Show simple item record

dc.contributor.advisorGüven, Ahmet Zeki
dc.contributor.authorÖzbilen, Uğur
dc.date.accessioned2020-12-03T09:29:06Z
dc.date.available2020-12-03T09:29:06Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-09-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40270
dc.description.abstractBu çalışma, tersine öğretim yönteminin Türkçe öğretmeni adaylarının yazma becerilerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma deneysel niteliktedir. Araştırmada, deneysel desenlerden ön test – son test kontrol gruplu seçkisiz desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim öğretim yılının güz döneminde Akdeniz Üniversitesi Türkçe Öğretmenliği Bölümü‟nün 3. sınıfında okuyan öğrenciler oluşturmaktadır.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre tersine öğretim yöntemi, Türkçe öğretmeni adaylarının yazma becerilerinin gelişimine katkı sağlamıştır. Deney grubunda yer alan öğrencilerin ön test başarı puan ortalaması 62.00, son test başarı puan ortalamaları 70.38‟dir. Deney grubunda analiz sonucunda elde edilen anlamlılık değeri .003‟tür. Bu durum da deney grubunda uygulanan 12 haftalık tersine öğretim yönteminin öğrencilerin yazma konusundaki başarılarını olumlu yönde etkilediğini göstermektedir (p= .003 < .05). Yapılan testler sonucunda tersine öğretim yönteminin kullanıldığı deney grubunda bulunan 18 öğrenciden 15‟i yazma başarısı puanını arttırmış, 2‟si düşürmüş ve 1 öğrencinin de yazma başarısı puanında değişiklik gözlenmemiştir. Kontrol grubunda yer alan öğrencilerin ön test başarı puan ortalaması 56.00, son test başarı puanı ortalamaları ise 63.86‟dır. Kontrol grubunda elde edilen anlamlılık değeri .008‟dir (p=.008 < .05). Ayrıca cinsiyet bağlamında yapılan ölçüm sonucunda deney grubunda bulunan hem erkeklerin (Ön test: 58.00, son test: 67.37) hem de kızların (Ön test: 65.20, son test: 72.80) puanlarında olumlu anlamda bir fark elde edilmiştir.Sonuç olarak, deney ve kontrol grubunun ön test ve son test puanları değerlendirildiğinde tersine öğretim yönteminin geleneksel yönteme göre yazma başarısını arttırmada daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe present study aims to determine the effect of the flipped classroom method on the writing skills of Turkish language pre-service teachers. It is an experimental research and the randomized pretest-postest control group design of the experimental designs was used in the study. The study group consists of the 3rd grade students who are studying in the department of Turkish language teaching at Akdeniz University during the fall semester of the 2016-2017 academic year.The findings of the study reveal that the flipped classroom method contributed the improvement of the writing skills of Turkish language pre-service teachers. The pre-test achievement mean scores of the students in the experimental group is 62.00 and the post-test mean score is 70.38. The significance value obtained as the result of the analysis in the experiment group is p= .003. This result attests that the 12-week flipped classroom method implemented in the experimental group affected the students' achievement on the writing positively (p= .003 < .05). The test results of the experimental group show that 15 out of 18 students improved their writing achievement score, 2 students decreased and one student didn‟t undergo any change in his/her score. Pre-test achievement mean score of students in the control group is 56.00 and the pos-test score is 63.86. The significance value obtained in the control group is .008 (p=.008 < .05). In addition, there is a positive difference in the results of gender-based measurement in both males (Pre-test: 58.00, post-test: 67.37) and females (Pre-test: 65.20, post-test: 72.80).In conclusion, considering the pre-test and post-test scores of the experimental and control groups, it can be concluded that the flipped classroom method is more effective in improving the writing achievement compared to the traditional method.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTersine öğretim yönteminin Türkçe öğretmeni adaylarının yazma becerilerine etkisi
dc.title.alternativeThe effects of flipped instruction method's on pre-service Turkish language teaches' writting skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-09-20
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmFlipped classroom
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmWriting skills
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.identifier.yokid10140621
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid488713
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess