Show simple item record

dc.contributor.advisorOrhon, Günseli
dc.contributor.authorEser, Mehtap
dc.date.accessioned2020-12-03T09:28:49Z
dc.date.available2020-12-03T09:28:49Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-09-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40246
dc.description.abstractBu çalışmada, Ausubel'in anlamlı öğrenme kuramında önerilen ön örgütleyicilerle öğretim stratejisinin 7. Sınıf oran orantı konularının öğretiminde akademik başarıya etkisi ve öğrencilerin oran orantı konularına yönelik tutumu araştırılmıştır.Çalışma 2017-2018 öğretim yılı Antalya ili Kepez ilçesi Ayşe Ahmet Atmaca Ortaokulu' nda 7/C ve 7/D sınıflarında öğrenim gören 60 öğrenciyle yapılmıştır.Araştırmada başarı yönünden birbiriyle aynı durumda olan 7/C sınıfı kontrol grubu ve 7/D sınıfı deney grubu olarak belirlenmiştir. Her iki grupta da 30 tane öğrenci bulunmaktadır. Deney grubunda Ausubel'in anlamlı öğrenme teorisinde önerilen ön örgütleyicilerle öğretim yapılırken kontrol grubunda geleneksel öğretim devam ettirilmiş olup düz anlatım yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır ve deneysel desenlerden öntest, sontest kontrol gruplu yarı deneysel bir modeldir. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen oran orantı konusuna yönelik tutum ölçeği ve çoktan seçmeli oran orantı başarı testi ve açık uçlu oran orantı başarı testi kullanılmıştır.Başarı testi ve tutum ölçeği uygulama öncesi ve sonrasında her iki gruba uygulanmıştır. Elde edilen veriler istatistik programına aktarılarak analiz edilmiştir. Araştırmada verilerin analizi 0,05 anlamlılık düzeyinde bağımsız t-testi ve eşleştirilmiş t-testi ile gerçekleştirilmiştir.Yapılan uygulamalar ve analizler sonucunda Ausubel'in anlamlı öğrenme teorisinde önerilen ön örgütleyicilerle öğretim stratejisinin 7. Sınıf oran orantı konularının öğretiminde akademik başarısında anlamlı bir fark yaratmadığı ve oran orantı konularına yönelik tutumda deney grubunda az da olsa bir düşüş olduğu ancak anlamlı bir fark olmadığı kontrol grubunda ise anlamlı bir fark olmadığı sonucuna varılmıştır.Anahtar kelimeler: Anlamlı Öğrenme, Ön Örgütleyiciler, Oran ve Orantı, Akademik Başarı, Tutum
dc.description.abstractIn this study, instructıonal strategy with pre-organisers in Ausubel's meaningful learning theory in teaching of 7th grade odds-ratio topicseffect on academic success and attitudes of students towards odds-ratio topics has been researched. This study was conducted with 60 students in 2017-2018 academics year in Antalya Kepez district, Ayşe Ahmet Atmaca Middle School 7/C and 7/D classes.7/C class has been ıdentified as control group and 7/D class experimental group, which are the same in terms of success in the research. There are 30 students in both groups.experimental group were taught instructional strategy with pre-organizers in Ausubel's meaningfull learning theory while control group were taught tradeitional teaching methods.quantiative research method was used in the research. Static group pre test, post test research model was used. The attitude scale fort he odds-ratio topic developed by the researcher, the multiple choice ratio success test and the open ended ratiosuccess test were used as data collection tools.Success test and attitude scale were applied both before and after the application. Obtained data were analyzed and transferred to the statistical program. Analysis of the data in the research was conducted with independent t-test and paired t-test at 0,05 significance level.As a result of the applications and analyzes, instructional strategy with pre-organizersin Ausubel's meaningfull learning theory in theaching of 7th grade odds-ratio topics effect on accademic success did not make a meaningfull difference and there was a slight decrease in experimental group in the attitude toward odds-ratio topics but there was no meaningfull diffirence, there was no significant diffirence in the control group.Key words: Meaningfull Learning, Pre-organizers, Odds-ratio, Academic Success, Attitudeen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖn örgütleyicilerin 7. sınıf oran orantı konularının öğretiminde akademik başarı ve tutuma etkisi
dc.title.alternativeInterference and recovery effectiveness of front organizations in teaching 7th grade ratio proposal considerations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-09-19
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmAdvance organizers
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmMeaningful learning method
dc.subject.ytmAttitudes
dc.identifier.yokid10204767
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid514140
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess