Show simple item record

dc.contributor.advisorSaka, Fatma Özlem
dc.contributor.authorNacar Güzelcan, Sevda
dc.date.accessioned2020-12-03T09:29:00Z
dc.date.available2020-12-03T09:29:00Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-01-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40261
dc.description.abstractOrtaokul eğitiminde İngilizce'nin öğretim ve öğrenim süreci sadece algılamaya ve üretmeye yönelik becerileri (Okuma, Dinleme, Yazma ve Konuşma) edinmeyi içermez. Öğretme-öğrenme döngüsünü, değerlendirme ve ölçme olmaksızın düşünmek mümkün değildir. Bu nedenle, değerlendirme aşamasında merkezi sınavların rolünü dikkate alınması gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sınavında (TEOG) yer alan İngilizce soruları ile ilgili öğretmen ve öğrenci görüşlerini ortaya koyarak karşılaştırmak ve merkezi sınavların İngilizce öğretme ve öğrenme süreci üzerindeki gerekliliğini, önemini, olumlu ve olumsuz etkilerini ortaya çıkarmaktır. Betimsel nitelikli araştırmanın çalışma grubunu Antalya'da 6 farklı ortaokulda öğrenimlerini sürdüren 545 sekizinci sınıf öğrencisi ile bu okullarda görev yapan 20 İngilizce öğretmeni oluşturmuştur. Çalışmada elde edilen veriler araştırmacı tarafından geliştirilen bir öğrenci anketi ve ölçek ile öğretmenlerle yapılan görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Toplanan veriler uygun analiz teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırmanın bulguları, altı devlet ortaokulunun birbirine çok yakın konumlanmasına rağmen, okulların TEOG başarı seviyesine, öğrencilerin İngilizce ders algılarına ve ailelerin tutumlarına göre istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar gösterdiğini ortaya koymuştur. Bu çalışmanın diğer dikkat çeken bulgusu öğrencilerin ve öğretmenlerin TEOG sınavındaki İngilizce sorularından dolayı hissettikleri baskı ve kaygıyla ilgilidir. Analiz sonuçları TEOG sınavındaki İngilizce test öğelerinin öğrencilerin dinleme, yazma ve konuşma becerilerini anlamlı bir şekilde yordamadığını göstermektedir. Aynı zamanda, öğretmenler merkezi sınavların öğretim programlarına, materyal seçimlerine ve değerlendirme araçlarına olumsuz ileri etki yaptıklarını vurgulamışlardır.Elde edilen bu sonuçlara dayanarak araştırmada TEOG İngilizce çoktan şeçmeli soruların eğitim-öğretim sürecindeki bütün paydaşlar için bir dil yeterlilik göstergesi olarak kullanılması gerektiği önerilmiştir. Bu yolla bütün dil becerilerini kapsayan daha sistemli çalışmaların ve ölçme öğelerinin kullanılabileceği belirtilmiştir.
dc.description.abstractThe teaching and learning process of English at secondary school education does not involve the acquisition of the receptive and productive skills (Reading, Listening, Writing and Speaking) on their own. It is not possible to consider the teaching-learning cycle without assessment and testing. Therefore, it is a necessity to take the role of central examinations into consideration at the assessment phase. The purpose of the current study was to find out and compare teacher and student opinions on the English questions in Transition Exam from Basic Education to Secondary Education (TEOG) and to demonstrate the necessity, the importance, the positive and negative effects of central exams on English language teaching and learning process. In this descriptive study, 545 eighth grade students studying and 20 English language teachers working at six different middle shools in Antalya constitute the study group. The data proceeded in this study are collected through student questionnairesand a scale developed by the researcher and teacher interview forms. The collected data are analysed by utilizing appropiate analysis techniques. The findings of the study reveal that although the six state middle schools are closely located to each other, the schools show statistically significant differences compared to their TEOG success levels, the English course perceptions of students and the family attitudes. Another prevailing finding of the present study is about the anxiety and pressure that students and teachers feel about the English questions in the TEOG exams. The analysis results indicate that the English items in TEOG exams are not a significant predictor of students' listening, writing and speaking skills. Besides, teachers highlight the negative washback effect of central exams on their teaching program, material choices and assessment tools.Based on the results, it is recommended that the multiple-choice English items in TEOG should not be used as a language proficiency determiner for the stakeholders in the education-learning process. It is pointed out that more systematic studies and testing items might be carried out to encompass all language skills.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titlePerceptions of teachers and students towards transition exam From Basic Education to Secondary Education in terms of foreign language
dc.title.alternativeYabancı dil açısından Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) sınavına yönelik öğretmen ve öğrenci görüşleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-10
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTransition From Basic Education To Secondary Education
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10207639
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid520624
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineYabancı Dil Öğretimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess