Show simple item record

dc.contributor.advisorTepeli, Yusuf
dc.contributor.authorBilgin, Burcugül
dc.date.accessioned2020-12-03T09:28:45Z
dc.date.available2020-12-03T09:28:45Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-09-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40241
dc.description.abstractBu çalışmada, ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin özneyi bulma durumlarının incelenmesi ve farklı değişkenler açısından özneyi bulma durumlarında anlamlı bir farklılık olup olmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bunun yanında Türkçe öğretmenlerinin ve sekizinci sınıf öğrencilerinin özne öğretimiyle ilgili görüşleri de ortaya konulmaya çalışılmıştır.Araştırmanın çalışma grubu, nicel boyutta 2016-2017 eğitim öğretim yılında Antalya ilinde bulunan 4 ortaokulda öğrenim gören 120 sekizinci sınıf öğrencisi; nitel boyutta ise açık uçlu soruya cevap veren 82 sekizinci sınıf öğrencisi ile 11 Türkçe öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada karma yöntem ve nicel verileri desteklemek için gömülü desen kullanılmıştır. Nicel veriler araştırmacı tarafından geliştirilen 30 cümleden oluşan bir ölçme aracıyla; nitel veriler yarı yapılandırılmış görüşmelerle elde edilmiştir. Nicel verilerin çözümlenmesinde ise Kay-Kare, Mann Whitney U Testi ve Kruskal Wallis Testi kullanılmıştır. Sonuçlar 0,05 anlamlılık düzeyi kullanılarak yorumlanmıştır. Nitel veriler içerik analizi tekniğiyle çözümlenmiştir. Sonuç olarak, öğrencilerin ölçme aracındaki cümleleri doğru cevaplama oranı %58,78; yanlış cevaplama oranı %32,47; boş bırakma oranı ise %8,73 olarak tespit edilmiştir. Özneyi bulma durumlarının cinsiyet, okul türü, TEOG puanı açısından anlamlı farklılıklar gösterdiği saptanmıştır. Öğrenciler işaretsiz ve kelime grubu yapılı öznesi olan cümlelerde daha çok hata yapmışlardır. Öğrencilerin özneyi bulurken en çok kelime grubu bölme ve başka unsura özne deme hatası yaptığı görülmüştür. Öğretmenlerin çoğunluğunun özneyi bulmada soru yolunu kullandığı, öğrencilerin çoğunluğunun da özneyi soru yoluyla bulduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study was to examine the cases of 8th grade students and determine whether there is a significant discrepancy in understanding across different variables. Additionally, further analysis was done on the ways Turkish teachers and 8th grade students convey the subject.The study group consisted of 120 8th grade students in four secondary schools, one private school, and three public schools in the Antalya province during the 2016-2017 academic year. The data was collected using a 30-sentence study sheet developed by researchers. In addition, a `Structured Interview Form` was developed for Turkish teachers to study the way the subjects were prepared for instruction.In this study, the scanning model and content analysis research model, which are descriptive research types, were used. In this context, both quantitative and qualitative investigations were conducted. The Chi-Square, Mann Whitney U Test, and Kruskal Wallis Test were used to analyze the data. Results were interpreted using a significance level of 0.05 and analyzed with content analysis technique.As a result, the correct answer rate was %58,78 and the incorrect answer rate was %32,47. More than 50% of the students were successful. It was determined that the cases of subject acquisition differ significantly in terms of different variables.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin cümle ögesi olarak özneyi bulma durumu üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeA study on finding the subject as a sentence pattern of 8th grade middle school studentseğitim ve öğretim = education and training
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-09-26
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmSubject
dc.subject.ytmSentence elements
dc.identifier.yokid10206005
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid514551
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess