmiş ve öğrencilerin bu konuya yönelik görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırmanın sonuçlarına göre öğrencilerin büyük çoğunluğunun Sosyal Bilgiler ders kitabında yer alan Coğrafya görsellerini hatırladıkları belirlenmiştir. Öğrencilerin görsel öğelerle konuları ilişkilendirmede başarılı oldukları ve görsel öğelerle öğrendiklerini daha kolay hatırladıkları görülmüştür. Bu araştırma sonuçları, sosyal bilgiler ders kitaplarındaki görsellerin öğrencilerin öğrenmesinde ve öğrenmede kalıcılığa katkılarını göstermesi bakımından önem arz etmektedir.
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the effect of geography visuals used in middle school social studies textbooks in creating geographic sense in students. The application of the research was realized with 66 students studying in Yusufça Middle School in the district of Gölhisar in the province of Burdur in the academic year of 2016-2017.The data of the study were collected by semi-structured interview form, questionnaire and questionary form. The forms for determining the geographical perception of the students in the geography textbook in the social studies textbook of the middle school and the answers they gave to the questionnaire were evaluated and the students' opinions were tried to be determined.According to the results of the survey, it was determined that the vast majority of the students remembered the geography images in the social studies textbook. It has been seen that students are more successful in associating visual items with visualizations and more easily remembering that they learn visualizations. The results of this research are important to us in that the images in social studies textbooks contribute to the learning of learners and their retention in learning.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectCoğrafyatr_TR
dc.subjectGeographyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğrencilerde coğrafya algısı yaratmada sosyal bilgiler ders kitaplarında kullanılan coğrafya görsellerinin etkisi
dc.title.alternativeEffects of the geographical visual materials in social studies textbooks in terms of creating geographical perception on students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmBooks
dc.subject.ytmVisual impact
dc.subject.ytmVisual items
dc.subject.ytmVisual representation
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmGeography
dc.subject.ytmGeography education
dc.subject.ytmGeography teaching
dc.identifier.yokid10157724
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid471785
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess