Show simple item record

dc.contributor.advisorErkaya, Hasan Hüseyin
dc.contributor.advisorAkbayır, Ömür
dc.contributor.authorBaşeğmez, Beytullah
dc.date.accessioned2020-12-29T11:33:35Z
dc.date.available2020-12-29T11:33:35Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-11-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/402858
dc.description.abstractTürkiye koşullarına en uygun tren direnci (vagon seyir direnci) formülünün tespit edilmesi amacını taşıyan bu tezde, tren dirençlerinin tanımlanmasının ardından literatürdeki kurp ve vagon seyir direnci formüllerine yer verilmiştir. Türkiye'de TCDD 3. ve 7. bölgelerinde sekiz farklı hat kesiminde TCDD tarafından gerçekleştirilen deneylere ilişkin veriler, bu deneyde kullanılan trenlerin özellikleri ve deneylerin uygulandığı demiryolu şartları, literatürde yer verilen 22 adet formüle uygulanmış; gerçekleştirilen hesaplamalar neticesinde ortaya çıkan tren direnci sonuçları deneysel sonuçlarla karşılaştırılmıştır. Karşılaştırmada ortaya çıkan farkların ortalamaları, çeşitli tren direnci formüllerine göre % 3 ila % 13 arasında değişmektedir. Buradan hareketle, Avustralya demiryollarının dolu yük vagonları için kullandığı seyir direnci formülünün en düşük sapmaya sahip olduğu belirlenmiştir. Bu formül Türkiye demiryollarına en uygun vagon seyir direnci formülü olarak önerilmiştir.
dc.description.abstractThis study has been undertaken to determine suitable train resistance (wagon running resistance) formulas for the railroads in Turkey. Initially, the train resistances are defined, and the formulas that have been developed for the curve resistance and running resistance are presented. The experimental data was provided by TCDD that have been recorded by TCDD over 8 line segments in the 3rd and 7th regions of the national railroad system. The characteristics of the railroad and the rolling stock sets are used to calculate the train resistance according to 22 train resistance formulas. Actual measurements and calculated train resistances are compared. The averages of the differences between the calculated values and the measured values range from 3% to 13%. The formula that provides the smallest average difference is the Australian Railway's formula for the full merchandise wagons. This formula has been recommended for the Turkish railroads train (wagon running) resistance.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleTürkiye şartları için uygun tren direnci formüllerinin belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermination of suitable formulas for the train resistance for railway conditions in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-20
dc.contributor.departmentRaylı Sistemler Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEnergy
dc.subject.ytmTransportation
dc.identifier.yokid10192606
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid519182
dc.description.pages60
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess