How does culture shape foreign language learning
dc.contributor.advisor | Saka, Fatma Özlem | |
dc.contributor.author | Öcal, Haci Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T09:29:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T09:29:03Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-01-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40266 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışmasındaki amaç öğrencilerin sahip oldukları kültürün yabancı dil öğrenimlerini nasıl şekillendirdiğini, yabancı dil öğrenmek için kendi kültürlerinden nasıl motivasyon aldıklarını ve en çok hangi kültürel faktörlerin yabancı dil öğrenimlerini etkilediğini araştırmaktır. Araştırma Yabancı Dil Öğrenimi, Dilbilimsel Antropoloji ve Sosyokültürel Antropoloji alanlarına hizmet etmektedir. Araştırma Türkiye'nin Konya ilindeki özel bir üniversitede yapıldı. Geçerliliği ve güvenirliği faktör analizi ile ispatlanan bir ankete dayalı olarak oluşturulan bir ölçek veri toplama aracı olarak kullanıldı. Araştırmaya dahil edilen 364 gönüllü bireyden elde edilen veriler bulgulara ulaşmak için kullanıldı. Ölçekten elde edilen sonuçlar göre yaşanılan yerin, anne eğitim düzeyinin, baba eğitim düzeyinin, ailede yabancı dil bilen birinin olmasının ve aile gelir düzeyinin öğrencilerin yabancı dil öğreniminde motivasyonu etkilemediğini ortaya çıkarmıştır. Bu sadece motivasyon faktörü için geçerlidir. Öte yandan önemli kültürel farklılıklar ortaya çıkardıkları gözlemlenen anne eğitim düzeyinin yüksek olması ve ailelerin gelir düzeyinin yüksek olması öğrencilerin yabancı dil öğrenimini olumlu şekilde etkilemektedir. Ailede yabancı dil bilen birinin olması öğrencinin ana dilini kullanmasını ve yabancı dil öğrenimini aynı anda olumlu etkilemektedir. Aile içinde yabancı dilin varlığı dil gelişiminde zenginlik oluşturmaktadır. Öğrencilerin yaşadıkları yerin, anne eğitim düzeyinin, baba eğitim düzeyinin iyi düzeyde olması ve ailede yabancı dil bilen birinin olması öğrenciler için gerekli olan yabancı dil öğrenme ortamını olumlu etkilemektedir. Elde edilen sonuçlara göre yabancı dil öğrenme ortamı için öğrencilerin annelerinin eğitim düzeyi babalarının eğitim düzeyinden daha önemlidir. Türk kültüründeki kültürel faktörlerden anne eğitim düzeyi ve ailede yabancı dil bilen birinin olması öğrencinin yabancı dil öğrenmesini en fazla etkileyen faktörlerdir. Öğrencilerin yabancı dil öğrenme süreci için en önemli etken öğrenme ortamının nasıl şekillendiğidir. Araştırmacı sonraki araştırmalar için yabancı dil öğrenimini etkileyen farklı kültürel faktörlerin etkisinin araştırılmasını ya da aynı çalışmanın daha geniş kapsamda farklı kültürlerde yapılmasını önermektedir.Anahtar kelimeler: Kültür ve yabancı dil öğrenimi, kültürel faktörler, kültürel etkiler, yabancı dil öğrenimini etkileyen faktörler | |
dc.description.abstract | In the current thesis study, the aim is to investigate how students' foreign language learning is shaped by their own culture, how they get motivation from their culture to learn a foreign language, as well as which cultural factors affect their foreign language most. The research takes place in the fields of Foreign Language Teaching, Linguistic Anthropology and Sociocultural Anthropology. It was conducted at a private university in Konya province of Turkey. A scale, which comes out of a questionnaire that proved its validity and reliability by applying factor analysis, was used as a data collection tool. The data gathered from 364 participants were used to ensure findings. The results gathered from the scale show that the place of residence, mother's education level, father's education level, having a family member who knows a foreign language and income level of the family do not affect students' motivation for foreign language learning. This situation is only valid for the motivation factor. On the other hand, mothers at high education level and families with high income level, which create significant cultural differences, affect students' foreign language learning in a positive way. Having a family member who knows a foreign language affects positively the use of native language and foreign language learning of students at the same time. The positive interaction of family members with foreigners contributes to students' foreign language learning. If 'the place of residence', 'mother's education level', 'father's education level' of students are at good levels or they have a family member who knows a foreign language, it will positively affect the learning environment necessary for the students' foreign language learning. According to the results, the educational level of mothers of students is more important than the educational level of fathers of students for learning environment of foreign language. From the cultural factors in Turkish culture 'mother's education level' and 'having a family member who knows a foreign language' affect the students' foreign language learning most. The most important determinant for students in foreign language learning process is how the learning environment is shaped. The researcher recommended for further research that it should be investigated the effect of different cultural factors on foreign language learning or the same study can be conducted in different cultures in a vast range. Keywords: Culture and foreign language learning, cultural factors, cultural effects, factors affecting foreign language learning | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Dilbilim | tr_TR |
dc.subject | Linguistics | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | How does culture shape foreign language learning | |
dc.title.alternative | Kültür yabancı dil öğrenimini nasıl şekillendirir | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-01-18 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Culture | |
dc.subject.ytm | Cultural effect | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Foundation universities | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.identifier.yokid | 10182378 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 502737 | |
dc.description.pages | 103 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |