Show simple item record

dc.contributor.advisorYazıcı, Zeliha
dc.contributor.authorSalikutluk, Yasemin Zehra
dc.date.accessioned2020-12-03T09:29:27Z
dc.date.available2020-12-03T09:29:27Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-07-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40300
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ebeveynlerin çocuk sevme eğilimleri ile okul öncesi dönem çocuklarının prososyal davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu çalışma, tarama modeline dayalı betimsel bir araştırmadır. 2016-2017 eğitim öğretim döneminde Antalya merkeze bağlı üç farklı ilçede bulunan bağımsız anaokullarında araştırma yapmak için Valilik izni alınmıştır. Bu izin kapsamında ilçelerde bulunan tüm bağımsız anaokulu yetkilileriyle görüşülmüş ve çalışmaya, gönüllü olarak katılmayı kabul eden altı (6) bağımsız anaokulu dâhil edilmiştir. Yalnızca 5-6 yaş grubu ebeveynlerine yetişkin prososyallik ölçeği gönderilmiştir. Yetişkin prososyallik ölçeğinden eksiksiz dönüş alınan 410 ebeveyn ve onların çocukları çalışma grubuna dâhil edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Barnett Çocuk Sevme Ölçeği, Yetişkin Prososyallik Ölçeği ve Çocuk Prososyallik Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verileri SPSS 24 paket programı ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre araştırma sonucunda ebeveynlerin prososyal davranışlarıyla çocukların prososyal davranışları arasında ve ebeveyn prososyal davranışlarıyla çocuk sevme eğilimleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Ancak ebeveynlerin çocuk sevme eğilimleri ile çocukların sosyal davranışları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Elde edilen bulgular ilgili alanyazın ışığında tartışılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the relationship between the intention of parents' tendency to love children to love their children and the prosocial behaviors of pre-school children. This study is a descriptive study based on screening model.During the 2016-2017 education period, Governorship was granted permission to conduct research in independent nurseries located in three different districts of the Antalya city center. This permission was discussed with all independent nursery school officials in the districts, and six (6) independent nursery schools, which voluntarily agreed to participate, were included in the study. Adult prosociality scale was sent to parents of only 5-6 year olds. 410 parents and their children were included in the study group, who returned to the adult prosocial level.Personal Information Form, Barnett Child Love Scale, Adult Prosociality Scale and Child Prosociality Scale were used as data collection tools. The data of the study were analyzed by SPSS 24 package program.According to the findings, there was a significant relationship between parental prosocial behavior and children's prosocial behavior and parental prosocial behavior and parents' tendency to love children. There was no statistically significant relationship between parents' tendency to love children and their children' s prosocial behaviors. Our findings were discussed in the light of the relevant literature.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÇocukların prososyal davranışlarının ebeveynlerin prososyal davranışları ve çocuk sevme eğilimleriyle ilişkisi
dc.title.alternativeThe relations of children's prosocial behaviors to parents' prosocial behaviors and tendency to liking children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-19
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmParenting behaviors
dc.subject.ytmParents attitude
dc.subject.ytmLove
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmPersonality dispositions
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmLove for children
dc.subject.ytmProsocial behaviour
dc.subject.ytmChild behavior
dc.identifier.yokid10156068
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid471786
dc.description.pages146
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess