Show simple item record

dc.contributor.advisorOrhon, Günseli
dc.contributor.authorOgawa, Aybike
dc.date.accessioned2020-12-03T09:29:04Z
dc.date.available2020-12-03T09:29:04Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-09-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40268
dc.description.abstractBu çalışma, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı devlet okullarında çalışan İngilizce öğretmenlerinin yaşadıkları öğretimsel sorunlara ilişkin görüşlerini tespit etmek ve anlamak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseninde olup, bütüncül çoklu durum çalışmasıdır. Örneklem olarak, yine nitel araştırmalarda kullanılan amaçlı örneklem yöntemlerinden ölçüt örneklem tekniği kullanılmıştır. Antalya İli Konyaaltı ilçesinde bulunan ortaokullarda görev yapmakta olan İngilizce öğretmenlerinden ölçütlere uyan ve çalışmaya gönüllü olarak katılmak isteyen 11 öğretmen örneklem olarak seçilmiştir. Araştırmada veriler bireysel görüşme tekniği ile toplanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formları ile 30-45 dakika süresince yapılan görüşmeler kaydedilip içerik analizine tabi tutulmuş ve görüşler üst ve alt temalar altında kategorileştirilmiştir. Araştırma sonuçları, belirtilen temalar altında öğretmenlerin görüşlerini yansıtan bulgular içermekte olup, bu bulgular, İngilizce öğretmenlerinin yaşadıkları öğretimsel sorunları anlama ve bu sorunların nasıl çözüleceği konusunda ipuçları sunmaktadır.
dc.description.abstractThis study aimed to identify and to understand the opinions of English teachers on the teaching problems related to English language teaching. This research is a qualitative study and also is in pattern of a holistic multiple case study. For this study, criterion sampling which is a type of purposive sampling methods within qualitative sampling methods was used. 11 English teachers from 44 who were volunteers to participate to the study and work in a junior secondary school in Konyaaltı province in Antalya city center were chosen as the sample; while doing this, the seniority and full-time working of the teachers in their current school was a consideration point. Data in the study were collected by individual interviews. Interviews that were carried out by the help of semi-structured question forms and interviews lasting 30-45 minutes were recorded and then content analysis was applied to them. Opinions obtained from interviews were categorized under main and sub-themes. Results of the study contains the findings that reflect the opinions of teachers under the themes above and these findings helped to understand the teaching problems English teachers experienced and how instructional problems to be solved.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİngilizce öğretmenlerinin yaşadıkları öğretimsel sorunlara ilişkin görüşleri: Bir durum çalışması
dc.title.alternativeEnglish teachers' opinions on teaching problems they experience: A case study
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-09-20
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmTeaching problems
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmProblems of teachers
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.identifier.yokid10177419
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid488718
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess