Şehirdışı karayollarından kaynaklanan gürültünün önlenmesi yöntemlerinin araştırılması
dc.contributor.advisor | Bilgiç, Şafak | |
dc.contributor.author | Özmen, Pinar | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:33:56Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:33:56Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2018-12-27 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/402973 | |
dc.description.abstract | Nüfus artışı ve teknolojinin gelişmesiyle ses ve gürültü kaynakları da giderek artmakta, çeşitlenmekte ve giderek daha büyük sorun olmaktadırlar. Yüksek düzeyli gürültünün kalıcı sağırlık yanında, stres, depresyon, kalp ve damar hastalıkları, çocuklarda öğrenme güçlüğü gibi birçok sağlık sorununa yol açtığı bilinmektedir. Sürekli artan karayolu aracı sayısı da en önemli gürültü kaynaklarından birisidir. Özellikle karayoluna yakın bir yerde oturan veya çalışan insanlar bu sorunlara daha fazla maruz kalmaktadırlar. Karayolu kaynaklı gürültünün azaltılması için, sessiz asfalt üretilmesi, araç lastiklerinde özel önlemler alınması, araç motor gürültüsünün azaltılması, araç motoru çevresinde yalıtım yapılması, binalarda yalıtım yapılması ve karayolu kenarında gürültü perdesi yapılması genel çalışma konuları olarak ortaya çıkmaktadır. Bu tez çalışması kapsamında bu yöntemler incelenmiş ve Eskişehir-Ankara D200 karayolu üzerinde yer alan Kaymaz Mahallesi için bir gürültü ölçüm uygulaması yapılmıştır. Uygulama sonucunda karayoluna yakın evlerde oturanların gürültü sorunları yaşadığı ve gürültü perdesi gibi önlemlerin gerekli olduğu değerlendirilmiştir. | |
dc.description.abstract | With the growth of technology and increasing in population noise and the sources of noise are also increasing, diversifying and becoming bigger problems. It is known that high levels of noise cause many health problems such as stress, depression, heart and vascular failures and learning difficulties in child development as well as persistent deafness. The number of constantly increasing road vehicles is one of the most important sources of noise. People who live or work near a highway are more exposed to these problems. Generating silent asphalt, taking special precautions on vehicle tires reducing vehicle engine noises, insulation of vehicle engine and buildings and making noise barriers on the road side are common studies for roadway noise reduction. These methods were investigated within the scope of this thesis study and a noise measurement was made for Kaymaz Town located on Eskisehir-Ankara D200 road. As a result of application people living near the highway experienced noise problems and those precautions like noise barrier were necessary have approved | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Ulaşım | tr_TR |
dc.subject | Transportation | en_US |
dc.title | Şehirdışı karayollarından kaynaklanan gürültünün önlenmesi yöntemlerinin araştırılması | |
dc.title.alternative | Investigation of noise preventing methods for rural highways | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-12-27 | |
dc.contributor.department | İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Noise | |
dc.subject.ytm | Voice | |
dc.subject.ytm | Noise reduction | |
dc.subject.ytm | Noise isolation | |
dc.identifier.yokid | 10205255 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 523824 | |
dc.description.pages | 83 | |
dc.publisher.discipline | Ulaştırma Mühendisliği Bilim Dalı |