Denetimin sınıf öğretmenlerinin sınıf içi motivasyonlarına etkisi
dc.contributor.advisor | Sabancı, Ali | |
dc.contributor.author | Çelik, Raziye | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T09:29:27Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T09:29:27Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40301 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, MEB' e bağlı devlet okullarında sınıf öğretmeni olarak çalışan öğretmenlerin sınıf içi motivasyonlarına denetimin etkisine ilişkin görüşlerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Çalışma, nitel araştırma modellerinden fenomenoloji çalışma deseninde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılında Antalya ili Kepez ilçesinde görev yapan, 7 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmelerin ses kayıtları yapılmıştır. Yapılan görüşmelerde elde edilen verilere betimsel analiz ve içerik analizi yapılmıştır. Araştırma verilerinin analizi sonucunda denetimin sınıf içi motivasyona etkileri; gözlem öncesi, gözlem ve gözlem sonrası süreçleri şeklinde boyutlandırılmıştır. Son müfettiş denetiminde ders planlama, uygulama, ölçme-değerlendirme süreçlerinin etkileri, sınıf yönetimi süreçlerinin motivasyona etkileri ve sınıf öğretmenlerinin geçirdikleri tüm denetim deneyimlerinin sınıf içi motivasyonlarına etkileri, bu boyutların alt temalarını oluşturmuştur.Çalışmada yer alan katılımcıların büyük bir çoğunluğu denetimin prosedür için yapıldığının altını çizmiştir. Denetimin gerekliliğinden bahseden katılımcılar olsa da amacına hizmet etmediği konusunda hemfikir olmuşlardır. Araştırma sonuçları, daha önceden denetim geçirmiş öğretmenlerin motivasyonlarına etkilerini anlamaya ışık tutarken, okul idaresi tarafından yapılan denetim ile müfettiş tarafından denetimin avantaj ve dezavantajlarını ortaya çıkarma konusunda yardımcı olması açısından önemlidir. | |
dc.description.abstract | This study was carried out in order to reveal the opinions of the teachers working as classroom teachers in the public schools of MoNE regarding the effect of inspection on their motivation in the class. The study was carried out in a phenomenological study design from qualitative research models. The study group of the study is composed of 7 teachers working in Kepez county of Antalya province in 2015-2016 academic year. Semi-structured interview form was used as data collection tool. The voice recordings of the talks were made. Descriptive analysis and content analysis were performed on the obtained data. The results of the analysis of research data show that the effects of inspection on motivation in the classroom; Pre-observation, observation and post-observation processes. The effects of lesson planning, implementation, assessment and evaluation processes, motivation effects of classroom management processes, and the effects of classroom teachers on classroom motivations of classroom supervisors under the supervision of the last inspector constituted the sub-themes of these dimensions.A great majority of the participants in the study were underlined for the audit procedure. They agreed that inspection was necessary, but it did not serve the purpose.The results of the research are important in helping to elucidate the advantages and disadvantages of supervision by the supervisor and the supervision by the school administration, while shedding light on the effects on the motivation of supervised teachers. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Denetimin sınıf öğretmenlerinin sınıf içi motivasyonlarına etkisi | |
dc.title.alternative | The effects of inspection in classroom teachers in classroom motivation | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Supervision of education | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher evaluation | |
dc.subject.ytm | Class teachers | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | In-class works | |
dc.subject.ytm | In-class behaviors | |
dc.subject.ytm | Control | |
dc.subject.ytm | Supervision of education | |
dc.identifier.yokid | 10153243 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 471769 | |
dc.description.pages | 118 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı |