Ön örgütleyicilerin 7. sınıf oran orantı konularının öğretiminde akademik başarı ve tutuma etkisi
dc.contributor.advisor | Orhon, Günseli | |
dc.contributor.author | Eser, Mehtap | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T09:28:49Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T09:28:49Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-09-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40246 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, Ausubel'in anlamlı öğrenme kuramında önerilen ön örgütleyicilerle öğretim stratejisinin 7. Sınıf oran orantı konularının öğretiminde akademik başarıya etkisi ve öğrencilerin oran orantı konularına yönelik tutumu araştırılmıştır.Çalışma 2017-2018 öğretim yılı Antalya ili Kepez ilçesi Ayşe Ahmet Atmaca Ortaokulu' nda 7/C ve 7/D sınıflarında öğrenim gören 60 öğrenciyle yapılmıştır.Araştırmada başarı yönünden birbiriyle aynı durumda olan 7/C sınıfı kontrol grubu ve 7/D sınıfı deney grubu olarak belirlenmiştir. Her iki grupta da 30 tane öğrenci bulunmaktadır. Deney grubunda Ausubel'in anlamlı öğrenme teorisinde önerilen ön örgütleyicilerle öğretim yapılırken kontrol grubunda geleneksel öğretim devam ettirilmiş olup düz anlatım yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır ve deneysel desenlerden öntest, sontest kontrol gruplu yarı deneysel bir modeldir. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen oran orantı konusuna yönelik tutum ölçeği ve çoktan seçmeli oran orantı başarı testi ve açık uçlu oran orantı başarı testi kullanılmıştır.Başarı testi ve tutum ölçeği uygulama öncesi ve sonrasında her iki gruba uygulanmıştır. Elde edilen veriler istatistik programına aktarılarak analiz edilmiştir. Araştırmada verilerin analizi 0,05 anlamlılık düzeyinde bağımsız t-testi ve eşleştirilmiş t-testi ile gerçekleştirilmiştir.Yapılan uygulamalar ve analizler sonucunda Ausubel'in anlamlı öğrenme teorisinde önerilen ön örgütleyicilerle öğretim stratejisinin 7. Sınıf oran orantı konularının öğretiminde akademik başarısında anlamlı bir fark yaratmadığı ve oran orantı konularına yönelik tutumda deney grubunda az da olsa bir düşüş olduğu ancak anlamlı bir fark olmadığı kontrol grubunda ise anlamlı bir fark olmadığı sonucuna varılmıştır.Anahtar kelimeler: Anlamlı Öğrenme, Ön Örgütleyiciler, Oran ve Orantı, Akademik Başarı, Tutum | |
dc.description.abstract | In this study, instructıonal strategy with pre-organisers in Ausubel's meaningful learning theory in teaching of 7th grade odds-ratio topicseffect on academic success and attitudes of students towards odds-ratio topics has been researched. This study was conducted with 60 students in 2017-2018 academics year in Antalya Kepez district, Ayşe Ahmet Atmaca Middle School 7/C and 7/D classes.7/C class has been ıdentified as control group and 7/D class experimental group, which are the same in terms of success in the research. There are 30 students in both groups.experimental group were taught instructional strategy with pre-organizers in Ausubel's meaningfull learning theory while control group were taught tradeitional teaching methods.quantiative research method was used in the research. Static group pre test, post test research model was used. The attitude scale fort he odds-ratio topic developed by the researcher, the multiple choice ratio success test and the open ended ratiosuccess test were used as data collection tools.Success test and attitude scale were applied both before and after the application. Obtained data were analyzed and transferred to the statistical program. Analysis of the data in the research was conducted with independent t-test and paired t-test at 0,05 significance level.As a result of the applications and analyzes, instructional strategy with pre-organizersin Ausubel's meaningfull learning theory in theaching of 7th grade odds-ratio topics effect on accademic success did not make a meaningfull difference and there was a slight decrease in experimental group in the attitude toward odds-ratio topics but there was no meaningfull diffirence, there was no significant diffirence in the control group.Key words: Meaningfull Learning, Pre-organizers, Odds-ratio, Academic Success, Attitude | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ön örgütleyicilerin 7. sınıf oran orantı konularının öğretiminde akademik başarı ve tutuma etkisi | |
dc.title.alternative | Interference and recovery effectiveness of front organizations in teaching 7th grade ratio proposal considerations | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-09-19 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Advance organizers | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Meaningful learning method | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.identifier.yokid | 10204767 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 514140 | |
dc.description.pages | 109 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |