Show simple item record

dc.contributor.advisorTaner, Memduh Sami
dc.contributor.authorTulum, Merve
dc.date.accessioned2020-12-03T09:29:31Z
dc.date.available2020-12-03T09:29:31Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-09-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40306
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Fen Bilimleri öğretmen adaylarının Işık Kirliliği eğitimi almadan önce ve aldıktan sonra, çevreye karşı duyarlılıklarının incelenmesidir. Çalışmada Akdeniz Üniversitesi'nde öğrenim gören Fen Bilimleri Öğretmenliği 3. Sınıf öğretmen adaylarına Işık Kirliliği eğitimi almadan önce ve aldıktan sonra, uygulanan bir ölçek (anket) uygulanmıştır. Anket ile yaş, çevre duyarlılığı, çevre eğitimi dersi alma durumu, çevrenin tahrip olması, çevre ve doğaya karşı merak, çevre problemleri hakkında farkındalık, çevre ile ilgili seminere katılma, ışık kirliliği hakkında bilgi durumu gibi değişkenler açısından bireylerdeki öğrenme durumlarının farklılık gösterip göstermediğine dair elde edilen veriler incelenmiş ve yorumlanmıştır.Çalışmanın evrenini Fen Bilimleri öğretmen adayları oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemini ise 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Akdeniz Üniversitesi Fen Bilimleri Öğretmenliği 3.sınıfta öğrenim gören 33 Fen Bilimleri öğretmen adayı oluşturmaktadır.Çalışmada veri toplama aracı olarak Yeşilyurt (2013) tarafından geliştirilen `Çevresel Duyarlılık Ölçeği` kullanılmıştır. Elde edilen veriler IBM SPSS Statistics 20 programına göre çözümlenmiş frekans, yüzde, ortalama ve standart sapma değerleri hesaplanmıştır. Bu verilerin alt problemlere göre anlamlı bir farklılık olup olmadığını belirlemek amacıyla One Way Anova, Bağımsız Örneklem t-Testi yapılmıştır.Çalışmanın sonucunda Fen Bilimleri öğretmen adaylarının Işık Kirliliği eğitimi almaları çevreye karşı duyarlılıklarının `olumlu` düzeyde etkilediği belirlenmiştir. Fen Bilimleri öğretmen adaylarının Işık Kirliliği eğitimi ile çevre duyarlılıklarının; yaş, çevre eğitimi alma durumu, çevrenin tahrip olması, çevredeki problemlerin farkındalığı, çevre ve doğaya karşı merak, ışık kirliliği hakkında bilgi, çevre ile ilgili seminere katılma durumlarının farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Ayrıca Fen Bilimleri öğretmen adaylarının Işık Kirliliği eğitimi ile çevreye karşı duyarlılıklarında pozitif ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this study is analyzing the sensitivity of preservice Science teachers to environment, before and after they receive 'Light Pollution' training. In this study, a survey has been carried out to Akdeniz University 3rd Grade preservice Science teachers before and after they receive 'Light Pollution' training. According to this survey, age, environmental sensitivity, environment education trainings, awareness of ecocide and the interest to environment and nature, the awareness of environmental problems, attending seminars about environment, knowledge about 'Light Pollution and if those variables changes according to before and after they receive 'Light Pollution' training are analyzed and commented on. The system of the study is founded by preservice Science teachers. Additionally, the examples of this study are based on 33 Akdeniz University preservice Science teachers, who have been studying in Grade 3rd in 2016-2017 educational terms. In this study, as a tool to collect data, 'Environmental Sensitivity Scale', which was developed by Yeşilyurt (2013), was used. The collected data, resolved by IBM SPSS Statistics 20 program and frequency, percentage, average and standard deflection were planned by it. To determine that if there were any differences according to minor problems, One Way Anova and Independent Sampling T tests were made. At the end of the study, it is determined that for the preservice Science teachers it is beneficial to take 'Light Pollution' training and increasing their sensitivity to environment in a positive way. It is detected that the environmental sensitivity, age, environment education trainings, awareness of ecocide and the interest to environment and nature, the awareness of environmental problems, knowledge about 'Light Pollution and attending seminars about environment has been differed by light pollution training. Moreover, a positive and meaningful relation is founded with the light pollution training on the environmental sensitivity of preservice Science teachers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilimleri öğretmen adaylarında ışık kirliliği eğitiminin çevre duyarlılığına etkisi
dc.title.alternativeLi̇ght polluti̇on educati̇ons affect on envi̇ronment sensi̇bi̇li̇ty and the i̇mpressi̇on on sci̇ence teacher candi̇dates
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-09-26
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScience lesson
dc.subject.ytmEnvironmental sensitivity
dc.subject.ytmLight sources
dc.subject.ytmPollution
dc.subject.ytmEnvironmental education
dc.identifier.yokid10165779
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid480468
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess