Show simple item record

dc.contributor.advisorSabancı, Ali
dc.contributor.authorAkcan, Nihat
dc.date.accessioned2020-12-03T09:28:56Z
dc.date.available2020-12-03T09:28:56Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-04-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40256
dc.description.abstractBu çalışma, ilkokullarda çalışan sınıf öğretmenlerinin öğrenci merkezli eğitimin uygulanmasına ilişkin görüşlerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Çalışma, nitel araştırma modellerinden olgubilim çalışma deseninde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılında Antalya ili Alanya ilçesinde görev yapan ve kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemi ile belirlenen, 5 okuldan 11 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Yapılan görüşmelerde elde edilen verilere betimsel ve içerik analizi yapılmıştır. Araştırma verilerinin analizi; sınıf yönetimi süreci, Öğrenci merkezli eğitimi uygulamaya hazırlık süreci, ders işleyiş süreci, öğretmenlerin öğrencilerin problemlerine yaklaşımı, öğrencilerin düşünme becerilerinin gelişimi, araştırma görevlerinin yönetimi, öğrenci merkezli eğitimin öğrencilere sağladığı yararlar, öğrenci merkezli eğitimi uygulama çabasının öğretmenler üzerindeki etkisi ve öğretmenlerin yöneticilerden beklentileri başlıkları altında açıklanmıştır. Bu çerçevede bireysel farklılıkların, zaman kullanımını etkilediği ve ders yönetim sürecinde zorluklar yaşandığını bulgusuna ulaşılmıştır. Öğrenci merkezli eğitimde çocukların aktif ve derse katılımın yüksek olduğu öğretmenler tarafından ifade edilmiştir. Sınıf öğretmenleri hazırlık sürecinde farklı etkinlikler tasarladıklarını belirtmişlerdir. Farklı materyallerle eğitim ortamını hazırlamaya ihtiyaç duyduklarını belirtmişlerdir. Etkinlikler hazırlanırken öğrenci seviyelerine uygunluğu ve konu içeriklerine dikkat edildiği ifade edilmiştir. Sınıf öğretmenleri etkinlik içeriğine göre öğrencilerin oturma düzenini değiştirmeye ihtiyaç olduğunu belirtmişlerdir Öğretmenler grup çalışmaları yaptıklarını ve aktif katılımın sağlanması için çaba gösterdiklerini belirtmişlerdir. Araştırmada öğrencilerin bireysel farklılıklarının fark edilmesine ihtiyaç duyulduğu düşüncesine ulaşılmıştır. Araştırmada öğrenci problemlerinin sınıf yönetimini olumsuz etkilediği belirtilmiştir. Öğrencilerin problemlerini ifade edebildiği ve problemlerin çözümünde öğrencilerin fikri alındığı ifade edilmiştir. Sınıf öğretmenleri, öğrencilerin özgün düşünceler ortaya koymaları için kendilerini ifade etmelerine fırsat verdiklerini belirtmişlerdir. Öğrencilerin olaylara farklı açıdan bakmaları için düşünme etkinlikleri yaptıklarını belirtmişlerdir. Öğrencilerin girişimcilik algısının gelişimi için öğretmenler tarafından araştırma görevleri verildiği belirlenmiştir. Öğrencilerin araştırma görevini yapış sürecinde kendi katkısına dikkat edildiği bulgusuna ulaşılmıştır. Katılımcıların, öğrenci merkezli öğretim yöntem ve tekniklerinin öğrencilerle iletişimi güçlendirdiği düşüncesinde oldukları gözükmektedir. Öğretmenler, öğrenci merkezli öğretim yöntem ve tekniklerinin öğrencilerin daha iyi tanınmasını sağladığını savunmaktadırlar. Katılımcılar öğrenci merkezli öğretim yöntem ve tekniklerini uygulama sürecinde öğretmenin kendini geliştirmeye ihtiyacı olduğunu belirtmektedirler. Araştırmada öğretmenlerin uygulama yeterliliğini arttırmak için seminerlere katıldıkları, kitap okudukları ve araştırma yaptıkları belirlenmiştir. Katılımcıların kendini geliştirme çabası içinde oldukları ve uygulama sürecinde mutlu oldukları, bulgular arsındadır. Araştırmada öğretmenlerin yöneticilerden materyal konusunda desteğe ihtiyacı olduğu gözükmektedir. Öğrenci merkezli öğretim yöntem ve tekniklerinin daha iyi uygulanması için sınıf dışı ortamlarda düzenlemeler yapmasına ihtiyaç olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Öğretmenler, öğrenci merkezli eğitimin daha iyi uygulanması için sınıftaki öğrenci sayılarının fazla olmaması gerektiğini belirtmişlerdir.Araştırma sonuçları, sınıf öğretmenlerinin öğrenci merkezli eğitimi uygulama konusunda istekli olduğunu göstermektedir. Öğrenci merkezli eğitim için oluşturulacak ortamlarının kullanılması açısından, öğretmenlerin çaba içerisinde olduğunun bilinmesi tüm paydaşlar için önemlidir.
dc.description.abstractThis study was conducted to explore the views of the classroom teachers at primary schools about student-centered education implementations. The study has been framed around phenomenology, one of the qualitative research methods. Eleven classroom teachers from five schools in Alanya, Antalya, who were selected based on convenience sampling method, participated in the study in 2017-2018 school year. Semi-structured interview was used as data collection tool in the study. Descriptive and content analysis were used to analyze the data collected through the semi-structured interviews. The results of the data analysis were explained under the following topics: classroom management process, preparation process for student centered education implementations, classroom teaching process, teachers' approach to students' problems, development of students; thinking skills, managing research tasks, benefits of student centered education to students, the effect of the implementation of student-centered education on teachers, and expectations of teachers from administrators. In this context, it was found that individual differences affect time management and there have been challenges in classroom management process. The participants expressed that students were active and their participation in lessons was high in student-centered education. The teachers reported that they designed various activities during class preparation stage. They also stated that they are in need of a diversity of materials in educational settings. The participants remarked that the paid attention to student level and subject matter content while preparing activities. The teachers pointed out that there is a need for changing the seating arrangements based on the activity content. Teachers stated that they set up group work and made effort to ensure the active contribution of students. It was also found that there is a need for students to notice individual differences.The findings of the study revealed that student problems influenced classroom management negatively. It was found that students were able to express themselves and their opinions were conferred upon solving problems, and classroom teachers let their students express their free thoughts. The results of the study suggested that thinking activities were used so that students could look at the phenomenon from different perspectives. It was also found that classroom teachers research tasks to improve students' entrepreneurship perceptions. The participants reported that they paid attention to what extent each student contributes to the research task while they work on it. It appears that the classroom teachers think that the student-centered teaching methods and techniques strengthen their communication with students. And they pointed out that the student-centered teaching methods and techniques helped them better get to know their students. The participants expressed that teachers need professional development in the process of implementing student-centered teaching methods and techniques. The findings showed that classroom teachers attend seminars, read books, and conduct research in order to increase their practice competence. The classroom teachers were found to be happy during practice stage and to develop themselves professionally. It appears that these teachers asked for materials support from the school administrations. The teachers expressed the need for some arrangements out of classroom settings in order to implement student-centered teaching methods and techniques. The teachers also highlighted that the classroom size should be reduced to better implement the student-centered education.The results of the study showed that classroom teachers are willing to implement student-centered education. It is important to acknowledge teachers' readiness for all stakeholders in consideration of utilizing the environments established for student-centered education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin öğrenci merkezli eğitimin uygulanmasına ilişkin görüşleri
dc.title.alternativeViews of classroom teachers about student centered education implemantations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-04-04
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmStudent centered education
dc.subject.ytmTeacher behavior
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid10228407
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid535056
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess