Hava araçları için yük ve denge problemi
dc.contributor.advisor | Sipahioğlu, Aydın | |
dc.contributor.author | Bulut, Erhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T11:33:54Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T11:33:54Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2018-12-04 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/402958 | |
dc.description.abstract | Günümüzde ticari hava taşımacılığında, hava yolu şirketlerinin en büyük maliyetkalemini yakıt oluşturmaktadır. Teknolojinin gelişmesiyle modern yolcu uçaklarınınimalatında daha hafif malzemeler kullanılarak uçakların ağırlıkları azaltılmaktadır. Ağırlıkazalması doğal olarak yakıt tüketimini de azaltmaktadır. Bugün ki ağır rekabet koşullarındahava yolu şirketleri sadece uçak imalatından kaynaklanan yakıt tasarrufuyla yetinemezler.Uçuş operasyon verimliliğini de en üst düzeyde tutmaları gereklidir.Bu çalışmada, ticari hava yolu taşımacılığında uçakların yakıt tüketimini düşürmek,hava yolu şirketlerinin karbon salınımını azaltmak ve maliyetlerini düşürmek için uçaklarınyüklenmesi esnasında ağırlık merkezi (CG) değerini ideal değere en yakın olacak şekilde,yükleme planını oluşturan karma tam sayılı matematiksel bir model geliştirilmiştir. | |
dc.description.abstract | Today, in commercial air transportation, fueling is the biggest cost item of airlinecompanies. With the development of technology, the weight of aircraft is reduced by usinglighter materials in the manufacturing of modern passenger aircraft. Weight reductionnaturally also reduces fuel consumption. In today's severe competition conditions, airlinecompanies can not afford only fuel savings from aircraft manufacturing. Flight operationefficiency should also be kept at the highest level.In this study, in commercial air transportation, a mixed-integer mathematicalmodel which create load plan when aircraft that the CG value is closest to ideal value isloaded is developed to reduces the fuel consumption of airplanes, reduces the carbonemissions and the cost of airline companies. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Endüstri ve Endüstri Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Industrial and Industrial Engineering | en_US |
dc.title | Hava araçları için yük ve denge problemi | |
dc.title.alternative | Aircraft load and balance problem | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-12-04 | |
dc.contributor.department | Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10198404 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 521846 | |
dc.description.pages | 64 | |
dc.publisher.discipline | Yöneylem Araştırması Bilim Dalı |