Bahaeddin Özkişi`nin eserlerinin değerler eğitimi açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Toz, Hıfzı | |
dc.contributor.author | Ağaoğlu, Hatice Dilşad | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T09:28:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T09:28:43Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-08-09 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40238 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığının `Değerler Eğitimi` konusundaki faaliyetleri temel alınarak `100 Temel Eser` arasında eseri bulunan Bahaeddin Özkişi'nin tüm eserlerinin `Değerler Eğitimi` açısından incelenmesidir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinde doküman analizi tekniği kullanılmıştır. Önce Bahaeddin Özkişi'nin eserlerinde tespit edilen değerler fişlenmiştir. Milli Eğitim Temel Kanunu Türk Milli Eğitiminin Genel Amaçları, Ortaöğretim Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Öğretim Programı (2017), Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı'nda (2017) ele alınan değerlerden en temel 24 adet değer seçilerek bir değer listesi oluşturulmuştur. Ardından eserlerde fişlenen değerler, bu değerler listesine göre tasnif edilmiştir. Buna göre değerlerin eserlerde ele alınış biçimleri, eserin adı ve sayfa numarasıyla kayıt altına alınmıştır. Değerlerin eserlerde ne sıklıkla kullanıldığını belirlemek amacıyla ulaşılan bilgiler tablolar haline getirilmiş, bu tablodan faydalanılarak grafikler oluşturulmuştur. Çalışmanın sonucunda Bahaeddin Özkişi'nin eserlerinde değerlerin geniş yer tuttuğu görülmüştür. Buna göre en çok yardımseverlik, vatanseverlik, saygı değerleri tespit edilmiştir. En az tespit edilen değerler ise çalışkanlık, cömertlik, alçakgönüllülük ve sadakat değerleridir. Son olarak Bahaeddin Özkişi'nin eserlerinin `Değerler Eğitimi` faaliyetlerinde kullanılabilir sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar kelimeler: Değer, Eğitim, Değerler Eğitimi, Bahaeddin Özkişi | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to be analyzed all Works of Bahaeddin Özkişi whose Works have also been among `100 Basic Works`, in terms of `Values Educations` based upon Ministry of National Education's activities on values education. The document analysis technique in qualitative resarch methods has been used. First, values in Bahaeddin Özkişi's work are recorded. At least 24 values are selected among National Education Basic Law Turkish National Education General Purpose, Secondary Education Turkish Language and Literature Curriculum (2017), and Social Studies Curriculum (2017) and the list of them is formed. Then, recorded values in the works are classified according to this value list. Accordingly, the sort of values in this work, the name of the work and page numbers are written. With the aim of determining the frequency of values usage in the works, collected data are tabulated and graphics are formed with the help of these tables.In the end of the study, it is seen that values are taken much part among the works of Bahaeddin Özkişi. According to this,it is confirmed that helpfulness, patriotism and respect values are mostly used. The least confirmed values are sedulity, generosity, modesty and faithfulness. Finally, it is ended up that the works of Bahaeddin Özkişi can be used in `Values Education` activities.Key Words: Value, Education, Value Education, Bahaeddin Özkişi. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bahaeddin Özkişi`nin eserlerinin değerler eğitimi açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Analyzing the works of Bahaeddin Özkişi in terms of values education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-08-09 | |
dc.contributor.department | Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Özkişi, Bahaeddin | |
dc.subject.ytm | Values | |
dc.subject.ytm | Values education | |
dc.identifier.yokid | 10199172 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 512622 | |
dc.description.pages | 160 | |
dc.publisher.discipline | Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Bilim Dalı |