Show simple item record

dc.contributor.advisorCourse, Simla
dc.contributor.authorÖzdemir, Özlem
dc.date.accessioned2020-12-03T09:29:20Z
dc.date.available2020-12-03T09:29:20Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40291
dc.description.abstractBu çalışma öz-değerlendirmeyle birlikte dil portfolyosu tutmanın, ilkokul 3. sınıf öğrencilerin öğrenme özerkliği edinme sürecine katkı sağlayıp sağlamadığını incelemektedir.Çalışma Antalya'da bir ilkokulda, 2015-2016 bahar döneminde, 16 haftalık bir süreçte uygulanmıştır. Çalışmaya 3. sınıf seviyesinde 58 ilkokul 3. sınıf öğrencisi katılmıştır. Araştırmacı öğretmenin diğer sınıflarının yanı sıra sadece iki adet 3. sınıfı bulunduğundan uygun örnekleme yöntemiyle seçilen bu iki sınıf kontrol ve deney grubu olarak rastgele atanmıştır. Araştırma deseni olarak nitel keşif metoduyla, eylem araştırması yapılmıştır. Veriler araştırma boyunca, portfolyo uygulaması, araştırmacı öğretmenin saha notları ve öğrenci-öğretmen portfolyo ve öz-değerlendirme bağlantılı görüşmeleri ile toplanmıştır. Deney grubunda dersteki rutinin dışında 16 haftalık bir portfolyo çalışması ve ardından öz-değerlendirme süreci uygulanmıştır. Kontrol grubundaysa kendi rutinlerinin ardından öğrencilere öz-değerlendirme süreci uygulanmıştır. Uygulama sırasında deney grubundaki bazı öğrencilerin portfolyo materyallerini kullanarak gelişmelerini takip ettikleri; kendi çalışmaları ve akranlarının çalışmaları üzerinde düşünerek planlama yapmaya başladıkları; gelecekteki öğrenmelerine yönelik hedef koydukları ve öz-değerlendirme yoluyla kendilerini değerlendirdikleri gözlemlenmiştir. Bu gözlemler göstermiştir ki dil portfolyosu ilkokul 3. sınıf öğrencileri üzerinde olumlu bir etki yaratmıştır. Öğrencilerin öğrenme süreci farkındalıkları ve süreç üzerindeki kontrolleri artmıştır. Öğrenciler tamamen öğrenme özerkliği kazandı diye iddia edilememekle birlikte bu çalışmanın öğrenme özerkliğinde büyük bir adım olduğu söylenebilir. Öğrenciler zayıf yönleriyle baş etmek için planlayıcılar haline gelmiştir. Bu çalışma dil portfolyosunu Türkiye'deki ilkokul sınıf ortamında alternatif bir ölçme aracı olmasının yanı sıra beraberinde sağladığı öğrenme özerkliği, öz-değerlendirme, hedef koyma ve derinlemesine düşünme gibi faydalar bakımından incelemektedir. Bulguların hem olumlu sonuçlara ışık tutması hem de olası problemleri göstermesi beklenmektedir. Bu çalışmada sınıf uygulamaları hakkında görüşler ve daha ileri araştırmalar için öneriler müzakere edilecektir. Anahtar Kelimeler: Avrupa Konseyi Ortak Dil Kriterleri Çerçeve Programı (CEFR), Dil Portfolyosu (DP), ilkokul 3. sınıf öğrenciler, Öz Değerlendirme, Öğrenme Özerkliği, Hedef Koyma, Derinlemesine Düşünme.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate whether keeping a language portfolio contributes to young learners' ability to self-assess and to their process of autonomous learning. The study was conducted over a 16-week-period during the 2015-2016 spring term at a primary state school. 58 young learners from two 3rd grades participated in the study. The researcher was the teacher of two 3rd year classes and through convenience sampling, these two classes were chosen; and between these two classes, control and experimental groups were randomly assigned. Action research as an approach of qualitative research is chosen as a study type in the research design. The data were collected through the learners' language portfolios, teacher-researcher's field notes, learner interviews and learner-teacher discussions regarding their portfolios and assessment. The experimental group had portfolio intervention for 16 weeks. Learners in the experimental group did their routine studies and worked on their portfolio materials during these weeks. At the end of every unit learners self-assessed their learning process through 'can-do' statements and a learning contract. The control group only had their learning contracts and self-assessment process after their routine studies. Some of the learners in the experimental group started checking their portfolio works to see their improvement; to plan their learning through reflection on their own and on their peers' work; to set goals for their future learning topics; and to evaluate their learning progress through self-assessment statements. The data show that portfolio had a positive effect on learners. Learners became more aware of their learning process and slowly started learning how to control this process. Learners became planners to overcome their weaknesses. It can be concluded that language portfolio helped promote greater autonomy. The findings shed light both on positive outcomes and on possible problems. This study discusses the implications of the study for classroom practice and provides suggestions for further research. Key words: Common European Framework of Reference for Languages (CEFR), Language Portfolio (LP), Young Learners, Self-assessment, Autonomy, Goal Setting, Reflection.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe effect of language portfolio on young learners` self-assesment and language learning autonomy
dc.title.alternativeDil portfolyosunun ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin öz değerlendirme ve öğrenme özerkliğine etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmLearner autonomy
dc.subject.ytmEuropean Language Development Folders
dc.subject.ytmPortfolio technique
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmSelf-assessment
dc.subject.ytmLearner autonomy
dc.identifier.yokid10156060
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid471772
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess