Refik Halit Karay`ın `Eskici` adlı hikâyesinin kazanımlar ve dil seviyeleri bakımından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Arseven, Tülin | |
dc.contributor.author | Fidan, Volkan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T09:28:29Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T09:28:29Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-09-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40216 | |
dc.description.abstract | Günümüz Türkçe eğitim programlarında Refik Halit Karay'ın `Gurbet Hikâyeleri` eserinde yer alan `Eskici` metninin, Milli Eğitim Bakanlığının 5.6.7. ve 8. sınıf seviyelerinde farklı yıllarda okutulan ders kitaplarında yine farklı dil becerisi alanlarında görülmektedir ve kullanılmıştır. Bu çalışmanın amacı `Eskici` metninin ortaokullarda her sınıf seviyesinde ve farklı dil becerisi kazanımlarının aktarılması noktasında referans olan hususlarının belirlenmesi ve ortaya koyulmasıdır. Eskici, çocuk ve ana dili arasındaki güçlü bağı anlatan en önemli yapıtlardan birisidir. Metinde yer alan kelime ve cümle bilgisine dair tüm ayrıntılar okuyucuyu kendi bünyesine hapsederek olayı bire bir yaşamasına hizmet etme gayesiyle yazılmıştır. Anlatılan konu ve yazarın anlatış biçimi adeta kucaklaşarak aynı çizgi üzerinde yürümektedir. `Eskici` metnindeki verilerin çözümlenmesinde alan araştırması yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın evrenini `Eskici` metnini içeriğinde barındıran Türkçe ders kitapları, örneklemini ise 2012 -2018 yılları arasında okutulan Türkçe ders kitapları oluşturmaktadır. | |
dc.description.abstract | Nowadays in Turkish education programs, Refik Halit Karay's `Eskici` text in `Gurbet Stories`, has being used in different years textbooks also, within used in different language skills in the Ministry of National Education at the levels of 5.6.7. and 8. grades.The main purpose of in this study, the text of `Eskici`s determination of reference points from the standpoint of the transferring different language skills at each level in secondary school which is the reference pointe specially. Eskici is one of the most important abstract that describing the strong connection between childhood language and native language. All the details of the word and sentence information contained in the text are written with the aim of serving the event one by one by imprisoning the reader. The narrative of the subject and the narrative of the author are almost embracing on the same line.In the text `Eskici` in analyzing data field reseach methodused. The universe of 'Eskici' text content hosting, incase of sample teaching between 2012 and 2018 Turkish textbooks constitute. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | Refik Halit Karay`ın `Eskici` adlı hikâyesinin kazanımlar ve dil seviyeleri bakımından incelenmesi | |
dc.title.alternative | The examinaion/researching in languages degrees and learning outcomes of `Eskici` story by Refik Halit Karay | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-23 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Story | |
dc.subject.ytm | Turkish story | |
dc.subject.ytm | Karay, Refik Halid | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Language skills | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.identifier.yokid | 10228587 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 533619 | |
dc.description.pages | 89 | |
dc.publisher.discipline | Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Bilim Dalı |