Etkileşimli kelime duvarı tekniğinin 4. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersi kelime bilgisine ve derse yönelik tutumuna etkisi
dc.contributor.advisor | Orhon, Günseli | |
dc.contributor.author | Akmaz Genç, İmren | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T09:28:52Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T09:28:52Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-09-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40250 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma Etkileşimli Kelime Duvarı (EKD) tekniğinin 4. sınıf öğrencilerinin İngilizce kelime bilgisine ve derse yönelik tutumuna etkisini araştırmak amacıyla yapılmıştır.Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma grubunu Alanya'da bir ilkokulda dördüncü sınıfta okuyan 42 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kelime bilgisi testi, tutum ölçeği ve İngilizce günlüğü kullanılmıştır.Araştırma için My Clothes (Kıyafetlerim) ve Jobs (Meslekler) üniteleri seçilmiştir. Ünitelerde yer alan kelimeler deney grubuna EKD ile kontrol grubuna ise devam eden öğretim programı ile öğretilmiştir. Uygulama 8 hafta sürmüştür. Kelime bilgisi testi uygulamadan önce öntest, uygulamadan sonra sontest olarak uygulanmıştır. Ayrıca tutum ölçeği uygulamadan önce öntest ve sonra ise sontest olarak uygulanmıştır. Her dersin sonunda öğrencilerden dersle ilgili olumlu ve olumsuz düşüncelerini günlüklere yazmaları istenmiştirAraştırma sonunda kelime bilgisi testinden elde edilen nicel veriler SPSS 24.0 programı ile parametrik ve parametrik olmayan testler kullanılarak analiz edilmiştir. Öğrenci günlüklerinden elde edilen nitel veriler ise içerik analizi yoluyla incelenmiştir.Deney ve kontrol grubunun kelime bilgisi testinden elde ettikleri sontest puan ortalamaları arasından deney grubu lehine anlamlı bir fark tespit edilmiştir. Grupların tutum sontest puanları analiz edildiğinde deney ve kontrol grubu puanları arasında anlamlı bir fark tespit edilmemiştir.Elde edilen bulgulara göre EKD öğrencilerin İngilizce kelime öğretiminde etkili bulunurken öğrencilerin İngilizce dersine yönelik tutumuna etkisi tespit edilmemiştir. Ayrıca İngilizce ders günlüklerinden elde edilen nitel veriler analiz edildiğinde öğrencilerin EKD'e ve İngilizce dersine yönelik olumlu tutuma sahip oldukları söylenebilir. | |
dc.description.abstract | This study was carried out to investigate the effect of Interactive Word Wall (IWW) technique on fourth grade students' vocabulary instruction and attitudes toward course. Pretest-posttest with control group quasi-experimental design was used in this study. The participants of the study consisted of 42 fourth grade students at a primary school in Alanya. Vocabulary test, attitude scale and students' diaries were used as a data collection tools.The units of My Clothes and Jobs were chosen for the study. During the treatment of four weeks, experimental group was instructed through IWW while control group received the ongoing instructional program.The treatment of the study lasted 8 weeks. The vocabulary test was administered as a pretest before application and as a posttest after application. Also, attitude scale was administered as a pretest and a posttest. At the end of each lesson, students were asked to write their positive and negative thoughts about the lesson into their diary.The quantitative data obtained from the word test were analyzed with SPSS 24.0 program using parametric and non-parametric tests at the end of the study. Qualitative data obtained from student diary were analyzed through content analysis.The findings obtained from the study revealed that there was a significant difference favor of experimental group between vocabulary test mean scores of the experiment and control group obtained from the vocabulary test . The statiscal analysis also indicated no significant difference between the groups' mean scores of attitude scale.As a result of quantitative analysis, it was found that IWW has a positive effect on teaching English vocabulary to young learners, but its' no effect has been found on the permanence of the learned vocabulary and the attitudes of the students towards the English course in this study.In addition to these, as the qualitative data obtained from the English course diaries were analyzed, it can be said that the students have positive attitudes towards IWW and English course. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Etkileşimli kelime duvarı tekniğinin 4. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersi kelime bilgisine ve derse yönelik tutumuna etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of interactive word wall on fourth grade students' vocabulary instruction and attitudes toward course | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-09-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary schools | |
dc.subject.ytm | Primary school students | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Interactive word wall technique | |
dc.identifier.yokid | 10201676 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 513017 | |
dc.description.pages | 133 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |