Show simple item record

dc.contributor.advisorArseven, Tülin
dc.contributor.authorFidan, Volkan
dc.date.accessioned2020-12-03T09:28:29Z
dc.date.available2020-12-03T09:28:29Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-09-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40216
dc.description.abstractGünümüz Türkçe eğitim programlarında Refik Halit Karay'ın `Gurbet Hikâyeleri` eserinde yer alan `Eskici` metninin, Milli Eğitim Bakanlığının 5.6.7. ve 8. sınıf seviyelerinde farklı yıllarda okutulan ders kitaplarında yine farklı dil becerisi alanlarında görülmektedir ve kullanılmıştır. Bu çalışmanın amacı `Eskici` metninin ortaokullarda her sınıf seviyesinde ve farklı dil becerisi kazanımlarının aktarılması noktasında referans olan hususlarının belirlenmesi ve ortaya koyulmasıdır. Eskici, çocuk ve ana dili arasındaki güçlü bağı anlatan en önemli yapıtlardan birisidir. Metinde yer alan kelime ve cümle bilgisine dair tüm ayrıntılar okuyucuyu kendi bünyesine hapsederek olayı bire bir yaşamasına hizmet etme gayesiyle yazılmıştır. Anlatılan konu ve yazarın anlatış biçimi adeta kucaklaşarak aynı çizgi üzerinde yürümektedir. `Eskici` metnindeki verilerin çözümlenmesinde alan araştırması yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın evrenini `Eskici` metnini içeriğinde barındıran Türkçe ders kitapları, örneklemini ise 2012 -2018 yılları arasında okutulan Türkçe ders kitapları oluşturmaktadır.
dc.description.abstractNowadays in Turkish education programs, Refik Halit Karay's `Eskici` text in `Gurbet Stories`, has being used in different years textbooks also, within used in different language skills in the Ministry of National Education at the levels of 5.6.7. and 8. grades.The main purpose of in this study, the text of `Eskici`s determination of reference points from the standpoint of the transferring different language skills at each level in secondary school which is the reference pointe specially. Eskici is one of the most important abstract that describing the strong connection between childhood language and native language. All the details of the word and sentence information contained in the text are written with the aim of serving the event one by one by imprisoning the reader. The narrative of the subject and the narrative of the author are almost embracing on the same line.In the text `Eskici` in analyzing data field reseach methodused. The universe of 'Eskici' text content hosting, incase of sample teaching between 2012 and 2018 Turkish textbooks constitute.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleRefik Halit Karay`ın `Eskici` adlı hikâyesinin kazanımlar ve dil seviyeleri bakımından incelenmesi
dc.title.alternativeThe examinaion/researching in languages degrees and learning outcomes of `Eskici` story by Refik Halit Karay
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-23
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStory
dc.subject.ytmTurkish story
dc.subject.ytmKaray, Refik Halid
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmLanguage skills
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.identifier.yokid10228587
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid533619
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineTürk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess