Show simple item record

dc.contributor.advisorEken, Zeynep
dc.contributor.authorGörgün, Güler
dc.date.accessioned2020-12-03T09:29:25Z
dc.date.available2020-12-03T09:29:25Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-03-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40297
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, hands-on aktivitelerle yapılan öğretimin 7. sınıf cebir alt öğrenme alanında öğrencilerin başarısı ve tutumuna olan etkisini araştırmaktır. Çalışma öntest-sontest desenli yarı deneysel bir çalışmadır. Uygulama süresince deney grubunda hands-on aktiviteler içeren çalışma kâğıtları ve materyallerle ders anlatılırken, kontrol grubunda geleneksel sunuş yoluyla öğretim yöntemi kullanılmıştır. Araştırma, Antalya ili Manavgat ilçesinde bulunan bir devlet okulunun 7. sınıfındaki toplam 62 öğrenciyle yürütülmüştür. Verilerin toplanması için matematik başarı testi ve matematik tutum ölçeği kullanılmıştır. Toplanan veriler, araştırmacı tarafından önceden hazırlanan derecelendirme ölçeğine göre puanlandırılmış ve analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre, hands-on aktivitelerle yapılan eğitim geleneksel yöntemle yapılan eğitime göre matematik başarısını ve matematiğe karşı tutumunu arttırmada daha başarılıdır.
dc.description.abstractThe objective of this study is to investigate the influence of the education done with hands-on activities success and attitude of students on 7. grade algebra lower learning field. The study is a semi experimental pre-test, post-test designed study. During the application, while courses were given through worksheets and materials that consist hands-on activities in experimental group of Mathematics, an education method was used through traditional presentation in control group. The research has been carried out among the 62 7. grade students in Secondary School within Manavgat, Antalya. In order to gather the data mathematics achievement test and attitude scale was used. The obtained data, has been scored and analyzed by the researcher according a pre-prepared rating scale. According to the analysis results, it has been identified that the education done with hands-on activities is more successful than the traditional education method in increasing Math success and the attitude towards Mathematics.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleHands-on aktivitelerin ilköğretim 7. sınıf matematik öğretiminde cebir alanına uygulanmasının öğrenci başarısına etkisi
dc.title.alternativeThe effect student'performance of aplication of hands-on acti̇vi̇ti̇es to the field of algebra in middle school 7 th grade mathemati̇cs teachi̇ng
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-03-27
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmDuress
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmActivity based teaching
dc.subject.ytmMathematics achievement
dc.identifier.yokid10157883
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid471784
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess