Show simple item record

dc.contributor.advisorSert, Hakan
dc.contributor.authorKurt, Ülkü Gül
dc.date.accessioned2020-12-03T09:29:02Z
dc.date.available2020-12-03T09:29:02Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-09-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40264
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı 5, 6, 7 ve 8. sınıflarda okuyan öğrencilerin yakın çevrelerinde bulanan biyoçeşitlilik ile ilgili farkındalık düzeylerinin incelenmesidir. Araştırmanın örneklemi 2015-2016 eğitim öğretim yılında Antalya ilinde okuyan 460 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmada 16 adet orijinaline uygun, baskı ve renk kalitesi yüksek, Antalya bölgesinde yetişen bitki resmi ile doğal yaşam alanı yine Antalya bölgesi olan 16 adet hayvan resmi 2 farklı A4 yaprağı üzerinde olacak şekilde öğrencilere dağıtılmıştır. Öğrencilerden bitki ve hayvan resimlerinin karşısında bırakılan boşluğa biliyorlarsa bu bitki ve hayvanların isimlerini yazmaları istenmiştir. Yapılan anketin hayvanlarla ilgili kısmında çıkan sonuca göre öğrencilerin biyoçeşitlilik konusundaki farkındalıklarının erkek öğrencilerde kız öğrencilere göre daha yüksek olduğu, bitkilerle ilgili kısmında çıkan sonuca göre ise erkek ve kız öğrenciler arasında anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin biyoçeşitlilik konusundaki farkındalıklarına anne ve baba eğitiminin, ailenin gelir düzeyinin, öğrencinin doğa ile ilgili bir televizyon programı takip etmesinin istatistiksel olarak etkili olmadığı görülmüştür. Buna rağmen evde hayvan besleyen öğrencilerin beslemeyenlere göre hayvanları tanıma düzeylerinin daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen veriler ışığında öğrencilere çevre ve biyoçeşitlilik eğitimi verilirken; öğrencinin çevre ile direkt ilişki içinde olması, yaparak –yaşayarak öğrenmesi gerekmektedir. Öğrencilerin kendi bitkilerini yetiştirmelerinin, doğanın içinde bitkilerle ve hayvanlarla karşılaşmalarının, hayvan beslemelerinin onların zaman içinde biyoçeşitlilik kavramını daha iyi anlamalarına yardımcı olacağı düşünülmektedir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the levels of 5th 6th 7th and 8th grade students' awareness of the biodiversity in the immediate environment around them.The sample is consists of 460 students studying in Antalya in 2015-2016 education year. 16 authentic, high quality and high resolution pictures of plants growing in Antalya region and 16 pictures of animals, whose natural habitat is Antalya Region were handed out to the students on two seperate sheets of A4 paper. Students were asked to write the names of the animals and plants next to the pictures. According to the result of the survey regarding the animals, the awareness of the boys is higher than those of girls' and there has been no significiant difference in awarness with regards to plants among boys and girls. It has been observed that the educational level of students' parents, their income level and students' following a TV programme about natüre do not statistically affect students' awareness of the biodiversity. Despite this, it has been established that the students who have pets are better able to recognize animals than those who don't.In the light of the data gathered, the students must be in direct contact with the enviroment and learn by donig while they are being given education on enviroment and biodiversity. It is reasoned that students' growing their own plants, coming across plants and animals in nature and having a pet will help them understand the concept of biodiversity much better.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin biyoçeşitlilik konusunda farkındalıklarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the awarness of the secondary students on biodiversity
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-09-20
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmBiodiversity
dc.subject.ytmEnvironmental education
dc.identifier.yokid10181195
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid488714
dc.description.pages75
dc.publisher.disciplineİlköğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess