dc.contributor.advisor | Nasırcılar, Ayşe Gül | |
dc.contributor.author | Şantaş, Havva Kübra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T09:29:18Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T09:29:18Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40288 | |
dc.description.abstract | Ders kitapları diğer derslerde olduğu gibi fen ve teknoloji dersinde de eğitimci ve öğrencilerin en büyük yardımcılarındandır. İçerik itibariyle çok fazla soyut kavram barındıran bu derste, soyut kavramları öğrencilerin algı düzeylerine uygun görsellerle sunabilmesi, kolay ve hızlı erişim sağlanması ve ekonomik olması bakımından büyük önem taşır. Hazırlanırken öğrencilerin seviye ve ilgilerine uygun olması, konular arasındaki sarmallık ilkesine bağlı kalınması ve içeriğindeki bilgileri destekleyecek görsel materyaller kullanılması ders kitaplarının daha da zenginleşmesini sağlar. Modsal betimleme olarak tanımlanan; resim, fotoğraf, grafik, şema ve matematiksel ifade gibi gösterimlerdir. Ders kitaplarının zenginleşmesine katkısı büyük olan çoklu modsal betimlemeler ile ilgili yazma aktiviteleri ve modsal betimleme içeren bazı üniteler üzerinde yapılan çeşitli araştırmalar bulunurken, 5, 6, 7 ve 8. sınıf fen ve teknoloji ders kitaplarında fizik ve biyoloji konularındaki modsal betimlemelerin dağılımları ile ilgili bir çalışmaya rastlanılmamıştır. Bu çalışmanın amacı, çoklu modsal betimleme kullanımının 5, 6, 7 ve 8. sınıf fen ve teknoloji ders kitaplarında fizik ve biyoloji konuları için dağılımının incelenmesidir. Bu araştırma 2014-2015 Eğitim Öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından Antalya ili Alanya ilçesindeki ortaokullarda okutulan 5, 6, 7 ve 8. sınıf Fen ve Teknoloji ders kitaplarında yer alan fizik ve biyoloji konuları ile sınırlıdır. Araştırma sürecinde veri toplama aracı olarak kullanılan fen ve teknoloji ders kitaplarında, fizik ve biyoloji konuları için modsal betimlemeler her sınıfta farklılık gösterdiğinden için her bir sınıf ve kullanılan her bir mod için ayrı bir kod listesi hazırlanarak kitaptaki modsal betimlemeler bu kod aracı ile kodlanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde Microsoft Office Excel 2007 kullanılmıştır. Sonuç olarak 5, 6, 7 ve 8. sınıf fen ve teknoloji ders kitaplarında, fizik ve biyoloji konularına göre çoklu modsal betimlemelerin dağılımlarında farklılıklar olduğu ve kullanılan modların değişiklik gösterdiği tespit edilmiştir. Anahtar kelimeler: Fen ve Teknoloji, Modsal Betimleme, Fizik, Biyoloji | |
dc.description.abstract | As well as other courses, textbooks are the biggest helpers of educators and students in science and technology classes. It is very important for the abstract concept to be able to present these abstract concept in a way that is appropriate for the students with abstract concepts, easy and fast access and economical.The appropriateness of the level and the information of the students when they are prepared ensures that the textbooks are enriched by using the visual materials to support the content of the spiral and the information in the concent. Modal representation, such as pictures, photographs, graphics, diagrams and mathematical expressions are examples. While there are various studies on some units that contain writing activities and modal resresentations related to multi-modal representations with a large contribution to the enrichment of textbooks, a study on the distribution of modal representations in physics and biology subjects in 5, 6, 7 and 8th grade science and technology textbooks was not it meet.The aim of this study is to analyze the distribution of physics and biology subjects in science and technology textbooks of 5, 6, 7 and 8th grade in the use of multimodal representation. This research bordered by the physics and biology topics in the 5, 6, 7 and 8th grade Science and Technology textbooks taught by the Ministry of National Education (MNE) in 2014-2015 academic year at the secondary schools in Alanya province of Antalya.Since the modal representations of physics and biology subjects differ in each class in Sciencce and Technology textbooks used as data collection tools in the research process, a seperate code list is prepared for each class and each mode used and the modal description in the book are coded by this code. Microsoft Office Excel 2007 was used in the analysis of the data obtained in research.As a result, it has been determined that there are differences in the distributions of multimodal representations according to physics and biology subjects in Science and Technology textbooks of 5, 6, 7 and 8th grades and modes used vary. Keywords: Science and Technology, Modal Represantation, Physics and Biology. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Çoklu modsal betimlemelerin kullanımının 5, 6, 7 ve 8. sınıf fen bilimleri ders kitapları fizik ve biyoloji konuları için incelenmesi | |
dc.title.alternative | The investigation of the use of multimodal respresentations in physics and biology topics for the 5, 6, 7 ve 8 th grades science texbooks | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.subject.ytm | Physics teaching | |
dc.subject.ytm | Biology lesson | |
dc.subject.ytm | Multimodal representation | |
dc.subject.ytm | Books | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | Science lesson | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.identifier.yokid | 10152077 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 471782 | |
dc.description.pages | 98 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı | |