Show simple item record

dc.contributor.advisorBayır, Eylem
dc.contributor.authorKöroğlu, Hatice
dc.date.accessioned2020-12-29T11:32:49Z
dc.date.available2020-12-29T11:32:49Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/402651
dc.description.abstractBu araştırmada; fen ve doğa etkinlikleri kapsamında bilim içerikli çocuk kitaplarının drama eşliğinde incelenmesinin okul öncesi dönem çocuklarının dil ve kavram gelişimi üzerine etkisi araştırılmıştır.Araştırmanın evrenini İzmir ilinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda okul öncesi eğitimi alan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu ise 2018–2019 Eğitim Öğretim yılında İzmir ili Bornova ilçesine bağlı Güzelcan Kardeşler Ortaokulu'nun anasınıflarında eğitim gören toplam 36 öğrenci oluşturmaktadır.Bu çalışmada öntest-sontest kontrol gruplu deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırmada dil gelişimi ölçümü amacıyla nicel veri toplama aracı olarak `Peabody Resim Kelime Testi` öntest-sontest olarak kullanılmıştır. Kavram gelişimi ise araştırmacı tarafından geliştirilen `Okul Öncesi Çocuklarında Bilim Kavramlarının Gelişimini Belirleyici Yarı Yapılandırılmış Görüşme Soruları` ile ölçülmüştür. Kontrol grubunda klasik yöntemle kitap okuma etkinliği yapılmıştır. Deney grubunda ise, öntest uygulamaları sonrasında 5 hafta boyunca drama eşliğinde bilim içerikli çocuk kitabı inceleme çalışması yapılmıştır. Verilerin analizinde SPSS ve Microsoft Office Excel bilgisayar programları kullanılmış; nitel analiz için de içerik analizi yapılmıştır.Araştırmanın sonucunda dil gelişimi açısından deney grubu lehine anlamlı fark ortaya çıkmıştır. Kontrol grubu öğrencilerinin öntest-sontest puanları arasında önemli bir fark gözlenemezken deney grubu öğrencilerinin öntest-sontest puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark gözlenmiştir.Araştırma ile deney grubundaki okul öncesi çocukların üzerinde bilim içerikli çocuk kitaplarının drama eşliğinde incelenmesinin, belirlenen bilim kavramların ediniminde ve gelişiminde katkısı olduğu tespit edilmiştir. Ancak, uygulanan mülakat sorularının değerlendirmesinden yola çıkılarak bilim kavramlarının edinimi ile ilgili kontrol grubunda deney grubuna göre daha düşük yüzdelerde gelişim tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: temel bilimsel kavramlar, çocuk kitapları, drama, kavram gelişimi, dil gelişimi.
dc.description.abstractIn this study; in the context of science and nature activities, we were investigated the effects of examining science children's books with drama on language development and notion development of preschool children.The population of the study consists of students who receive pre-school education in schools affiliated to Ministry of National Education in İzmir. The study group of the research is composed of 36 children from kindergartens of Güzelcan Kardeşler Secondary School in Bornova district of İzmir province in 2018-2019 academic year.In this study, pretest posttest control group experimental method was used. In the study; for the purpose of measuring language development we used `Peabody Picture Word Test` as a quantitative data collection tool as pretest posttest. The notion development was measured by `Semi-Structured Interview Form Questions Determining the Development of Science Concepts of Preschool Children` developed by the researcher. In the control group, books were read by classical method. In the experimental group, after the pretest applications, a children's book review study with science content was performed for 5 weeks. SPSS and Microsoft Office Excel computer programs were used for data analysis; content analysis was conducted for qualitative analysis.As a result of the study, a significant difference was found in favor of the experimental group in terms of language development. While there was no important significant difference between the pretest posttest language scores of the control group students, statistifically there was a significant difference between the pretest-posttest language scores of the experimental group students. It was found that the study of preschool children in the experimental group of children with science content accompanied by drama contributed to the acquisition and development of many science concepts. There is lower percentage development was observed in the control group children regarding the acquisition of science concepts based on the evaluation of the interview questions applied as in the experimental group children.Key Words: basic scientific concepts, children's books, drama, concept development, language development.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilim içerikli çocuk kitaplarının drama eşliğinde incelenmesinin okul öncesi çocukları üzerine etkileri
dc.title.alternativeThe effects of examining science children's books with drama on preschool children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-23
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10273507
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid571150
dc.description.pages172
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess