Show simple item record

dc.contributor.advisorDirekci, Bekir
dc.contributor.authorÇetintaş, Deniz
dc.date.accessioned2020-12-03T09:29:17Z
dc.date.available2020-12-03T09:29:17Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40286
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin yazılı anlatımlarındaki isim çekim ekleriyle ilgili hatalarını belirlemektir.Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen C1 seviyesindeki öğrencilerin yazılı anlatımlarındaki isim çekim ekleri hatalarının neler olduğunu betimlemeyi ve öğrencilerin isim çekim ekleriyle ilgili görüşlerinin neler olduğunu ortaya koymayı amaçlayan çalışma, bir durum çalışmasıdır.Çalışmada, durum çalışmasına uygun olarak Avrupa Birliği Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı kapsamında belirtilen Yabancı Dil Yeterlilik Seviyelerinden C1 düzeyinde olan 16 öğrencinin yazılı anlatımlarındaki isim çekim ekleri kapsamındaki hataları tespit edilmiştir.Çalışma grubu oluşturulurken öncelikle çeşitli ölçütler belirlenmiştir. Yabancı uyruklu, C1 düzeyinde dil sertifikasına sahip ve yazılı sınav kâğıdı olan öğrenciler çalışmaya dâhil edilmiştir. Bu öğrencilerin güz ve bahar yarıyıllarına ait sınav kâğıtları doküman analizi ile incelenmiş, isim çekim ekleriyle ilgili hatalar tespit edilmiştir. Öğrencilerden elde edilen kişisel bilgi formu, çalışma grubunun özelliklerini ortaya koymak için değerlendirilmiştir. Araştırma sürecinde ulaşılan 13 öğrenci ile gerçekleştirilen görüşmeleriçerik analizi iledeğerlendirilmiştir.Sonuç olarak,öğrencilerin isim çekim eklerini kullanımlarının, yazılı anlatımlarındaki sözcük sayısıyla paralellik gösterdiği görülmüştür.İsim çekim eklerine ilişkin hataların %25.95'i isim çekim eklerinin yanlış kullanılmasından, %53'ü isim çekim eklerinin eksikliğinden, %21.03'ü de gereksiz kullanılmasından kaynaklanmıştır. Öğrenci görüşleri ile öğrencilerin yazılı anlatımlarındaki isim çekim ekleri kullanımının örtüştüğü;isim çekim eklerini öğrenmekte zorluk çekmediklerini ifade eden öğrencilerinisim çekim eklerini yüksek oranda (%84'ün üzerinde) doğru kullandıkları görülmüştür.Anahtar Sözcükler: Yabancı Dil Olarak Türkçe, İsim Çekim Ekleri, Öğrenci Görüşleri
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine errors of the inflectional morphemes in the written expressions of the students who learn Turkish as a foreign language. The present study is case study that aims to describe what the errors of the inflectional morphemes in the written expressions of the C1 level students who learn Turkish as a foreign language and what their opinions are about the inflectional morphemes. In accordance with the case study design, the errors have been identified in the inflectional morphemes in the written expressions of 16 students at the C1 level of the foreign language proficiency levels set out in the European Union Common European Framework of Reference for Languages in the study. While forming the study group, several criteria have been determined. The students who have C1 level language certificate and a written exam paper have participated in the study. The exam papers in the fall and spring semesters of these students are examined through document analysis, and the errors of the inflectional morphemes are determined. The demographic information form collected from the students is used to demonstrate the characteristics of the study group. Besides, the interviews of 13 students are analysed descriptively. As a result, it is observed that there is a concordance between students'use of inflectional morphemes and the number of these morphemes in their expressions, and 25.95 % of these errors are due to the misuse of the inflectional morphemes, 53% of these errors are due to the absence of these morphemes, and 21.03% of these errors are due to the redundant use of these morphemes; there is a parallelism between students'opinions and the use of the inflectional morphemes in their written expressions; the students who have stated that they did not have difficulty in learning the inflectional morphemes, have correctly used them at high level ( over 84%).Keywords: Turkish as a Foreign Language, Inflectional Morphemes, Students' Opinionsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin yazılı anlatımlarındaki isim çekim ekleriyle ilgili hatalar üzerine bir değerlendirme
dc.title.alternativeAn evaluation on the errors of the inflectional morphemes in the written expressions of the students learning Turkish as a foreign language
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmWritten expression
dc.subject.ytmWriting skills based
dc.subject.ytmGrammar-inflections
dc.subject.ytmGrammar-noun
dc.subject.ytmWriting errors
dc.subject.ytmForeign language
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.identifier.yokid10169266
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid480470
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess