Show simple item record

dc.contributor.advisorGülmez, Mevlüt
dc.contributor.authorÇetin, Sadik Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-03T09:29:23Z
dc.date.available2020-12-03T09:29:23Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40295
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ortaokulda öğrenim gören Suriye uyruklu öğrencilerin Türkçe yazılı anlatımlarında kelime hazinelerini belirlemek ve kelime hazinelerini etkileyen değişkenleri ortaya çıkarmaktır. Bu çalışma, nitel araştırma yaklaşımında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Antalya'nın Kepez ve Muratpaşa ilçelerinde öğrenim gören 41 Suriyeli öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında kişisel bilgi formu ve kompozisyon kâğıdı kullanılmıştır. Veriler tek bir uygulama yapılarak toplanmıştır. Öğrencilerden elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır.Bu çalışmada verilerin analizi sonucunda öğrencilerin toplam, farklı, aktif kelime kullanımlarının okullara ve sınıf seviyelerine göre değiştiği ortaya çıkmıştır. Araştırma sonuçlarına göre sınıf düzeylerinin öğrencilerin kelime hazinelerine bir etkisi olmadığı görülmüştür. Bu araştırmada altıncı sınıflar en yüksek, sekizinci sınıflar en düşük kelime hazinesine sahip gruptur. Öğrenciler arasında farklı ve aktif kelime kullanımında çok fazla fark yoktur. Bu da öğrencilerin kelime çeşidi açısından hemen hemen aynı kelimeleri bildiklerini göstermektedir. Öğrencilerin kullandıkları kelimelerin sıklığına bakıldığında yetersiz düzeyde kelime ile yazı yazdıkları görülmektedir. Suriyeli öğrencilerin Türkçede sıklıkla kullanmaları gereken kelimelerin birçoğunu kullanmadıkları ortaya çıkmıştır. Araştırma sonucunda sosyo-ekonomik düzeyin öğrencilerin kelime hazinelerine etki etmediği görülmüştür. Araştırmada sosyo-ekonomik düzeyi düşük olan öğrencilerin kelime hazineleri ortalaması en yüksek çıkmıştır. Cinsiyetin öğrencilerin kelime hazinelerine etki ettiği ortaya çıkmıştır. Kız öğrencilerin kelime hazinelerinin erkek öğrencilere göre kayda değer şekilde fazla olduğu görülmüştür. Öğrencilerin Türkiye'de yaşama sürelerinin artması ile kelime hazinelerinin de arttığı araştırmanın sonuçları arasındadır. Öğrencilerin Türkiye'de öğrenim görme sürelerinin kelime hazinelerine etki ettiği görülmüştür. Ama daha önce Türkiye'de okula hiç gitmeyen öğrencilerin kelime hazineleri ortalaması bunun aksi yönünde bir durumu ortaya koymuştur.Sonuç olarak Suriyeli öğrencilerin Türkçe yazılı anlatımlarında kelime hazinelerinin yeterli düzeyde olmadığı görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin kelime hazinelerinin cinsiyeti, Türkiye'de yaşama süreleri ve Türkiye'de öğrenim görme süreleri durumlarından etkilendiği ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Suriye uyruklu öğrenciler, yazma becerisi, kelime hazinesi.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the vocabulary sets in Turkish written expression of Syrian secondary schools students and to reveal the factors that affect their vocabulary sets. This study adopts qualitative research methods. The study group consists of 41 students studying in the districts of Kepez and Muratpaşa, Antalya. The demographic information form and composition paper are used to collect the data.The data are collected from the students in one sitting. The collected data are analysed through descriptive analysis technique.As a result of the analysis, it has been revealed that the students' total, different and active vocabulary usage changes according to the schools and the grades. The increase in the grades doesn't correspond with the increase in vocabulary in the study. The students in 6th grade have the highest, and the ones in 8th grade have the lowest vocabulary sets in this study. There isn't a big difference among students in terms of using different and active vocabulary. That shows that the students know almost the same words in terms of word type. Considering the frequency of the vocabulary used by the students, it is observed that they maintain the writing activities with insufficient number of vocabulary. Besides, it was revealed that Syrian students do not use the vocabulary they should use frequently in Turkish.In the study, the students whose parents' education level is higher have generally better vocabulary sets than the other students and the parents' socio economic level doesn't affect their vocabulary sets. The students with low socio-economic level have the highest average of vocabulary sets. It is revealed that the gender variable affects students' vocabulary sets. It is also observed that the female students have considerably higher vocabulary sets than the male students. The result `The longer the students live in Turkey, the higher vocabulary sets they will have` is among the research results. There is a relationship between students' duration of stay in Turkey and their vocabulary sets. Nevertheless, the vocabulary set averages of the students who never attended the school in Turkey reverse this case.In conclusion, it is observed that Syrian students don't have sufficient vocabulary level in Turkish written expression. Besides, it is revealed that the students' vocabulary sets are affected from their gender, the duration of stay and education in Turkey.Keywords: Syrian students, Writing skills, Vocabulary Set.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSuriye uyruklu ortaokul öğrencilerinin Türkçe yazılı anlatımlarında kelime hazinesi
dc.title.alternativeVocabulary sets of Syrian secondary school students in Turkish written expression
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSyria
dc.subject.ytmVocabulary
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmWritten expression
dc.subject.ytmWriting skills based
dc.subject.ytmForeign domestic students
dc.identifier.yokid10160158
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid471757
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineTürkçenin Eğitimi ve Öğretimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess