Show simple item record

dc.contributor.advisorBulut, Sait
dc.contributor.authorBakir, Sinem
dc.date.accessioned2020-12-03T09:29:15Z
dc.date.available2020-12-03T09:29:15Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-06-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40284
dc.description.abstractBu çalışmada, öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının ekosentrik, antroposentrik ve çevreye yönelik antipatik tutumları çeşitli değişkenler (cinsiyet, gelir, en uzun süre yaşanılan yer, barınılan yer, anne-baba öğrenim durumu, bölüm, sınıf, çevre dersi alma durumu, çevre ile ilgili sunum ve etkinliklere katılım durumu, çevre belgeseli izleme durumu) açısından incelenmiş ve ekolojik ayak izleri hesaplanmıştır. Bu amaç kapsamında 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Antalya ili ortaokullarında görev alan, branşları fen bilgisi, matematik, Türkçe, İngilizce, sosyal bilgiler ve din kültürü olan 273 öğretmen ile yine bu bölümlerde öğrenim gören Akdeniz Üniversitesi'ndeki 973 öğretmen adayı ile çalışılmıştır. Araştırmada yöntem olarak genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu, Erten (2007) tarafından Türkçe'ye uyarlanan `Ekosentrik, Antroposentrik ve Çevreye Yönelik Antipatik Tutum Ölçeği` ve web-tabanlı `Ekolojik Ayak İzi Hesaplama Anketi` kullanılmıştır. Elde edilen veriler istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda katılımcıların ekosentrik tutum puanlarının `olumlu` düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca katılımcıların ekosentrik, antroposentik ve çevreye yönelik antipatik tutum ortalamaları çeşitli değişkenlere göre anlamlı farklılık göstermektedir. Katılımcıların ekolojik ayak izi ortalamalarının, dünyanın ortalama biyolojik kapasitesini aştığı sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe purposes of this study were to determine teachers' and preservice teachers' ecocentric, anthropocentric and antipathetic attitudes toward environment, to examine their attitudes with respect to related variables (gender, income, place of residence, housing, parental education, department, class, attendance of environmental course, participation in presentations and activities about environmental, status of watching environmental documentary), and to calculate their ecological footprints. The sample included 273 teachers working in secondary schools in the province of Antalya in the academic year of 2015-2016, whose branches are science, mathematics, Turkish, English, social studies and education of religion and ethics and 973 preservice teachers enrolled in these departments. The overall design of this study was mainly a survey and conducted in the 2015-2016 academic year. Personal Information Form prepared by researcher, `Ecocentric and Anthropocentric and Antipathetic Attitude Scale` adapted to Turkish by Erten (2007) and web-based `Ecological Footprint Calculator` were used as a data collection tool in the study. Descriptive statistics and inferential statistics techniques were used in data analysis. Results revealed that participants' ecocentric attitude scores were positive. Besides, the average of participants' ecocentric, anthropocentric and antipathetic attitudes toward environment are significantly different with respect to various variables. Findings also revealed that participants' ecological footprints exceeded the world's average biological capacity.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin ve öğretmen adaylarının ekosentrik, antroposentrik ve çevreye yönelik antipatik tutumları ile ekolojik ayak izlerinin incelenmesi
dc.title.alternativeAnalyzing ecocentric, anthropocentric and antipathetic attitudes toward environment and ecological footprints of teachers and preservice teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-20
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmEnvironmental ethic
dc.subject.ytmEnvironment
dc.subject.ytmEnvironmental behaviours
dc.subject.ytmEcological environment
dc.subject.ytmEcological footprint
dc.subject.ytmTeacher behavior
dc.identifier.yokid10151939
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid471777
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineİlköğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess