Show simple item record

dc.contributor.advisorAdilov, Gabil
dc.contributor.authorŞahiner, Fatma
dc.date.accessioned2020-12-03T09:28:55Z
dc.date.available2020-12-03T09:28:55Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-09-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40254
dc.description.abstractBu araştırma; ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin Matematik dersi cebirsel ifadeler konusu ile ilgi kavram yanılgılarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, Antalya ilinin Kepez ilçesinde bulunan Gülgün Nihat Ömür Ortaokulu ve Mobil Ortaokulunda öğrenim gören 8. sınıf öğrencilerine 15 tane maddeden oluşan teşhis testi uygulanmıştır. Araştırmanın analizinde SPSS 20 programı kullanılmıştır. Araştırmanın yöntemi genel tarama modelidir. 8.sınıf öğrencilerinin cebirsel ifadeler konusunda cinsiyet değişkenine göre ve matematik başarı düzeylerine göre kavram yanılgısına düşmeleri arasında anlamlı bir fark olup olmadığı araştırmanın alt problemlerini oluşturmaktadır. Araştırmadan edilen bulgulara göre; cinsiyet değişkeninin kavram yanılgıları konusunda anlamlı bir farklılık yaratmadığı ve öğrencilerin matematik başarı düzeyi arttıkça kavram yanılgısına düşmedikleri sonuçlarına ulaşılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, öğrencilerin cebirsel ifadeler konusunda çeşitli kavram yanılgılarına sahip oldukları tespit edilmiştir. Öğrencilerin, özdeşlik ifadelerini matematiksel olarak yararlandırılmadıkları ve modellemede güçlük çektikleri tespit edilmiştir. Ayrıca, çarpanlar ayırma ve rasyonel cebirsel ifadeleri sadeleştirme konusunda kavram yanılgılarına düştükleri tespit edilmiştir. Tespit edilen kavram yanılgıları ile ilgili bazı önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThis research was done in order to determine misconceptions about the subject of algebraic expressions in Maths lesson of the 8th grade students of middle school. The research was done on the students of Gülgün Nihat Ömür Secondary School and Mobil Seconday School at province of Kepez, in the city of Antalya. A recognition test was applied on the students of 8th students consisting of 15 topics. SPSS 20 program was used in the analysis of the study. The model of the archives is the general screening model. In the case of algebraic expressions, it is a subordinate problem of investigating whether there is a meaningful difference between conceptual misconceptions of 8th grade students according to gender variable and mathematics achievement levels.According to the findings of the research, it was found that the gender variable does not make a meaningful difference about concept misconceptions and that students don't become misconceptions as the level of mathematical achievement increases. According to results of the research, it has been determined that the students have various misconceptions about algebraic expressions. It was notified that students can't mathematically construct identity expressions and have difficulties in modeling. It is also notified that they have difficulty separating the multipliers. In addition, it has been found that the they have fallen into conceptual misconceptions about separating multipliers and simplifying rational algebraic expressions. Some suggestions were made for these conceptial mistakes.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul 8. sınıf öğrencilerinin matematik dersi cebirsel ifadeler konusundaki kavram yanılgıları
dc.title.alternativeMisconceptions on algebraic exppressions in maths lesson for secondary school 8th grade students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-09-04
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmAlgebra
dc.subject.ytmMisconception
dc.subject.ytmMathematics achievement
dc.identifier.yokid10200692
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid512922
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineİlköğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess