Show simple item record

dc.contributor.advisorBıçak, Bayram
dc.contributor.authorÇakar, Gönül
dc.date.accessioned2020-12-03T09:28:28Z
dc.date.available2020-12-03T09:28:28Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-09-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40215
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, geniş ölçekli sınavların sosyal ve psikolojik etkilerine ilişkinpaydaş görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerindenolgubilim çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma grubunun belirlenmesinde iseamaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemikullanılmıştır. Veriler birebir yüz yüze görüşme tekniği ile toplanmıştır. Bu amaçlayarı yapılandırılmış bir görüşme formu hazırlanmıştır. Çalışma grubu Antalya ili beşmerkez ilçede bulunan devlet okullarının farklı lise türlerinden 10'ar öğrenci, veli,öğretmen ve yönetici olmak üzere toplam 40 katılımcıdan oluşmaktadır.Araştırma sonucunda yapılan görüşmelerde katılımcılar; sınavların psikolojik vesosyolojik etkilerine değinerek sınavın formatı, amacına uygunluğu, uygulanışı vedeğerlendirmesine ilişkin görüşlerini sunarak geniş ölçekli sınavlara ilişkin algı,beklenti ve önerilerini sunmuşlardır. Geniş ölçekli sınavlara dair paydaş görüşlerigenel olarak değerlendirildiğinde bütün katılımcıların sınavı ve sınav sürecini çokfarklı şekillerde algılayıp değerlendirdikleri görülmüştür. Yapılan tanımlamalarıngenel olarak ortak yanı ise sınavın genellikle olumsuz bir durum, tedirgin edici birnesne ve olayla ilişkilendirilmesidir. Bu durumda sınav sürecinin ne kadar zorlu vestresli geçtiğinin bir işareti olarak değerlendirilebilir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the opinions of stakeholders concerning thesocial and psychological effects of large scale examinations. In the research, thephenomenological study pattern of qualitative research methods was used.Maximum sampling method, one of purposive sampling methods, was used todetermine the study group. In the data collection process one-to-one face-to-faceinterview technique was used. For this purpose, a semi-structured interview form wasprepared. The study group consisted of 40 participants, 10 of whom were high schoolstudents, parents, teachers and managers from different types of state high schools infive central towns in the province of Antalya.The participants presented their perceptions, expectations and recommendationsabout large scale examinations by mentioning the psychological and sociologicaleffects of the exams and by putting forward their opinions on the format,appropriateness to the purpose, application and evaluation of the exam through theinterviews conducted at the end of the research. When the perceptions ofstakeholders were considered in terms of large scale exams, it was observed that allthe participants perceived and evaluated the exam and exam process quitedifferently. In general, the common aspect of the definitions is that the examinationis often associated with a negative situation, object and event. And this situation canbe considered as a sign of how difficult and stressful the examination process is.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleGeniş ölçekli sınavların sosyal ve psikolojik etkilerine ilişkin paydaş görüşleri
dc.title.alternativeThe opinions of stakeholders concerning the social and psychological effects of large scale examinations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-17
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmPsychological effect
dc.subject.ytmPsychosocial effects
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmSocial affect
dc.subject.ytmStress
dc.subject.ytmExamination
dc.identifier.yokid10226763
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid533375
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineEğitimde Ölçme ve Değerlendirme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess