Perceptions of EFL learners towards task-based CUE lessons
dc.contributor.advisor | Caner, Mustafa | |
dc.contributor.author | Alkan, Ebru | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T09:29:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T09:29:13Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2019-03-27 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40281 | |
dc.description.abstract | Çalışma İngilizcenin yaratıcı kullanımı açılımında `CUE` dersleriyle yeni bir öğrenme yolu, İngilizce dilini pratik yapma ve öğrenmeyi sunar. İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin görev odaklı CUE derslerine karşı algılarını incelemeyi amaçlayan bu çalışma karışık araştırma metodu üzerine rapor eder. Bunun yanısıra, bu çalışma görev odaklı CUE derslerinin yabancı dil öğrenme sürecine olan katkılarını dil becerileri, dilin kullanımı ve motivasyon açısından açığa çıkarmayı amaçlar. Bu çalışma ayrıca görevlere dayanan CUE derslerinin özelliklerini bulmayı amaçlar. Bu amaca ulaşmak için, Türkiyede bir vakıf üniversitesinin yabancı diller okulunda İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen 135 öğrenci 2013-2014 eğitim yılında görev odaklı CUE derslerine karşı algılarını yansıtan bir anket doldurdu. Öğrenenlerin algılarını belirlemek için, nicel veri toplama aracı olarak geliştirilen 37 maddelik bir anket (CUE Algı Anketi) kullanıldı. Ek olarak, 2012-2013 eğitim yılının sonunda CUE derslerine karşı genel görüşlerin belirlenmesinde nitel veri aracı olarak rastgale seçilen öğrencilerle ve CUE derslerini veren öğretmenlerle yarı yapılandırılmış mülakatlar uygulandı. Sonuçlar görev odaklı CUE derslerinin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin dil öğrenme süreçlerine olan katkılarını gösterdi. | |
dc.description.abstract | The study presents a new way of learning, practising and improving English language through `CUE` which stands for `Creative Use of English`. This paper, which aims to investigate perceptions of EFL learners towards task-based CUE lessons, reports on a mixed research study. Besides, the present study aims to reveal the contributions of task-based CUE lessons to foreign language learning process in terms of language skills, language use and motivation. This study also intends to find out the features of CUE lessons based on the tasks. To reach this goal, 135 EFL learners studying at the School of Foreign Languages of a private university in Turkey participated in the study to complete a questionnaire reflecting their perceptions towards task-based CUE lessons in 2013-2014 education year. In order to identify the perceptions of the learners, a developed 37-itemed questionnaire (CUE Perceptions Scale) as quantitative data gathering instrument was used. In addition, as qualitative data gathering instruments, semi-structured interviews were conducted to reveal general perceptions towards task-based CUE lessons at the end of 2012-2013 education year with CUE instructors and randomly chosen students. Results have indicated the contributions of task-based CUE lessons to English language learning process of EFL learners. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Perceptions of EFL learners towards task-based CUE lessons | |
dc.title.alternative | İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin görev odaklı CUE derslerine karşı algıları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-03-27 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | Study of languages | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Task-based instruction | |
dc.subject.ytm | Practice | |
dc.subject.ytm | Students perceptions | |
dc.subject.ytm | Creativity | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.identifier.yokid | 10160159 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 471775 | |
dc.description.pages | 174 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |