dc.contributor.advisor | Ercan, İlay | |
dc.contributor.author | Kula, Fazil | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T09:29:29Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T09:29:29Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40303 | |
dc.description.abstract | Eğitim-öğretim faaliyetleri kültür aktarımı ve kültürel kimlik kazandırmada en önemli öğedir. Öğrencilerin aile ve yakın çevresinde aldıkları bilgiler belirli bir temel oluşturabilir. Fakat okullarda verilen kültür aktarımı öğretmen ve idareciler tarafından bilinçli yürütülen bir durumdur. Eğitimde başarıyı geçmişine olan bilgisi ve donanımı olmayan bireylerle sağlamak çok zordur. Başarılı bir eğitim sistemi için kültür meselesi ve kültür aktarımı ilkokuldan itibaren verilmeye ve geliştirilmeye başlanmalıdır.Öğrencilerin evvela ailesinde, daha sonra yakın çevresinde ve nihayet okul çağında başlayıp devam eden kültürleşme süreci, günümüz modern toplumlarında hızla yerini almış durumdadır. Bu süreç öğrencilerin yetişkinliğe geçip birey kimliğini kazanmasıyla diğer vatandaşlar ve toplum için daha da önemli hale gelecektir. Bu sebeple eğitim sistemimizde kültürel öğelerimizi tanıtan kazanımlar dikkatle ve önemle ele alınmalıdır.Bu araştırmanın amacı, kültürel kimliğin geliştirilmesi ve kültür aktarımı konusunda yöneticilerin, öğretmenlerin, öğrencilerin ve velilerin beklenti, görüş ve önerilerini belirlemektir. Araştırma, bütüncül tek durum deseninde nitel bir çalışma olmuştur. Bu duruma uygun olarak çalışma Çandır Şehit Öğretmen Mustafa Saadettin Küçük İlkokulu'nda (Ş.Ö.M.S.K) gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini, Antalya'nın Serik ilçesinde bulunan Çandır Ş.Ö.M.S.K. İlkokulu'nda görevli 2 okul yöneticisi, 10 sınıf öğretmeni ile bu okulda eğitim gören 175 öğrenci ve bu öğrencilerin velileri oluşturmuştur. Araştırmanın çalışma grubunu bu ölçüte uyan ve gönüllülük esasına dayanan 2 okul yöneticisi, 10 sınıf öğretmeni, 12 öğrenci ve 12 veli oluşturmuştur.Bu çalışmada veri toplama yöntemi olarak bireysel görüşme ve doküman analizi kullanılmıştır. Veri toplama araçları olarak, açık uçlu sorulara dayanan yarı yapılandırılmış bireysel görüşme formları ve doküman analizi için öğrencilerin Antalya İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün düzenlemiş olduğu ''Geleneksel Çocuk Oyunları'' yarışmalarından elde edilen fotoğraflar kullanılmıştır.Veri toplama araçlarının özellikleri de dikkate alınarak veriler içerik analizi ile incelenmiştir. Bu veri analizine dayanarak araştırmanın bulgu ve yorumları oluşturulmuştur. Araştırma sonuçlarına dayalı olarak önerilerde bulunulmuştur. Araştırmada yöneticiler, kültür aktarımı ve kültürel kimliğin geliştirilmesinin öğrencilere somut çalışmalar verilerek mümkün olacağını düşünmektedir. Yöneticiler kültür aktarımını ve kültürel kimliğin geliştirilmesi konusunda somutlaştırılmış çalışmaları yoğun olarak önermişlerdir.Öğretmenler, kültür aktarımını ve kültürel kimliğin geliştirilmesini topluma yararlı bireyler yetiştirme, değerlerine bağlı, kültürel mirasa önem veren nesiller ortaya çıkarmak için gerekli görmüşlerdir. Öğretmenler kültür aktarımı ve kültürel kimliğin geliştirilmesi konusunda doğru model olma, yaparak ve yaşayarak öğrenmenin öğrencilere aktarılması gereken önemli konular olduğunu ifade etmişlerdir. Öğrenci görüşlerine göre, kültürel ve tarihi amaçlı geziler kültür aktarımı ve kültürel kimliğin geliştirilmesinde en önemli faktör olmuştur. Veliler çocuklarının geleneksel el sanatlarıyla uğraşıp, el sanatlarının sürdürülebilir hale getirilmesi, öğrencinin kültür aktarımı ve değerler ile ilgili bilgilendirilmesini, kültürel kimlik kazanımı ve değerler eğitimi etkinliklerinin daha somut hale getirilmesini istemektedir.Anahtar Kelimeler: Kültür, kültürel kimlik, gelenek, kültür aktarımı, değerler. | |
dc.description.abstract | Activities of education and teaching are the most significant elements of gaining cultural transfer and cultural identity. The information that the students get from family and environment may form a specific base. The cultural transfer given in the schools is a conscious case by the teachers and administrators. It is difficult to gain the success with the ones who have no knowledge about their past and personal experience. For an education system that wants to be successful, the cultural issues and cultural transfer, should be started to be given and developed since the primary school.The acculturation period of students that starts first in family then in environment and finally in school life, has a certain place in today's modern societies. This period will become more significant for citizens and society by the students going through adulthood and have individual identity. Therefore, the behaviours introducing elements in our education system should be dealt with great care and significance.The aim of this research is to identify the advices, opinions and expectations of administrators, teachers, students and parents at the topic of developing cultural identity and cultural transmission. The study was a qualitative case in a single integrated design. The study as suitable for this case has been carried out in Çandır Ş.Ö.M.S. Küçük Primary School. Two school administrators, 10 teachers and 175 students of Çandır Ş.Ö.M.S. Küçük Primary School located in Antalya, Serik district created the population of the research.In this research, individual interview and document analysis has been used as method of collecting data. As equipments of collecting data, semi-structured individual interview forms based on open-ended questions have been used and for document analysis students' pictures that have been obtained from the `Traditional Children Games` competitions which are held by Directory of Antalya National Education.The data have been analysed by content analysis in which the characteristic of data collecting tools have been taken into consideration. The findings and interpretation of research have been established depending on data analysis. Suggestions have been made on the basis of research results.In the research the administrators think that cultural transfer and developing cultural identity could be possible by giving tangible studies, exercises to the students. The administrators have intensively advised tangible studies and exercises in cultural transfer and developing cultural identity. Teachers think cultural transfer and developing cultural identity is necessary in growing individuals who are beneficial for society and emerging generations who are loyal to their values and give importance to their cultural heritage. Teachers have expressed that being a good model and learning via doing and living are the significant topics that have to be transferred to students in cultural transfer and developing cultural identity.According to students' opinions, cultural and historical travels are the most significant factors in cultural transfer and developing cultural identity. Parents want their children to deal with traditional handicrafts, to make these handicrafts become sustainable, to be informed about cultural transfer and social values, to gain cultural identity and to practise more tangible activities about values education. Key Words: Culture, Cultural Identity, Traditions, Cultural Transfer, Values | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Kültür aktarımı ve kültürel kimliğin geliştirilmesi konusunda yöneticilerin, öğretmenlerin, öğrencilerin ve velilerin beklentileri, görüşleri ve önerileri | |
dc.title.alternative | School administrators' teachers' students' and parets' expectations, opinions and suggestions regarding the cultural transfer and developing cultural identity | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Transfer | |
dc.subject.ytm | Cultural identity | |
dc.subject.ytm | Educational games | |
dc.subject.ytm | Cultural values | |
dc.subject.ytm | Historical plays | |
dc.subject.ytm | Children's games | |
dc.subject.ytm | Educational values | |
dc.subject.ytm | Values | |
dc.subject.ytm | Intangible cultural heritage | |
dc.subject.ytm | National culture | |
dc.identifier.yokid | 10141001 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 454874 | |
dc.description.pages | 198 | |
dc.publisher.discipline | İlköğretim Bilim Dalı | |