Show simple item record

dc.contributor.advisorErol, Demet
dc.contributor.authorPala Akbaba, Tuba
dc.date.accessioned2020-12-03T09:28:41Z
dc.date.available2020-12-03T09:28:41Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-10-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40234
dc.description.abstractBu araştırma üç temel amaç çerçevesinde geliştirilmiştir. Araştırmanın birinci amacı üniversite öğrencilerinin romantik ilişkilerde akılcı olmayan inançları ile cinsiyet, sınıf, daha önce romantik ilişki yaşama durumu ve öğrenim görülen fakülte arasındaki ilişkiyi incelemek, ikinci amacı mutluluk ile cinsiyet, sınıf, daha önce romantik ilişki yaşama durumu değişkenleri arasındaki ilişkiyi incelemek, üçüncü amacı romantik ilişkilerde akılcı olmayan inançlar ve mutluluk arasındaki ilişkinin incelenmesidir.Araştırmanın gerçekleştirildiği çalışma grubunu Akdeniz Üniversitesi' nin Eğitim, Edebiyat, Hukuk, Mühendislik, Hemşirelik ve Güzel Sanatlar fakültelerinde öğrenim gören 1. ve 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma 2017-2018 eğitim öğretim yılı güz döneminde 283 kız, 183 erkek olmak üzere toplamda 466 üniversite öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasında `Romantik İlişkilerde Akılcı Olmayan İnançlar Ölçeği (RAİNÖ)`, `Oxford Mutluluk Ölçeği Kısa Formu (OMÖ-K) ` ve `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır. Araştırma verileri t testi, kruskal wallis ve çoklu regresyon teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırma bulgularına göre romantik ilişkilerde akılcı olmayan inançlar cinsiyet açısından ele alındığında kız öğrencilerin aşırı beklentiler, fiziksel yakınlık ve zihin okuma alt boyutlarından daha yüksek, sosyal zaman kullanımı alt boyutundan daha düşük puan aldığı görülmüştür. Sınıf düzeyi bağlamında 4. sınıftaki öğrencilerin farklı düşünmek alt boyutundan 1. sınıf öğrencilerine göre daha yüksek puan aldığı görülmüştür. Romantik ilişki yaşama durumuna göre daha önce romantik ilişki yaşamayan bireylerin fiziksel yakınlık ve farklı düşünmek alt boyutlarından daha yüksek puan aldığı görülmüştür. Fakülteye göre hemşirelik bölümü öğrencilerinin sosyal zaman kullanımı alt boyutundan daha yüksek ve eğitim fakültesi öğrencilerinin fiziksel yakınlık alt boyutundan daha yüksek puan aldığı görülmüştür.Mutluluk ile cinsiyet arasındaki ilişki sonucuna göre erkeklerin kızlara göre daha mutlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Mutluluk ile sınıf düzeyi ve daha önce romantik ilişki yaşama durumu değişkenleri arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Bu araştırmada romantik ilişkilerde akılcı olmayan inançların bireylerin mutluluk düzeyinin anlamlı bir yordayıcısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this is to study the relationship between irrational romantic relationship beliefs, gender, class level, romantic relationship experince and faculty that students study in. One of the other aims of the research is to study the relationship between the happiness, gender, class level and romantic relationship experince. The other one research is to study if university students assess happiness with the irrational romantic relationship beliefs.The universe of this research is consist of university students. Workshop group includes students at 1st and 4th class in faculties of Education, Literature, Law, Engineering, Nurse Education Faculty and Fine Arts. The research was practiced among 466 university students, of whom 283 are females, of whom 183 are males, in 2017-2018 Educational Fall Term. In this research these samples were carried out: Irrational Romantic Relationships Beliefs Inventory, The Oxford Happiness Questionnaire Short Form and Individual Information Form. To investigate the research T test, Kruskal Wallis and Regression Analysis were utilized.The results showed that dealing with the gender diffrences in irrational romantic relationship beliefs, female students get higher points in extreme expectations , physical closeness and mind reading but lower points in using social time sub-dimension than male students. Dealing with thinking differently sub-dimenson the students 4th class get higher points than the students from 1st class students. According to their romantic relationshiop experiences, students who didn't experince a romantic relationship get higher points in physical clossness and thinking differently sub-dimensions. The students from Nurse Education Faculty get higher points in using social time sub-dimenson on the other hand students from Education Faculty get higher points in physical closeness sub-dimension.According to the results of happiness- gender relationship males are happier than females. There is no meaningful relationship between class level and romantic relationship experience. In this research it is showed that irrational romantic relationship beliefs meaningfully determine the individual's happiness level.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinde romantik ilişkilerde akılcı olmayan inançlar ve mutluluk arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigating the relationship between irrational beliefs and happiness on the romantic relations of university students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-22
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmRomantic relationship
dc.subject.ytmIrrational beliefs
dc.subject.ytmHappiness
dc.identifier.yokid10209009
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid515986
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışma Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess