Öğrencilerde coğrafya algısı yaratmada sosyal bilgiler ders kitaplarında kullanılan coğrafya görsellerinin etkisi
dc.contributor.advisor | Demirkaya, Hilmi | |
dc.contributor.author | Karacan, Hamide | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T09:29:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T09:29:34Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40310 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Ortaokul Sosyal Bilgiler ders kitaplarında kullanılan Coğrafya görsellerinin öğrencilerde Coğrafya algısı yaratmadaki etkisini belirleyebilmektir. Araştırmanın uygulaması 2016-2017 eğitim öğretim yılında Burdur ili Gölhisar ilçesinde bulunan Yusufça Ortaokulu'nda öğrenim gören 66 öğrenci ile gerçekleşmiştir.Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu, anket ve soru formu ile toplanmıştır. Ortaokul Sosyal Bilgiler ders kitabında yer alan Coğrafya görsellerinin öğrencilerde Coğrafya algısı yaratmasını belirlemeye yönelik formlara ve ankete verdikleri cevaplar değerlendirilmiş ve öğrencilerin bu konuya yönelik görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırmanın sonuçlarına göre öğrencilerin büyük çoğunluğunun Sosyal Bilgiler ders kitabında yer alan Coğrafya görsellerini hatırladıkları belirlenmiştir. Öğrencilerin görsel öğelerle konuları ilişkilendirmede başarılı oldukları ve görsel öğelerle öğrendiklerini daha kolay hatırladıkları görülmüştür. Bu araştırma sonuçları, sosyal bilgiler ders kitaplarındaki görsellerin öğrencilerin öğrenmesinde ve öğrenmede kalıcılığa katkılarını göstermesi bakımından önem arz etmektedir. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to determine the effect of geography visuals used in middle school social studies textbooks in creating geographic sense in students. The application of the research was realized with 66 students studying in Yusufça Middle School in the district of Gölhisar in the province of Burdur in the academic year of 2016-2017.The data of the study were collected by semi-structured interview form, questionnaire and questionary form. The forms for determining the geographical perception of the students in the geography textbook in the social studies textbook of the middle school and the answers they gave to the questionnaire were evaluated and the students' opinions were tried to be determined.According to the results of the survey, it was determined that the vast majority of the students remembered the geography images in the social studies textbook. It has been seen that students are more successful in associating visual items with visualizations and more easily remembering that they learn visualizations. The results of this research are important to us in that the images in social studies textbooks contribute to the learning of learners and their retention in learning. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Coğrafya | tr_TR |
dc.subject | Geography | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğrencilerde coğrafya algısı yaratmada sosyal bilgiler ders kitaplarında kullanılan coğrafya görsellerinin etkisi | |
dc.title.alternative | Effects of the geographical visual materials in social studies textbooks in terms of creating geographical perception on students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Books | |
dc.subject.ytm | Visual impact | |
dc.subject.ytm | Visual items | |
dc.subject.ytm | Visual representation | |
dc.subject.ytm | Students perceptions | |
dc.subject.ytm | Geography | |
dc.subject.ytm | Geography education | |
dc.subject.ytm | Geography teaching | |
dc.identifier.yokid | 10157724 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 471785 | |
dc.description.pages | 137 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |