Show simple item record

dc.contributor.advisorTaş, İlkay Doğan
dc.contributor.authorSinger, Ezgi Nur
dc.date.accessioned2020-12-29T11:33:46Z
dc.date.available2020-12-29T11:33:46Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-08-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/402918
dc.description.abstractBu araştırmada, 3. Sınıf Matematik Öğretim Programı'nın bağlam-girdi-süreç-ürün değerlendirme modeli (CIPP) ile doküman analizi, görüşmeler ve ders gözlemleri yapılarak değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Programın CIPP modeline göre derinlemesine ve bütüncül yaklaşım ile incelenmesinde durum çalışmasından yararlanılmıştır. Araştırma 2017-2018 eğitim öğretim yılında Kırıkkale il ve ilçelerinde bulunan ilkokullarda gerçekleştirilmiştir. Araştırmada kırk üç öğretmen ve otuz öğrenci ile görüşmeler yapılmış, on beş öğretmenin dersi gözlenmiştir. Araştırma kapsamında verilerin toplanmasında, bağlam ve girdi değerlendirme boyutunda 3. sınıf MÖP'e ve 3. sınıf İlköğretim Matematik Öğretmen Kılavuz Kitabı'na yönelik doküman analizinden, süreç değerlendirme boyutunda 3. sınıf öğretmenlerinin ve öğrencilerinin matematik programı ve matematik dersi hakkındaki görüşlerini almak amacıyla yarı yapılandırılmış görüşmelerden ve programın uygulanmasına ilişkin bilgi elde etmek amacıyla ders gözlemlerinden; ürün değerlendirme boyutunda ise 3. sınıf öğretmenlerinin matematik derslerine ilişkin gözlemlerden yararlanılmıştır.Araştırma sonucunda, MÖP'ün genel itibariyle CIPP modeline uygun olduğu ancak programda kazanımların tekrar etmediği, içeriğin belli bir yaklaşıma göre hazırlanmadığı, ders kitaplarının fazla kullanılmadığı ve temel becerilerden biri olan `bilgi ve iletişim teknolojilerini` kullanma becerisini geliştirecek kazanım olmadığı belirlenmiştir. Bunlara ek olarak programın bağlam boyutunda amaçlarının güncel olmadığı; girdi boyutunda programda yer alan yetmiş iki kazanımdan altmış altısının duyuşsal gelişim için uygun olmadığı; süreç boyutunda programda yer alan konuların eğitim öğretim süresi boyunca tekrar etmediği; ürün boyutunda ise kılavuz kitapta çeşitli ölçme ve değerlendirme teknikleri yer almasına rağmen öğretmenlerin bu ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanmadıkları, kendilerinin ek kaynakta yer alan ölçme ve değerlendirme çalışmalarını kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır.Araştırma sonuçları doğrultusunda program kazanımlarının öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde düzenlenmesi; programda yer alan konuların belirli sıra içinde verilmesi ve konu tekrarının sağlanması, programın vizyonu, öğrenme alanları ile program yapısı arasından ilişki kurulmasını olmasını sağlamak amacıyla programın içeriğinin belirli bir yaklaşıma göre düzenlenmesi; program amaçlarının gözden geçirilerek güncel hale getirilmesi önerilmektedir.
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to evaluate 3th Class Math Curriculum with context-input-process and product model (CIPP) by performing document analysis, interviews and lesson observations. In deeply and with integrated approach analyzing of the program according to CIPP model, case study has been used. Research has taken place in elementary schools in province and districts of Kırıkkale during 2017-2018 school year. In the research interviews have been made with forty three teachers and thirty students and lessons of fifteen teachers have been observed. Within scope of the research, in the data collection, in context and input evaluation stage from document analysis towards 2017 3th class MC and 3th class Elementary Education Math Teacher Guide Book, in process evaluation stage from semi-structured interviews with the aim of receiving opinions of 3th class teachers and students about math program and math lesson and from lesson observations with the aim of obtaining information about implementation of the program; and in the product evaluation stage from observations of class teachers related to math lessons have been benefited. As a result of the research, it is specified that MC is generally in conformity with CIPP model but outcomes do not repeat, the content is not prepared according to a certain approach, course books are not much used and there is no outcome to develop using skills of `information and communication technologies` that is one of the basic skills. In addition to these, it is concluded that in context stage, goals of the program are partially current; in input stage, out of seventy two outcomes, sixty six of them are not appropriate for affective development; in process stage, subjects in the program do not repeat throughout education period; and in product stage, though there are various assessment and evaluation techniques exist in the guide book, teachers do not use these assessment and evaluation techniques, but they use assessment and evaluation studies in additional guide.In line with the research results, it is suggested that outcomes of the program should be regulated so as to meet students' individual needs; subjects in the program should be given in a certain order and subject repetition should be performed, content of the program should be organized according to a certain approach with the aim of establishing a bond between vision of the program, learning domains and structure of the program; aims of the program should be looked over and updated.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim matematik öğretim programının CIPP modeline göre değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of primary school mathematics curriculum according to CIPP model
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-08-31
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmProcess evaluation
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmCIPP modelling
dc.identifier.yokid10213073
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid532465
dc.description.pages198
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess