Fen bilgisi ve sınıf öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Eroğlu, Erol | |
dc.contributor.author | Özkan, Yakup | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T09:29:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T09:29:32Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40307 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, Fen Bilgisi ve Sınıf öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını çeşitli değişkenler (cinsiyet, yaş aralığı, sınıf düzeyi, bölümü tercih sırası, mezun oldukları lise türü, ailede ya da çevrede öğretmen olup olmaması, aile gelir düzeyi, anne-baba öğrenim durumu, mesleği tercih etme nedeni ve önceki yaşadığı yerleşim yeri) açısından incelemeyi ve bölümler arası karşılaştırmayı amaçlamaktadır. Bu amaç kapsamında 2016-2017 Eğitim-Öğretim yılı güz döneminde (I.Yarıyıl) Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmenliği ve Sınıf Öğretmenliği Bölümlerinin bütün sınıf düzeylerinde öğrenim gören 480 öğretmen adayı ile çalışılmıştır. Araştırmada yöntem olarak genel (betimsel) tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmen adaylarına araştırmacı tarafından hazırlanan `Kişisel Bilgi Formu` ve Üstüner (2006) tarafından hazırlanan 34 maddeden oluşan beşli likert tipi `Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği` uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulardan Fen Bilgisi ve Sınıf öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının genel olarak `Olumlu` düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmaktadır. Öğretmen adaylarının mesleğe yönelik tutumları ile diğer değişkenler arasında bölümlere göre farklılıklar bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Eğitim, Öğretmenlik mesleği, Tutum, Fen Bilgisi,Öğretmen yetiştirme, Öğretmenlik mesleğine yönelik tutum. | |
dc.description.abstract | This study aims to compare between departments and to examine the attitudes oriented towards the teaching profession of science and classroom teachers in terms of various versions (gender, age range, classroom degree, choice order of department, kind of high school they graduated, whether there is teacher in family or environment or not, family's level of income, educational status of parents, the reason of choosing profession and the place they lived before ). As part of this aim, in 2016-2017 academic year michaelmas term ( I. term), have been studied with 480 teacher candidates who studying in all class levels of Primary Department Science Teaching and Major Field of Study Classroom Teaching at Akdeniz University Education Faculty. In the study , general surveillance model have been used as method. `Personal Information Document` which is prepared by researcher and fivefold likert scale `Attitudes Oriented Towards the Teaching Profession Scale` which is consist of 34 items prepared by Ustüner (2006) haven been applied to teacher candidates who attend to study. According to data which is obtained from the study, It has been reached that the result is generally `positive` level of Science and Classroom teacher candidates of attitudes oriented towards teaching profession. Differences have been found between attitudes oriented towards profession of teacher candidates and other versions.Keywords: Education, Teaching Profession, Attitude, Science, Teacher Training, Attitude toward teaching profession. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fen bilgisi ve sınıf öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examining the attitudes oriented towards the teaching profession of science and classroom teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | School teachers | |
dc.subject.ytm | Vocational attitude | |
dc.subject.ytm | Education faculties | |
dc.subject.ytm | Teacher attitude | |
dc.subject.ytm | Education quality | |
dc.subject.ytm | Education problems | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.identifier.yokid | 10135165 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 454881 | |
dc.description.pages | 107 | |
dc.publisher.discipline | İlköğretim Bilim Dalı |